CATL wyznacza nowy standard bezpieczeństwa. Oto Bedrock Chassis – najbezpieczniejsze podwozie EV na świecie!

Chińska firma CATL, lider na rynku baterii do pojazdów elektrycznych, zaprezentowała innowacyjne podwozie Bedrock Chassis. Producent nazywa je „pierwszym na świecie ultra-bezpiecznym podwoziem typu skateboard”. Podczas testów konstrukcja wytrzymała zderzenie czołowe przy prędkości 120 km/h bez eksplozji ani pożaru. To przełom w branży EV, który ma zakończyć przekonanie, że pojazdy spalinowe są bezpieczniejsze niż elektryczne.

Czym jest Bedrock Chassis?

Bedrock Chassis to innowacyjna platforma, która integruje baterię bezpośrednio z konstrukcją podwozia dzięki technologii Cell-to-Chassis (CTC). Ta nowatorska konstrukcja pozwala na pochłonięcie aż 85% energii zderzenia, podczas gdy tradycyjne podwozia absorbują około 60%. Dzięki wykorzystaniu materiałów takich jak stal o wytrzymałości 2000 MPa oraz aluminium lotnicze, Bedrock Chassis oferuje niezrównaną odporność na uszkodzenia.

Podwozie wyposażono również w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym:

Testy ekstremalne – przełom dla bezpieczeństwa

Podczas premiery CATL zaprezentowało nagranie, na którym prototyp zderza się czołowo przy prędkości 120 km/h. To równowartość energii uderzenia porównywalnej do upadku z 56 metrów. Co więcej, Bedrock Chassis przeszło najtrudniejszy test zderzeniowy z centralnym słupem, który symuluje uderzenie w wąskie obiekty, takie jak latarnie czy drzewa. W takich warunkach siła nacisku na jednostkę może być aż 21 razy większa niż w standardowych testach C-NCAP (56 km/h).

Technologiczne innowacje Bedrock Chassis

Podwozie wprowadza szereg przełomowych technologii:

Dzięki tak zaawansowanej konstrukcji CATL zamierza nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo, ale również skrócić czas projektowania nowych pojazdów z 36 miesięcy do zaledwie 12-18 miesięcy.

Rozwój branży dzięki Bedrock Chassis

CATL podkreśla, że nowe podwozie otwiera rynek wart bilion juanów i przyspiesza przejście na bardziej zindywidualizowany i modułowy design pojazdów. Jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystają Bedrock Chassis, będzie chińska marka Avatr, współtworzona przez CATL, Changan Auto i Huawei.

Platforma Bedrock Chassis wspiera również inteligentne technologie, umożliwiając integrację z systemami autonomicznej jazdy na poziomie L3 i L4. Dzięki otwartej architekturze pozwala na łatwe dostosowanie do różnych modeli pojazdów.

Czy to koniec mitów o bezpieczeństwie aut spalinowych?

Premiera Bedrock Chassis to krok milowy w walce z przekonaniem, że samochody spalinowe są bardziej bezpieczne od elektrycznych. Nowa technologia może znacząco zwiększyć zaufanie konsumentów do pojazdów EV, zwłaszcza w kontekście ich bezpieczeństwa podczas wypadków.

Co dalej? Dyskusja o przyszłości motoryzacji

Bedrock Chassis to przełom, ale czy zmieni globalny rynek EV? Czy producenci samochodów na całym świecie przyjmą tę technologię jako standard? Jakie są Twoje przemyślenia na temat przyszłości bezpieczeństwa w pojazdach elektrycznych? Zachęcamy do podzielenia się opiniami w komentarzach!

Exit mobile version