Dongfeng Aeolus L7 PHEV pokonuje 2240 km na jednym ładowaniu i tankowaniu i kosztuje tylko 49 100 zł

13 kwietnia 2025 roku na rynek trafiła najnowsza wersja Dongfeng Aeolus L7, dostępna w ośmiu wariantach wyposażenia w przedziale cenowym od 94 900 do 139 900 juanów (49 100 zł – 72 500 zł). Model ten, będący odświeżoną wersją poprzednika, zachował charakterystyczny wygląd, ale przeszedł istotne ulepszenia techniczne. Podobnie jak poprzednik, L7 oferowany jest zarówno w wariancie w pełni elektrycznym (EV), jak i hybrydowym typu plug-in (PHEV).

Imponujący zasięg potwierdzony w praktyce – Dongfeng Aeolus L7

Najbardziej spektakularnym osiągnięciem nowego modelu jest rzeczywisty łączny zasięg wynoszący ponad 2000 km w wariancie PHEV. Dongfeng nie poprzestał na deklaracjach – podczas specjalnego testu, z pełnym zbiornikiem paliwa i naładowanym akumulatorem, Aeolus L7 PHEV osiągnął zasięg 2239,6 km, okrążając tropikalną wyspę Hainan w południowych Chinach aż trzy razy.

REKLAMA

Jest to wynik znacznie przekraczający oficjalne dane katalogowe, które mówią o zasięgu CLTC wynoszącym 1400 km dla wersji z akumulatorem 17 kWh i 1500 km dla wersji z baterią 30,3 kWh.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!

Zaawansowany układ napędowy

Wariant PHEV napędzany jest systemem Mach PHREV, który stanowi podstawę dla platform EV, PHEV i EREV. Składa się z czterocylindrowego silnika hybrydowego 1.5T oraz synchronicznego silnika elektrycznego z magnesami trwałymi, współpracującego z 4-biegową przekładnią DHT.

Silnik spalinowy generuje maksymalną moc 113 kW (152 KM) i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, przy imponującej sprawności cieplnej wynoszącej 45,18%. Silnik elektryczny dostarcza dodatkowe 100 kW (134 KM) i 260 Nm momentu obrotowego. Łączna moc systemowa wynosi 265 kW (355 KM), a moment obrotowy to aż 615 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona do 170 km/h.

REKLAMA

Dwie opcje akumulatorów

Dongfeng oferuje dwa warianty akumulatorów własnej produkcji Mach: 17 kWh i 30,3 kWh, zapewniające odpowiednio zasięg elektryczny CLTC na poziomie 110 km i 205 km. Co godne uwagi, zużycie paliwa według standardu WLTC wynosi zaledwie 1,49 l/100 km dla mniejszej baterii i rekordowo niskie 0,56 l/100 km dla większej.

Szybkie ładowanie od 30% do 80% zajmuje tylko 26 minut, co znacząco zwiększa praktyczność użytkowania tego modelu w codziennej eksploatacji.

Wariant w pełni elektryczny

Dongfeng Aeolus L7 jest również dostępny w wersji w pełni elektrycznej, wyposażonej w przedni silnik synchroniczny z magnesami trwałymi o mocy 120 kW (161 KM) i momencie 240 Nm lub mocniejszy wariant 160 kW (215 KM) z momentem 310 Nm.

Do wyboru są trzy opcje akumulatorów: 50,8 kWh, 61,2 kWh lub 62,3 kWh, zależnie od wersji wyposażenia. Zasięg CLTC wynosi odpowiednio 430 km i 518 km, a prędkość maksymalna to również 170 km/h. W przypadku wersji elektrycznej, szybkie ładowanie od 30% do 80% zajmuje 28 minut.

Bogate wyposażenie technologiczne

Większość wariantów Aeolus L7 wyposażono w system operacyjny oparty na chipie Qualcomm Snapdragon 8155. Wszystkie wersje mają 14,6-calowy centralny ekran dotykowy, asystenta głosowego AI, możliwość zdalnego sterowania przez telefon komórkowy oraz 10,25-calowy lub 10-calowy panel wskaźników.

Wyższe wersje wyposażenia oferują panoramiczny dach słoneczny o powierzchni 1,08 m² oraz funkcje wspomagania jazdy poziomu 2. Tylko najwyższa wersja obsługuje ładowanie bezprzewodowe o mocy 50W.

Wymiary i bezpieczeństwo

W zależności od wersji, wymiary 2025 Dongfeng Aeolus L7 wynoszą 4670(4685)/1900/1625(1610/1617) mm, a rozstaw osi to 2775 mm. Standardowy inteligentny system kontroli elektronicznej i-Control obejmuje hamulce przeciwblokujące, kontrolę trakcji, kontrolę zjazdu ze wzniesienia, aktywną ochronę przed przewróceniem, elektroniczny rozdział siły hamowania i hydrauliczne wspomaganie hamowania.

Model dostępny jest w trzech kolorach nadwozia: niebieskim, srebrnym oraz czarno-białym.

Przełamanie bariery cenowej i wydajnościowej

Dongfeng Aeolus L7 PHEV stanowi przełom na rynku hybryd plug-in, oferując niespotykany dotąd zasięg ponad 2000 km w rzeczywistych warunkach drogowych przy cenie startującej od zaledwie 13 000 USD. Jest to wynik tym bardziej imponujący, że znacząco przekracza maksymalne zasięgi europejskich i amerykańskich hybryd plug-in kosztujących często dwa lub trzy razy więcej.

Warto zauważyć, że tak niski koszt zakupu w połączeniu z rekordowo niskim zużyciem paliwa (0,56 l/100 km) może znacząco przyspieszyć powszechne przyjęcie technologii PHEV, szczególnie w krajach rozwijających się.

Czy uważacie, że europejscy producenci samochodów powinni się obawiać takich modeli jak Dongfeng Aeolus L7? Czy może raczej nie stanowią one realnej konkurencji dla zachodnich marek? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Exit mobile version