BMW bije rekordy produkcji samochodów elektrycznych – co oznacza dla rynku?

Milan Nedeljković - członek zarządu, Armin Ebner dyrektor fabryki, fot. BMW

Fabryka BMW w Regensburgu osiągnęła imponujący wynik w 2024 roku, produkując ponad 100 000 w pełni elektrycznych pojazdów. To kamień milowy dla niemieckiego producenta, który intensywnie rozwija swoją ofertę elektryczną. Jakie są konsekwencje tego sukcesu dla przyszłości elektromobilności? Czy to początek nowej ery dla BMW i rynku EV?

100 000 aut elektrycznych w jednym roku – jak to osiągnięto?

BMW iX1, luksusowy SUV kompaktowy, okazał się kluczowym modelem w osiągnięciu tego wyniku. Produkcja tego pojazdu rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku, a od tamtej pory model zyskał dużą popularność na całym świecie. Jubileuszowy egzemplarz, wykończony w kolorze Blue Bay Lagoon metallic, został wysłany na wyspę La Réunion, pokazując globalny zasięg marki.

Armin Ebner, dyrektor fabryki w Regensburgu, podkreśla, że BMW iX1 i BMW iX2 trafiają idealnie w potrzeby klientów. Dzięki temu fabryka mogła sprostać ambitnym prognozom dotyczącym wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych, mimo zmiennej sytuacji rynkowej.

bmw regensburg
BMW iX1, fot. BMW

Elektromobilność na pierwszym planie

W 2024 roku ponad jedna trzecia samochodów wyprodukowanych w Regensburgu była zelektryfikowana – obejmując zarówno hybrydy plug-in, jak i pojazdy w pełni elektryczne. Ogółem fabryka wyprodukowała w tym roku ponad 330 000 pojazdów, znacząco przekraczając ubiegłoroczny wynik wynoszący 238 301 jednostek.

Każdego dnia z linii montażowej schodzi ponad 1 400 modeli BMW X1 i X2. Co ciekawe, BMW X1 produkowany jest we wszystkich wariantach napędowych: jako auto spalinowe, hybryda plug-in oraz w pełni elektryczne BMW iX1.

Klucz do sukcesu – transformacja cyfrowa i zrównoważoność

Armin Ebner zwraca uwagę, że fabryka w Regensburgu staje się coraz bardziej cyfrowa, cyrkularna i efektywna. To zgodne z wizją BMW iFactory, która zakłada inteligentne połączenie procesów cyfrowych, zrównoważonego rozwoju i innowacji technologicznych.

Ważnym elementem tej strategii jest integracja recyklingu w procesach produkcyjnych. Dzięki temu BMW nie tylko minimalizuje odpady, ale także zmniejsza emisje związane z wytwarzaniem pojazdów. Wysiłki te zostały docenione – fabryka zdobyła tytuł „FABRYKI ROKU 2024” w kategorii doskonałego montażu wielkoseryjnego oraz prestiżową nagrodę „Best Cars Award” dla modelu BMW X1 od magazynu auto motor und sport.

Milan Nedeljković – członek zarządu, Armin Ebner – dyrektor fabryki i zespół menedżerski, fot. BMW

Dlaczego sukces BMW w elektromobilności ma znaczenie?

Produkcja 100 000 pojazdów elektrycznych w jednej fabryce to nie tylko sukces BMW, ale także ważny sygnał dla całej branży motoryzacyjnej. Rynki na całym świecie coraz bardziej przechodzą na pojazdy elektryczne, a osiągnięcie takiej skali produkcji pokazuje, że elektromobilność staje się standardem, a nie niszą.

Dla klientów to również dobra wiadomość. Większa produkcja oznacza lepszą dostępność pojazdów, potencjalnie niższe ceny i szybsze terminy dostaw.

Czy BMW wyprzedzi Teslę?

Tesla, która od lat dominuje na rynku EV, może zacząć odczuwać presję ze strony tradycyjnych producentów takich jak BMW. Dzięki silnej bazie produkcyjnej w Niemczech i globalnemu zasięgowi, BMW ma możliwość konkurowania zarówno jakością, jak i skalą.

Jak wygląda przyszłość?

BMW nie zwalnia tempa. Zwiększona produkcja w fabryce w Regensburgu to dopiero początek. Firma planuje dalsze inwestycje w elektromobilność i nowe modele, które jeszcze bardziej umocnią jej pozycję na rynku.

Co myślisz o tym sukcesie BMW? Czy fabryka w Regensburgu stanie się wzorem dla innych producentów? Jakie modele BMW najbardziej przyciągają Twoją uwagę? Podziel się opinią w komentarzach!

Exit mobile version