Huawei stawia na zyski w segmencie motoryzacyjnym

Dział Inteligentnych Rozwiązań Samochodowych (IAS) Huawei spodziewa się osiągnąć rentowność w tym roku – powiedział wczoraj w Pekinie podczas China EV 100 Forum Richard Yu, prezes jednostki biznesowej.

Dział motoryzacji Huawei w końcu zacznie zarabiać

Jeszcze w zeszłym roku straty działu motoryzacyjnego Huawei sięgały 6 miliardów juanów (ok. 870 mln dolarów), podczas gdy wcześniej wynosiły nawet 10 miliardów juanów rocznie. Poprawa ta wynika ze współpracy z producentami samochodów nad modelami z wyższej półki.

Huawei oferuje producentom trzy modele współpracy:

Z modelu HI korzysta obecnie marka Avatr koncernu Changan Automobile, a w przyszłości również marka Deepal tego samego producenta. Podobną współpracę rozważają Voyah i M Hero należące do Dongfeng Motor.

Model Zhixuan wdrożyły natomiast Seres Group, Chery, Beijing Automotive Group (BAIC) i Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC). Wspólne dzieło Huawei i BAIC – Stelato S9 – znalazło się niedawno na liście homologacyjnej chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnej. Z kolei w przyszłym roku JAC i Huawei wprowadzą na rynek samochody o wartości do 1 miliona juanów.

Yu przyznał również, że dostawy modelu Luxeed S7 od nowej marki Luxeed, stworzonej przez Huawei i Chery, zostały opóźnione z powodu braku chipów i przeprowadzki fabryki. W kwietniu sytuacja ma wrócić do normy.

Dział motoryzacyjny Huawei powstał w maju 2019 roku. W listopadzie 2023 roku Changan podpisał z Huawei memorandum o współpracy inwestycyjnej, mające na celu wsparcie nowej firmy, która będzie dostarczać producentom samochodowym inteligentne systemy i komponenty. Docelowo spółka joint venture Newcool ma stać się światowym liderem w dziedzinie systemów i komponentów do autonomicznej jazdy.

Exit mobile version