Nowy Nissan LEAF przyłapany na ładowaniu przy Tesla Supercharger w Kanadzie

Zupełnie nowa generacja Nissan LEAF zmienia oblicze popularnego elektryka. To już nie jest mały hatchback, który znamy od lat – to przestronny, nowoczesny crossover z większym zasięgiem i możliwością korzystania z sieci ładowarek Tesla. Pierwsze egzemplarze już testują infrastrukturę Superchargerów w Kanadzie.

Metamorfoza ikony elektromobilności

Nissan LEAF, wprowadzony na rynek w 2010 roku jako pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny, przechodzi radykalną transformację. Trzecia generacja modelu wygląda jak całkowicie nowy pojazd i właściwie nim jest – z hatchbacka ewoluował w kierunku przestronnego, rodzinnego crossovera o smukłej, nowoczesnej sylwetce.

Niedawno przyłapany na stacji Tesla Supercharger w Kanadzie nowy LEAF pokazuje, jak bardzo zmienił się jego design. Samochód na pierwszy rzut oka trudno rozpoznać jako LEAF-a – niektórzy obserwatorzy zauważają nawet pewne podobieństwo do Tesli.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!

Premiera najpierw w Ameryce Północnej

Stany Zjednoczone i Kanada będą pierwszymi rynkami, na których zadebiutuje nowy Nissan LEAF. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Model dołączy do elektrycznego Nissana Ariya, wzmacniając ofertę japońskiej marki w segmencie EV na kluczowym rynku północnoamerykańskim.

Co istotne, nowy LEAF będzie pierwszym elektrycznym Nissanem wyposażonym w zintegrowany port ładowania NACS, co umożliwi mu bezpośredni dostęp do rozbudowanej sieci Superchargerów Tesli. Właśnie to rozwiązanie testowane było podczas niedawno zaobserwowanej sesji ładowania w Kanadzie.

REKLAMA

Znacząco większy zasięg

Nowy Nissan LEAF bazuje na platformie CMF-EV, tej samej, która wykorzystywana jest w modelu Ariya. Nissan zapowiada „znaczącą poprawę zasięgu” w porównaniu do obecnej generacji.

François Bailly, dyrektor programów pojazdów Nissana, w rozmowie z portalem TopGear.com zdradził, że model będzie oferował do 600 km (373 mil) zasięgu według normy WLTP. Choć zasięg według amerykańskiej normy EPA będzie zapewne niższy, to i tak każda wartość zbliżona do 480 km (300 mil) stanowiłaby ogromny postęp w porównaniu z obecnym modelem LEAF SV Plus, którego zasięg EPA szacuje się na 341 km (212 mil).

Nowy LEAF będzie zasilany najnowszym, kompaktowym układem napędowym Nissana typu „3 w 1”, który łączy silnik elektryczny, inwerter i przekładnię w jednej obudowie.

Część większej ofensywy produktowej

Zupełnie nowy LEAF to część szerszej strategii Nissana, która zakłada wprowadzenie 10 nowych lub odświeżonych modeli w USA i Kanadzie. W przyszłym roku zadebiutuje czwarta generacja popularnego SUV-a Rogue, który po raz pierwszy będzie dostępny również jako hybryda plug-in.

Na końcu 2027 roku z fabryki Nissana w Canton w stanie Mississippi ma wyjechać „zorientowany na przygody SUV”. Firma pokazała jedynie zarys tego pojazdu, ale eksperci spekulują, że może to być elektryczna wersja terenowego modelu Xterra.

nissan leaf nissan micra nissan qashqai 2026
Nissan Leaf, Nissan Micra i Nissan Qashqai 2026

Co dalej z LEAF-em?

Więcej szczegółów na temat nowego Nissana LEAF poznamy w połowie roku. Już teraz wiadomo jednak, że będzie to zupełnie inny samochód niż ten, który znamy od 15 lat.Metamorfoza LEAF-a pokazuje, jak zmieniły się trendy i oczekiwania klientów na rynku aut elektrycznych. Z pionierskiego, ale stosunkowo prostego hatchbacka, LEAF ewoluował w kierunku nowoczesnego crossovera o większym zasięgu i możliwościach – dokładnie w stronę najpopularniejszego obecnie segmentu rynku.

Czy ta strategiczna zmiana pozwoli Nissanowi odzyskać pozycję jednego z liderów elektromobilności? Jakie jeszcze niespodzianki kryje nowy LEAF? I czy jego cena pozostanie konkurencyjna wobec coraz liczniejszych rywali?

A Wy co myślicie o nowym kierunku Nissana LEAF? Czy transformacja z hatchbacka w crossovera to dobry pomysł? Zachęcamy do dzielenia się opiniami w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Exit mobile version