Karma Automotive: Od luksusowych hybryd po elektryczne superauta – ambitne plany na przyszłość

Koncept Karma Ivara

Karma Automotive, firma z siedzibą w Kalifornii, która powstała ponad dekadę temu na bazie aktywów Fisker Automotive i wsparcia chińskiego dostawcy części Wanxiang Group, wciąż redefiniuje swoją strategię. Choć jej historia była pełna wyzwań, Karma nieustannie rozwija swoje technologie hybrydowe typu plug-in (PHEV) i dąży do wprowadzenia w pełni elektrycznych modeli.

Revero – fundament oferty

Obecnie podstawą oferty Karma jest model Revero, który jest kontynuacją Fisker Karma z 2011 roku. Revero, znany również przez krótki czas jako Karma GS-6, przeszedł znaczące ulepszenia, w tym:

REKLAMA

Revero pozostaje jednym z niewielu hybryd plug-in na rynku, które oferują szybkie ładowanie, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla wymagających użytkowników.

Karma Revero GTS
Karma Revero GTS

Invictus – sportowa ewolucja Revero

Jeszcze w tym roku Karma wprowadzi model Invictus, specjalną edycję Revero, skoncentrowaną na osiągach.

Invictus ma być kolekcjonerskim samochodem, który podkreśla luksus i sportowy charakter marki.

REKLAMA

Gyesera – nowy design i kompozytowe nadwozie

Po Invictusie Karma planuje premierę modelu Gyesera, który będzie znaczącym krokiem naprzód w designie i technologii:

Kaveya – elektryczny supercar z technologią Intel

W 2026 roku (lub wcześniej) Karma wprowadzi na rynek w pełni elektryczny model Kaveya, który ma być demonstracją możliwości technologicznych firmy:

Koncept Karma Kaveya

Ambicje technologiczne i design

Karma nie tylko rozwija swoje pojazdy, ale także aspiruje do roli dostawcy technologii dla innych producentów. Przejęcie aktywów firmy Airbiquity w 2024 roku oraz współpraca z Intel Automotive to kluczowe kroki w tym kierunku.

Firma planuje również rozwój w segmencie pojazdów komercyjnych, takich jak autobusy czy ciężarówki, choć głównym celem pozostają luksusowe samochody osobowe.

Design odgrywa równie ważną rolę w strategii Karma. Pod kierownictwem Michelle Christensen (VP designu) i Nicka Davida (dyrektor designu wnętrz), firma dąży do stworzenia spójnej estetyki, która będzie widoczna we wszystkich punktach kontaktu z marką.

Co sądzicie?

Karma Automotive, choć wciąż zmaga się z ograniczonymi zasobami i niską produkcją (zaledwie 1,000 pojazdów dostarczonych w całej historii firmy), ma ambitne plany na przyszłość. Dzięki nowym modelom, takim jak Invictus, Gyesera i Kaveya, oraz współpracy z Intel Automotive, firma chce umocnić swoją pozycję jako producenta luksusowych samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Czy Karma zdoła osiągnąć swoje cele i stać się liderem w segmencie ultra-luksusowych pojazdów elektrycznych? Jak oceniacie ich podejście do technologii i designu? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Exit mobile version