Polestar, szwedzko-chiński producent samochodów elektrycznych, ogłosił ambitne plany na najbliższe lata. Marka zapowiada nie tylko premierę nowego kompaktowego SUV-a Polestar 7, ale także wprowadzenie kilku innych przełomowych modeli. Wszystko wskazuje na to, że Polestar ma szansę osiągnąć finansowy sukces już w 2025 roku.
Polestar 7 – nowy rozdział dla marki
Polestar 7 będzie pierwszym modelem marki produkowanym w Europie. Kompaktowy SUV ma być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie tym segmentem na Starym Kontynencie, gdzie sprzedaż samochodów elektrycznych bije rekordy.
Nowy model ma zastąpić Polestar 2, który przez lata był filarem oferty marki. Jednak Polestar 7 ma być bardziej przystępny cenowo i jednocześnie lepiej dostosowany do oczekiwań klientów, zarówno pod względem designu, jak i technologii.
„Polestar 7 będzie kwintesencją naszego podejścia do projektowania i wydajności” – powiedział Philipp Römers, szef projektowania marki. Model ten zapoczątkuje także nową strategię produkcji opartą na jednolitej platformie, która ma uprościć proces produkcji i zmniejszyć koszty.
Nowe podejście do produkcji
Od premiery Polestar 7 marka planuje stopniowe przejście na produkcję opartą na jednej platformie. Oznacza to koniec z korzystaniem z różnych platform udostępnianych przez Geely, właściciela Polestar. Dzięki temu firma chce ograniczyć złożoność procesu produkcji, co wpłynie na obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności.
Polestar 7 ma także wyróżniać się nowoczesnym designem i technologiami, które uczynią go atrakcyjnym wyborem w segmencie premium kompaktowych SUV-ów. Jego produkcja w Europie ma również pomóc w skróceniu łańcuchów dostaw i lepszym dostosowaniu się do specyfiki europejskiego rynku.
Ambitne plany na 2025 rok
Polestar zapowiada, że 2025 rok będzie przełomowy w historii marki. Plan zakłada zwiększenie globalnej sprzedaży o 30-35% w ciągu najbliższych trzech lat. W tym celu firma rozwija sieć sprzedaży. Liczba salonów w Europie ma wzrosnąć z 70 do 130, a w Ameryce Północnej z 36 do 57.
Dodatkowo Polestar będzie kontynuować model sprzedaży bezpośredniej online, co ma dać klientom większą elastyczność w zakupie samochodów. Takie podejście już teraz przynosi efekty – w czwartym kwartale 2024 roku sprzedaż wzrosła o 5,3%, a liczba zamówień zwiększyła się aż o 37,2% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Polestar 5 i Polestar 6 – nadchodzące innowacje
Zanim Polestar 7 trafi na rynek, marka wprowadzi dwa inne modele, które mają wzmocnić jej pozycję w segmencie premium EV.
W drugiej połowie 2025 roku rozpocznie się sprzedaż Polestar 5, sportowego sedana opartego na platformie 800V. Model ten ma oferować imponujące osiągi – nawet do 884 KM – i konkurować z takimi gigantami jak Tesla Model S czy Porsche Taycan.
W 2026 roku Polestar wprowadzi na rynek Polestar 6, elektryczny roadster, który już teraz budzi ogromne zainteresowanie. Model ten ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na luksusowe samochody elektryczne o sportowym charakterze.
Zyskowność w zasięgu ręki
Polestar planuje osiągnąć zysk już w 2025 roku. Według zapowiedzi marka spodziewa się dodatniego wyniku EBITDA w tym czasie, co byłoby pierwszym takim sukcesem w historii firmy. Kluczem do osiągnięcia tego celu ma być nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także optymalizacja kosztów i rozwój nowych modeli.
Dodatkowo Polestar zamierza zwiększyć przychody z sprzedaży kredytów CO2. Firma już teraz współpracuje z czterema innymi producentami w Europie, co pozwala jej generować dodatkowe zyski.
Rozwój technologii ładowania
Polestar inwestuje także w rozwój technologii związanych z ładowaniem pojazdów. Usługa Polestar Energy ma umożliwić klientom bardziej efektywne i tańsze ładowanie samochodów w domu. Dzięki aplikacji klienci będą mogli obniżyć koszty ładowania nawet o 30%.
W przyszłości Polestar planuje wprowadzenie funkcji ładowania dwukierunkowego, co dodatkowo zwiększy atrakcyjność oferty. Klienci w Europie już teraz mają dostęp do ponad 850 000 punktów ładowania, w tym do stacji Tesla Supercharger.
Ekspansja na nowe rynki
Polestar planuje wejście na rynek francuski w 2025 roku. Francja, jako jeden z największych i najszybciej rozwijających się rynków EV w Europie, jest naturalnym wyborem dla marki premium. W kolejnych latach Polestar zamierza rozszerzyć swoją obecność na Europę Wschodnią, Azję i Amerykę Łacińską.
Podsumowanie
Polestar 7 zapowiada się jako istotny krok w ewolucji marki. Kompaktowy SUV, produkowany w Europie, ma szansę stać się jednym z najważniejszych modeli w ofercie Polestar.
Jednak to nie koniec ambitnych planów. Wprowadzenie Polestar 5 i Polestar 6 oraz rozwój technologii ładowania pokazują, że marka stawia na innowacje i dynamiczny rozwój.
Czy Polestar spełni swoje obietnice i osiągnie zysk już w 2025 roku? Jak nowy SUV wpłynie na konkurencję w segmencie premium EV? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.