GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

GAC Hyptec HL

GAC oficjalnie wprowadziło na rynek swój najnowszy model – luksusowego SUV-a GAC Hyptec HL. Pojazd, dostępny w wariantach EV i EREV, zadebiutował 12 kwietnia w Chinach, z cenami wahającymi się od 269 800 do 319 800 juanów (około 36 900 – 43 800 USD). Marka Hyptec to wysokiej klasy submarka GAC specjalizująca się w pojazdach elektrycznych, która w sierpniu 2024 roku przeszła rebranding z nazwy Hyper.

Luksusowy design i nowoczesne technologie

Według oficjalnych informacji, GAC Hyptec HL zaprojektowano zgodnie z koncepcją „jachtu lądowego”. Reflektory składają się z kryształowych elementów świetlnych, a centralny grill jest wypełniony indywidualnymi modułami świetlnymi, które mogą tworzyć różne wzory oświetlenia. Klienci mogą wybierać spośród czterech kolorów nadwozia: Morski Niebieski, Lodowa Szarość, Głęboka Zieleń i Czarny Cień Nocy.

REKLAMA

Na wyposażeniu Hyptec HL znajduje się lidar dachowy, trzy radary milimetrowe, 11 kamer i 12 radarów ultradźwiękowych, które w połączeniu z systemem ADiGO umożliwiają zaawansowane funkcje wspomagania jazdy bez konieczności korzystania z map wysokiej rozdzielczości. Wśród dostępnych funkcji znajdują się: wykrywanie statycznych przeszkód, asystent parkowania w wąskich przestrzeniach, autonomiczne parkowanie, zdalne parkowanie oraz monitorowanie martwego pola.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!

GAC Hyptec HL – imponująca specyfikacja techniczna

Cała seria GAC Hyptec HL standardowo wyposażona jest w platformę szybkiego ładowania 800V. Modele RWD z napędem elektrycznym na niższym poziomie oferują ładowanie z szybkością 3C, co pozwala naładować baterię od 30% do 80% w 15 minut. Wyższe wersje wyposażenia oferują jeszcze szybsze ładowanie z prędkością 5C, skracając ten czas do zaledwie 10 minut.

W wersji całkowicie elektrycznej (EV) dostępne są dwa warianty napędu:

REKLAMA

Obie wersje wyposażone są w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 95,9 kWh lub 108,35 kWh, zapewniające zasięg CLTC od 670 km do 750 km. Najniższe całkowite zużycie energii wynosi 15,8 kWh/100 km.

Prawdziwym przełomem jest jednak wersja EREV (Extended Range Electric Vehicle):

Przestronność i komfort na najwyższym poziomie

GAC Hyptec HL to pojazd imponujących rozmiarów: 5126/1990/1750 mm, z rozstawem osi 3088 mm. Dostępne są zarówno układy 5-miejscowe, jak i 6-miejscowe, odpowiednio w konfiguracjach 2+3 oraz 2+2+2.

Producent chwali się, że fotele drugiego rzędu typu „podwójne zero-gravity” spełniają standardy NASA i oferują 12-kierunkową elektryczną regulację, funkcję 18-punktowego masażu gorącymi kamieniami oraz podwójne ekrany w podłokietnikach.

Wnętrze napędzane jest przez inteligentny system kokpitu GAC ADiGO 6.0 z chipem Qualcomm Snapdragon 8295P, zintegrowanym z modelem sztucznej inteligencji DeepSeek-R1, umożliwiającym interakcję głosową. Auto wyposażono w 8,8-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 27-calowy wyświetlacz HUD, 17,3-calowy centralny ekran dotykowy 3K oraz bezprzewodowe ładowarki o mocy 50W na konsoli centralnej.

Pasażerowie tylni mają dostęp do 17,3-calowego ekranu 3K zamontowanego w suficie oraz do lodówki. System dźwiękowy składa się z 24 głośników, a komfort akustyczny zapewnia ponad 60 materiałów dźwiękochłonnych oraz szyby dźwiękoszczelne.

Nowy gracz na rynku premium

Wprowadzenie GAC Hyptec HL na rynek pokazuje rosnące ambicje chińskich producentów w segmencie premium. Model ten łączy luksus z zaawansowaną technologią elektryczną, oferując przy tym imponujący zasięg, szczególnie w wersji EREV z baterią CATL Freevoy.

Warto zauważyć, że GAC konsekwentnie rozwija swoją strategię elektromobilności, a marka Hyptec ma być jej flagowym przedstawicielem na rynku premium. Wprowadzenie technologii Freevoy od CATL to istotny krok naprzód, pozwalający zaoferować klientom pojazd elektryczny z zasięgiem konkurencyjnym wobec samochodów spalinowych.

Czy Hyptec HL ma szansę zaistnieć na międzynarodowych rynkach? Jaką rolę w przyszłości motoryzacji odegrają pojazdy EREV z tak imponującymi zasięgami? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Exit mobile version