Xiaomi szykuje się do premiery pierwszego samochodu elektrycznego – Xiaomi SU7

Xiaomi SU7

Chiński gigant technologiczny Xiaomi ogłosił datę premiery swojego pierwszego elektrycznego samochodu osobowego (EV) – modelu SU7. Jednocześnie pierwsze egzemplarze trafiły już do salonów sprzedaży, gdzie można je obejrzeć na żywo.

Xiaomi SU7 w końcu oficjalnie

Prezentacja Xiaomi SU7 odbędzie się 28 marca o godzinie 19:00 czasu pekińskiego (12.00 naszego czasu) – poinformował na Weibo oddział Xiaomi zajmujący się produkcją samochodów, Xiaomi EV. Według zapowiedzi, fabryka jest już gotowa do rozpoczęcia masowej produkcji, a dostawy pojazdów ruszą niezwłocznie po premierze. Dokładny harmonogram nie został jednak ujawniony – nie wiadomo, czy pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w dniu premiery, czy dopiero kilka dni później.

Prezes Xiaomi Group, Lu Weibing, poinformował wcześniej na Weibo, że pojazdy pokazowe SU7 są już dostępne w pierwszych 60 salonach sprzedaży zlokalizowanych w 29 chińskich miastach.

Oficjalne wejście Xiaomi na rynek samochodów elektrycznych zostało ogłoszone 30 marca 2021 roku, natomiast prezentacja samego modelu SU7 nastąpiła 28 grudnia 2023 roku.

Ceny samochodu nie zostały jeszcze oficjalnie ogłoszone, ale według doniesień chińskich mediów, w związku z trwającą wojną cenową na rynku chińskich pojazdów elektrycznych, zarząd Xiaomi zdecydował się na niższe stawki niż pierwotnie przewidywano. Lokalne media Baobian News podały 19 marca, że cena SU7 została obniżona o 30 000 – 50 000 juanów (od 4170 do 7050 dolarów) w stosunku do pierwotnych oczekiwań. Według raportu, cena wyjściowa standardowej wersji SU7 ma wynieść około 266 000 juanów (37 000 dolarów), a topowej wersji – 336 000 juanów (47 000 dolarów). Ostateczne ceny mogą ulec korekcie przed oficjalną premierą.

Wybór sedana jako pierwszego modelu Xiaomi wywołał wiele dyskusji. W przeciwieństwie do wielu nowych chińskich producentów, którzy zaczynają od SUV-ów (sport utility vehicle), Xiaomi zdecydowało się na bardziej dynamiczną sylwetkę.

Konkurencyjne firmy, takie jak Nio, Li Auto i Xpeng, celowały w preferencje chińskich klientów, wprowadzając na rynek przede wszystkim przestronniejsze SUV-y. Obecnie oferta Nio i Xpeng składa się głównie z SUV-ów, a Li Auto oferuje wyłącznie takie modele.

Wczoraj wieczorem założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi, Lei Jun, w filmiku na Weibo wyjaśnił motywy stojące za wyborem sedana. Samochody służą do jazdy, a sedany oferują lepsze wrażenia z prowadzenia i są bardziej odpowiednie do codziennego użytkowania przez jedną osobę, a także dla dwuosobowych rodzin i małych domowników – tłumaczył Lei. Dodał, że rynek sedanów cieszy się dużym popytem, porównywalnym do segmentu SUV-ów. Jednocześnie podkreślił, że stworzenie dobrego samochodu elektrycznego w formie sedana to spore wyzwanie, a na rynku brakuje obecnie wielu takich modeli.

Exit mobile version