Nio ujawnia ambitne plany na 2025 rok: Nowe modele, ulepszenia i rywalizacja na rynku EV

nio et9

NIO ET9

Nio, chiński gigant motoryzacyjny, ujawnił swoje plany produktowe na 2025 rok podczas spotkania z analitykami Goldman Sachs. Nowe modele, ulepszenia istniejących pojazdów i rozwój submarek mają pomóc firmie osiągnąć imponujący wzrost sprzedaży i umocnić pozycję na globalnym rynku pojazdów elektrycznych (EV).

Ambitny plan produktowy na 2025 rok

W 2025 roku Nio wprowadzi na rynek trzy nowe modele: flagową limuzynę ET9 oraz dwa SUV-y marki Onvo. Marka Firefly zaprezentuje także nowy SUV, który dołączy do oferty.

Model ET9, zaprezentowany podczas Nio Day 2024, opiera się na platformie NT 3.0 i wykorzystuje 900-woltową architekturę. Ma kosztować od 788 000 RMB (ok. 108 tys. USD). Już teraz sprzedano limitowaną edycję 999 sztuk, każdą w cenie 818 000 RMB. Dostawy modelu rozpoczną się w marcu 2025 roku.

Dwa nowe SUV-y marki Onvo mają konkurować z modelami Li Auto: Li L8 i Li L7. Dzięki większym rozmiarom i konkurencyjnym cenom, Nio liczy na znaczną sprzedaż w tym segmencie. Z kolei marka Firefly, której pierwszy model trafi na rynek w kwietniu 2025 roku, ma przyciągnąć uwagę bardziej budżetowych klientów.

Ulepszenia istniejących modeli

Od drugiej połowy 2025 roku Nio planuje wprowadzić na rynek odświeżone wersje swoich głównych modeli. Ulepszenia obejmą:

Problemy i strategie poprawy sprzedaży

Nio przyznało, że sprzedaż modeli NT 2.0 była o 40–50% niższa od oczekiwań. Powodem były m.in.:

  1. Brak odpowiedniego przygotowania zapasów pojazdów przed premierą.
  2. Niedostatecznie efektywna sieć sprzedaży i niewystarczająca powierzchnia ekspozycyjna w salonach.
  3. Problemy z łańcuchem dostaw, np. opóźnienia w dostawach baterii dla Onvo L60.

Firma pracuje nad rozwiązaniem tych problemów, by zapewnić lepszą obsługę klientów i sprawniejszą produkcję.

Ambitne cele sprzedażowe

Nio celuje w podwojenie sprzedaży w 2025 roku, a także osiągnięcie rocznej sprzedaży 300–400 tys. pojazdów marki Nio w średnim terminie oraz 500–600 tys. w dłuższej perspektywie. Kluczowe znaczenie dla tego wzrostu mają mieć premiery dwóch nowych modeli Onvo oraz odświeżonych wersji istniejących modeli.

Czy rynek to udźwignie?

Chiński rynek samochodowy, liczący ponad 20 milionów pojazdów rocznie, pozostaje rozdrobniony, szczególnie w segmencie premium. Nio wierzy, że jest miejsce dla ponad 10 producentów sprzedających ponad milion pojazdów rocznie.

Twoja opinia ma znaczenie!

Czy strategia Nio pozwoli firmie osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się rynku EV? Czy nowe modele i ulepszenia wystarczą, by sprostać konkurencji, takiej jak Tesla czy Li Auto? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach i weź udział w dyskusji o przyszłości motoryzacji elektrycznej!

Exit mobile version