ORLEN rozszerza sieć ładowania w Niemczech: 200 nowych punktów szybkiego ładowania do 2026 roku

orlen charge stacja

ORLEN Deutschland, spółka należąca do Grupy ORLEN, ogłosiła ambitne plany rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Niemczech. W ramach współpracy z firmą May & Co. Holding, specjalizującą się w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi, na terenie Niemiec powstanie ponad 200 nowych punktów szybkiego ładowania ORLEN Charge. Inwestycja jest częścią strategii koncernu, która zakłada osiągnięcie 2,5 tysiąca punktów ładowania za granicą do 2035 roku.

Nowe punkty ładowania w atrakcyjnych lokalizacjach

Nowa sieć ładowarek ORLEN Charge zostanie zainstalowana w co najmniej 30 kluczowych lokalizacjach, takich jak parki handlowe i markety popularnych sieci, co umożliwi klientom wygodne ładowanie pojazdów podczas codziennych zakupów. Planowana moc ładowarek wynosi od 150 do 400 kW, co pozwoli znacząco skrócić czas ładowania samochodów elektrycznych.

REKLAMA

Według Jensa-Henrika Gerdesa, Dyrektora Zarządzającego May & Co. Development GmbH, współpraca z ORLEN otwiera nowe możliwości dla właścicieli nieruchomości, oferując najemcom i ich klientom dodatkowe usługi, które zwiększają atrakcyjność lokalizacji.

Hub ładowania w Elmshorn – nowe centrum elektromobilności

W ramach inwestycji ORLEN Deutschland buduje również swój pierwszy w Niemczech hub ładowania w miejscowości Elmshorn koło Hamburga. Obiekt, który ma być gotowy do końca 2025 roku, pomieści 16 punktów ładowania o mocy do 400 kW, stając się jednym z najnowocześniejszych punktów ładowania w regionie.

Ambitne cele ORLEN na rynku elektromobilności

Obecnie sieć ORLEN Charge w Niemczech liczy 60 punktów ładowania, a do końca 2026 roku ma wzrosnąć do 460 punktów. Na polskim rynku koncern realizuje równie ambitne plany – do końca 2035 roku sieć ORLEN Charge ma liczyć 6 tysięcy punktów ładowania, co odpowiadać będzie 33% udziału w rynku dostaw energii do samochodów elektrycznych w Polsce.

REKLAMA

Jak wyjaśnia Krzysztof Kaczyński, dyrektor wykonawczy ds. elektromobilności ORLEN, rozwój infrastruktury ładowania to kluczowy element strategii koncernu: „Nowoczesne technologie, w tym rozwój elektromobilności, to dla nas bardzo perspektywiczny biznes. Przyspieszyliśmy inwestycje w budowę stacji szybkiego ładowania, by sprostać potrzebom klientów. Chcemy być wiodącym dostawcą usług ładowania samochodów elektrycznych w regionie.”

Polskie realia – gdzie jest rozwój?

Choć inwestycje za granicą, takie jak w Niemczech, pokazują ambicje i możliwości ORLEN, wiele osób w Polsce krytykuje brak równie intensywnego rozwoju infrastruktury ładowania na rodzimym rynku. Pomimo planów budowy 6 tysięcy punktów ładowania w Polsce, obecna sieć wciąż pozostawia wiele do życzenia, zarówno pod względem liczby, jak i jakości.

Polska infrastruktura ładowania wciąż nie nadąża za rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach. Wielu kierowców EV skarży się na przestarzałe urządzenia, długie czasy ładowania i niewystarczającą dostępność stacji w mniejszych miejscowościach.

Co myślisz?

Rozwój sieci ORLEN Charge w Niemczech to ważny krok w międzynarodowej strategii koncernu, który chce stać się liderem w dostarczaniu energii dla pojazdów elektrycznych w Europie. Inwestycja w ponad 200 nowych punktów ładowania oraz budowa nowoczesnego huba w Elmshorn pokazują, że ORLEN traktuje elektromobilność priorytetowo.

Jednak w Polsce, gdzie infrastruktura wciąż wymaga modernizacji i rozbudowy, niektórzy kierowcy mogą czuć się niedowartościowani. Czy ORLEN zdoła zbalansować rozwój na rodzimym i zagranicznym rynku?

Jak oceniacie inwestycje ORLEN w Niemczech? Czy polska infrastruktura powinna być bardziej priorytetowa? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Exit mobile version