W ramach wsparcia transformacji swojego biznesu w Europie oraz w celu zwiększenia jego konkurencyjności, Ford Motor Company ogłosił przeznaczenie nowego kapitału i środków na wieloletni plan biznesowy dla swojej niemieckiej spółki zależnej Ford-Werke GmbH.
Inwestycje w elektromobilność
W ostatnich latach Ford zainwestował znaczące środki w Europie, w tym 2 miliardy dolarów na modernizację zakładów w Kolonii, które obecnie produkują pojazdy elektryczne.
Nowy pakiet finansowy obejmuje do 4,4 miliarda euro, z czego część zostanie przeznaczona na zmniejszenie zadłużenia Ford-Werke, a pozostałe środki na realizację wieloletniego planu biznesowego. Celem jest wsparcie bieżących działań restrukturyzacyjnych oraz dalsze zwiększanie konkurencyjności firmy. Ten krok zastępuje wcześniejsze zobowiązanie patronackie z 2006 roku i dostosowuje wsparcie dla Ford-Werke do standardów obowiązujących w innych spółkach zależnych Forda na świecie.
„Dzięki nowemu kapitałowi wspieramy transformację naszego biznesu w Europie i wzmacniamy naszą konkurencyjność poprzez nową gamę produktów” – powiedział John Lawler, wiceprezes Ford Motor Company. „Aby odnieść długoterminowy sukces w Europie, musimy nadal upraszczać nasze struktury, obniżać koszty i zwiększać efektywność.”
Nowe modele elektryczne i sukces w segmencie pojazdów użytkowych
W 2024 roku Ford utrzymał swoją pozycję lidera w europejskim segmencie pojazdów użytkowych, będąc najchętniej wybieraną marką w tej kategorii już dziesiąty rok z rzędu.
Firma wprowadziła także dwa nowe modele elektryczne dostosowane do potrzeb europejskich klientów: Ford Explorer i Ford Capri, które są produkowane w Kolonii. Dodatkowo, Ford zaprezentował trzeci elektryczny model – Puma Gen-E, którego produkcja rozpoczęła się na początku tego roku w Rumunii.
Wyzwania i współpraca na rzecz przyszłości
John Lawler podkreślił, że nowe finansowanie jest jednoznacznym zobowiązaniem Forda wobec rynku europejskiego. Jednocześnie zwrócił uwagę na konieczność współpracy wszystkich zainteresowanych stron – przemysłu, polityków, związków zawodowych oraz partnerów społecznych – w celu zabezpieczenia przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.
„Potrzebujemy jasnej polityki w Europie, która będzie wspierać akceptację pojazdów elektrycznych oraz równoważyć popyt konsumencki z celami emisyjnymi Unii Europejskiej” – dodał Lawler.
Co myślisz?
Nowe środki finansowe oraz dalsze inwestycje w elektromobilność pokazują, że Ford konsekwentnie realizuje swoją strategię transformacji w Europie. Dzięki wsparciu dla produkcji pojazdów elektrycznych i dalszym działaniom restrukturyzacyjnym firma chce wzmocnić swoją pozycję na rynku i sprostać wyzwaniom związanym z przejściem na zrównoważoną mobilność.
Czy Ford zdoła utrzymać swoją pozycję lidera w Europie i przyczynić się do rozwoju elektromobilności w regionie? Jakie jeszcze kroki powinny podjąć firmy motoryzacyjne, aby sprostać wyzwaniom transformacji? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!