Porsche Macan EV to pierwszy, elektryczny SUV marki!

Porsche Macan EV to nowy, elektryczny SUV, który właśnie został zaprezentowany. Samochód elektryczny ma cechować się zasięgiem na poziomie 613 km WLTP, sportowymi osiągami i przestronnym wnętrzem!

Porsche Macan EV oficjalnie

Nowy, elektryczny SUV Porsche zapowiadany był już od 2019 roku i po prawie 5 latach w końcu trafia na rynek. Tym samym Porsche Macan EV dołącza do Taycana, jako drugi samochód elektryczny w gamie firmy, z którym wiązane są naprawdę duże nadzieje. Co więcej, nowy wariant zastępuje samochód z napędem spalinowym, co także wiąże się z pewnymi dodatkowymi wyzwaniami wobec tego elektryka.

Elektryczny SUV pojawił się w dwóch wariantach – Porsche Macan 4 EV oraz Macan Turbo – utrzymujących stylistykę, sportowe osiągi oraz wygodę w codziennym użytkowaniu, tak jak ma to miejsce w przypadku innych samochodów tego producenta. Oba warianty dostały podwójny silnik z napędem na wszystkie koła (AWD).

Bazowy model Porsche Macan EV ma ponad 400 KM mocy i zasięg WLTP na poziomie 613 KM, podczas gdy Macan Turbo ma ponad 630 KM mocy, a rozpędzenie się od 0 do 100 km zajmuje mu tylko 3.3 sekundy. Większa moc to jednak trochę mniejszy zasięg na poziomie 591 km WLTP. Niezależnie od wersji, bateria ma pojemność 100 kWh i obsługuje szybkie ładowanie o mocy 270 kW, które ma pozwolić na uzupełnienie energii od 10% do 80% w niecałe 21 minut.

Stylistyka Porsche zachowana

Mimo dość sporych wymiarów (4 784 mm długości, 1 938 mm szerokości i 1 622 mm wysokości) projektantom Porsche udało się uzyskać jeden z lepszych współczynników oporu w tym segmencie, który wynosi zaledwie 0.25. Oczywiście nie zapomnieli oni także o stylistyce, z której znane są samochody marki. Porsche Macan EV jednoznacznie kojarzy się z innymi samochodami producenta, jednocześnie cechując się nowoczesnością znaną z samochodów elektrycznych innych firm.

Wnętrze Porsche Macan EV zaprojektowano z myślą o komforcie codziennej jazdy. Producent chwali się przestronnością, która pozwoli bez problemu zapakować się na dłuższą drogę, dzięki bagażnikowi o pojemności 540L i większej ilości miejsca na nogi. Kierowca ma przed sobą zarówno fizyczne przełączniki do sterowania funkcjami samochodu oraz dwa wyświetlacze 10.9-calowy oraz 12.6-calowy. Do tego przed pasażerem producent także umieścił 10.9-calowy wyświetlacz, by podczas jazdy mógł konsumować wybrane multimedia. Co więcej, jest to pierwsze auto producenta pracujące bezpośrednio pod kontrolą Android Auto połączonym z oprogramowaniem Porsche.

W Polsce nowe, elektryczne Porsche Macan kupić można w cenie od 386 000 zł za wersję podstawową, oraz od 526 000 zł za wersję Turbo. Obie są już dostępne w konfiguratorze na stronie producenta i bez problemu tę cenę można jeszcze sporo wyciągnąć w górę – jeśli ktoś będzie zainteresowany większą personalizacją samochodu.

Exit mobile version