Co tam ładowanie samochodu z mocą 300 kW. ABB i MAN demonstrują ładowanie elektrycznego tira mocą 1 MW

elektryczna ciężarówka man

Firmy ABB i MAN po raz pierwszy zaprezentowały technologię ładowania elektrycznego tira mocą 1 megawata. To przełomowy moment, który może znacząco przyspieszyć rozwój elektromobilności w segmencie ciężarowego transportu.

Szybkie ładowanie to klucz

Jedną z głównych barier w rozwoju elektromobilności w segmencie ciężarowego transportu jest czas ładowania. Tradycyjne ładowarki o mocy 100 kW lub nawet 300 kW nie są wystarczająco wydajne dla firm transportowych, które potrzebują szybko ładować swoje pojazdy, aby zminimalizować przestoje. W końcu, jeśli auto stoi, to nie zarabia.

Technologia opracowana przez ABB i MAN umożliwia ładowanie elektrycznego tira mocą 1 MW. To oznacza, że ​​baterię o pojemności 1000 kWh można naładować w ciągu zaledwie 20 minut, czyli porównywalnie do tankowania tradycyjnego diesla. Elektryczny tir MAN eTGM z technologią ładowania 1 MW ma zasięg do 600 km. To wystarczający dystans dla większości tras w Europie.

Korzyści dla firm transportowych

Technologia ładowania 1 MW może przynieść wiele korzyści firmom transportowym, m.in.:

Prezentacja technologii ładowania 1 MW przez ABB i MAN to ważny krok w rozwoju elektromobilności w segmencie ciężarowego transportu. Ta technologia ma potencjał, aby znacząco przyspieszyć adaptację elektrycznych tirów przez firmy transportowe.

Exit mobile version