Spis treści
GAC oficjalnie wprowadziło na rynek swój najnowszy model – luksusowego SUV-a GAC Hyptec HL. Pojazd, dostępny w wariantach EV i EREV, zadebiutował 12 kwietnia w Chinach, z cenami wahającymi się od 269 800 do 319 800 juanów (około 36 900 – 43 800 USD). Marka Hyptec to wysokiej klasy submarka GAC specjalizująca się w pojazdach elektrycznych, która w sierpniu 2024 roku przeszła rebranding z nazwy Hyper.
Luksusowy design i nowoczesne technologie
Według oficjalnych informacji, GAC Hyptec HL zaprojektowano zgodnie z koncepcją „jachtu lądowego”. Reflektory składają się z kryształowych elementów świetlnych, a centralny grill jest wypełniony indywidualnymi modułami świetlnymi, które mogą tworzyć różne wzory oświetlenia. Klienci mogą wybierać spośród czterech kolorów nadwozia: Morski Niebieski, Lodowa Szarość, Głęboka Zieleń i Czarny Cień Nocy.
Na wyposażeniu Hyptec HL znajduje się lidar dachowy, trzy radary milimetrowe, 11 kamer i 12 radarów ultradźwiękowych, które w połączeniu z systemem ADiGO umożliwiają zaawansowane funkcje wspomagania jazdy bez konieczności korzystania z map wysokiej rozdzielczości. Wśród dostępnych funkcji znajdują się: wykrywanie statycznych przeszkód, asystent parkowania w wąskich przestrzeniach, autonomiczne parkowanie, zdalne parkowanie oraz monitorowanie martwego pola.

GAC Hyptec HL – imponująca specyfikacja techniczna
Cała seria GAC Hyptec HL standardowo wyposażona jest w platformę szybkiego ładowania 800V. Modele RWD z napędem elektrycznym na niższym poziomie oferują ładowanie z szybkością 3C, co pozwala naładować baterię od 30% do 80% w 15 minut. Wyższe wersje wyposażenia oferują jeszcze szybsze ładowanie z prędkością 5C, skracając ten czas do zaledwie 10 minut.
W wersji całkowicie elektrycznej (EV) dostępne są dwa warianty napędu:
- RWD: silnik elektryczny o mocy 250 kW (335 KM) i momencie obrotowym 430 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sekundy
- AWD: przedni silnik elektryczny o mocy 130 kW (174 KM) i momencie obrotowym 240 Nm oraz tylny silnik o mocy 250 kW i momencie obrotowym 430 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h w 4,5 sekundy
Obie wersje wyposażone są w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 95,9 kWh lub 108,35 kWh, zapewniające zasięg CLTC od 670 km do 750 km. Najniższe całkowite zużycie energii wynosi 15,8 kWh/100 km.
Prawdziwym przełomem jest jednak wersja EREV (Extended Range Electric Vehicle):
- RWD: silnik 1.5T, zbiornik paliwa 53 L, silnik elektryczny o mocy 250 kW i momencie obrotowym 430 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h w 7,5 sekundy
- Bateria CATL Freevoy o pojemności 60,33 kWh, zapewniająca zasięg czysto elektryczny CLTC wynoszący 350 km
- Łączny zasięg CLTC wynoszący aż 1200 km
- Całkowite zużycie energii na poziomie 15,9 kWh/100 km
Przestronność i komfort na najwyższym poziomie
GAC Hyptec HL to pojazd imponujących rozmiarów: 5126/1990/1750 mm, z rozstawem osi 3088 mm. Dostępne są zarówno układy 5-miejscowe, jak i 6-miejscowe, odpowiednio w konfiguracjach 2+3 oraz 2+2+2.
Producent chwali się, że fotele drugiego rzędu typu „podwójne zero-gravity” spełniają standardy NASA i oferują 12-kierunkową elektryczną regulację, funkcję 18-punktowego masażu gorącymi kamieniami oraz podwójne ekrany w podłokietnikach.
Wnętrze napędzane jest przez inteligentny system kokpitu GAC ADiGO 6.0 z chipem Qualcomm Snapdragon 8295P, zintegrowanym z modelem sztucznej inteligencji DeepSeek-R1, umożliwiającym interakcję głosową. Auto wyposażono w 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 27-calowy wyświetlacz HUD, 17,3-calowy centralny ekran dotykowy 3K oraz bezprzewodowe ładowarki o mocy 50W na konsoli centralnej.
Pasażerowie tylni mają dostęp do 17,3-calowego ekranu 3K zamontowanego w suficie oraz do lodówki. System dźwiękowy składa się z 24 głośników, a komfort akustyczny zapewnia ponad 60 materiałów dźwiękochłonnych oraz szyby dźwiękoszczelne.
Nowy gracz na rynku premium
Wprowadzenie GAC Hyptec HL na rynek pokazuje rosnące ambicje chińskich producentów w segmencie premium. Model ten łączy luksus z zaawansowaną technologią elektryczną, oferując przy tym imponujący zasięg, szczególnie w wersji EREV z baterią CATL Freevoy.
Warto zauważyć, że GAC konsekwentnie rozwija swoją strategię elektromobilności, a marka Hyptec ma być jej flagowym przedstawicielem na rynku premium. Wprowadzenie technologii Freevoy od CATL to istotny krok naprzód, pozwalający zaoferować klientom pojazd elektryczny z zasięgiem konkurencyjnym wobec samochodów spalinowych.
Czy Hyptec HL ma szansę zaistnieć na międzynarodowych rynkach? Jaką rolę w przyszłości motoryzacji odegrają pojazdy EREV z tak imponującymi zasięgami? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!