BMW iX 2025 z zasięgiem 700 km. Czy Tesla ma się czego obawiać?

BMW podnosi poprzeczkę w segmencie elektrycznych SUV-ów

BMW iX od początku było symbolem nowoczesnej technologii i luksusu w segmencie elektrycznych SUV-ów. Teraz niemiecki producent podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Nowa wersja tego modelu, która trafi na rynek w 2025 roku, oferuje większą moc, dłuższy zasięg i szereg technologicznych ulepszeń. Najbardziej imponującym osiągnięciem jest jednak deklarowany zasięg do 700 km (WLTP), co czyni BMW iX jednym z liderów w swojej klasie.

Efektywność na najwyższym poziomie

BMW udało się zwiększyć efektywność i obniżyć zużycie energii o ponad 8%. Dzięki temu nowe BMW iX xDrive60 może przejechać o 60 km więcej na jednym ładowaniu niż jego poprzednik. Wynika to z udoskonaleń w elektronice silnoprądowej, aerodynamice oraz nowej konstrukcji opon i łożysk kół.

Od wiosny 2025 roku dostępne będą trzy wersje modelu:

Nowa stylistyka – sportowy charakter w standardzie

Nowe BMW iX wyróżnia się jeszcze bardziej dynamicznym designem. Wśród zmian warto wymienić:

Wersja M70 xDrive dodatkowo wyróżnia się czarnymi lusterkami, 22-calowymi felgami M i sportowym zawieszeniem.

Silniki i osiągi – moc, której można zaufać

BMW iX oferuje elektryczny napęd na cztery koła w każdej wersji. Moc poszczególnych modeli przedstawia się następująco:

Wariant M70 dodatkowo oferuje funkcję Launch Control oraz moment obrotowy dochodzący do 1100 Nm.

Innowacje w technologii baterii

Największą zmianą jest zwiększona pojemność baterii. BMW zastosowało nową technologię ogniw akumulatorowych, co pozwoliło zwiększyć ich pojemność o 30%.

Nowy inwerter poprawił gęstość mocy napędu, co przekłada się na wyższą efektywność. BMW deklaruje, że nowe iX może przejechać nawet o 40% dalej na jednym ładowaniu w porównaniu do poprzednika.

BMW iX 2025, fot. BMW

Szybsze i bardziej inteligentne ładowanie

Nowe BMW iX oferuje jeszcze lepszą wydajność ładowania:

Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg nawet o 25% w sytuacjach awaryjnych. Dodatkowo model obsługuje Plug & Charge Multi Contract, co ułatwia korzystanie z różnych sieci ładowania.

Systemy wspomagania kierowcy i nowoczesne wnętrze

BMW iX 2025 otrzymało zaawansowane systemy autonomicznej jazdy. W standardzie znajduje się asystent kierowcy Plus, który obejmuje:

Dostępny jest również asystent autostradowy poziomu 2+, który działa przy prędkościach do 130 km/h. Nowością jest asystent zmiany pasa aktywowany wzrokiem.

Wnętrze oferuje progresywny luksus, a opcjonalny pakiet sportowy M wprowadza sportowe fotele, kierownicę M oraz tapicerkę z mikrofibry Sensatec.

BMW iDrive i usługi cyfrowe

System operacyjny BMW 8.5 oferuje:

Nowe BMW iX startuje w Polsce od 375 500 PLN. Czy Tesla powinna się obawiać? BMW udowadnia, że niemiecka precyzja i nowoczesne technologie mogą rzucić wyzwanie amerykańskim gigantom elektromobilności.

Exit mobile version