Tesla traci swojego głównego architekta bezpieczeństwa zderzeniowego – Petter Winberg odchodzi po 14 latach

Tesla, znana z osiągania najwyższych wyników w testach bezpieczeństwa swoich pojazdów, traci jednego z kluczowych członków swojego zespołu. Petter Winberg, główny inżynier ds. bezpieczeństwa zderzeniowego, ogłosił swoje odejście z firmy po 14 latach pracy, podczas których odegrał kluczową rolę w budowaniu reputacji Tesli jako lidera w dziedzinie bezpieczeństwa pasywnego.

Kluczowa postać w historii Tesli

Winberg dołączył do Tesli w 2011 roku, po wcześniejszej karierze w Volvo i SAAB – markach znanych z zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Jego pierwszym zadaniem w Tesli było opracowanie struktury bezpieczeństwa Modelu S, pierwszego pojazdu Tesli zbudowanego od podstaw.

REKLAMA

Pod kierownictwem Winberga Tesla osiągnęła najwyższe wyniki w testach zderzeniowych dla wszystkich swoich modeli, w tym Modelu S, Modelu X, Modelu 3 i Modelu Y. Jego praca obejmowała projektowanie struktury nadwozia i podwozia, a także systemów ochrony pasażerów.

Innowacje i wkład w rozwój technologii

Winberg był również odpowiedzialny za projektowanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak:

Za swoje projekty Winberg uzyskał patenty, a jego innowacje zostały zaadaptowane przez innych producentów samochodów.

Wyjątkowa pozycja w Tesli

Winberg pracował dla Tesli zdalnie z Szwecji przez ostatnie pięć lat, co jest niezwykłe, biorąc pod uwagę podejście Elona Muska do pracy zdalnej. Musk wielokrotnie podkreślał, że tylko wyjątkowi pracownicy mogą otrzymać zgodę na pracę zdalną, co świadczy o wysokim uznaniu dla Winberga w firmie.

Odejście i jego znaczenie

Winberg ogłosił swoje odejście za pośrednictwem LinkedIn, pisząc:
„Po opracowaniu Modelu S, S-DM, X, 3, Y, Y-SP oraz przyszłych architektur zderzeniowych, zdecydowałem, że nadszedł czas, aby ruszyć dalej. Dziękuję Teslo, działajcie dalej! Co za niesamowity zespół, będę za wami tęsknił.”

Nie podał powodów swojej decyzji ani nie ogłosił, jakie będą jego kolejne kroki zawodowe.

Wyzwania dla Tesli

Odejście Winberga to kolejny cios dla Tesli, która w ostatnich latach zmaga się z odpływem kluczowych talentów. W 2024 roku firma odnotowała znaczący exodus liderów, co zbiegło się z falą zwolnień. W obliczu spadającej sprzedaży na rynkach globalnych, Tesla może stanąć przed kolejnymi wyzwaniami, w tym potencjalnymi dalszymi redukcjami zatrudnienia.

tesla model y
Tesla Model Y, fot. Tesla

Dziedzictwo Winberga

Pomimo krytyki, jaką Tesla otrzymuje za swoje systemy Autopilot i Full Self-Driving, jej pojazdy są powszechnie uznawane za jedne z najbezpieczniejszych na świecie pod względem bezpieczeństwa pasywnego. Dzięki pracy Winberga i jego zespołu Tesla wykorzystała unikalne cechy pojazdów elektrycznych, takie jak brak silnika z przodu, co pozwoliło na stworzenie dużej strefy zgniotu pochłaniającej energię podczas zderzeń.

Petter Winberg odegrał kluczową rolę w tej transformacji, a jego wkład w rozwój bezpieczeństwa w motoryzacji z pewnością uratował wiele istnień ludzkich.

Co myślisz?

Odejście Pettera Winberga to znacząca strata dla Tesli, ale jego dziedzictwo w postaci bezpiecznych i innowacyjnych pojazdów pozostanie z firmą na długo. Jego praca nie tylko podniosła standardy bezpieczeństwa w Tesli, ale także wpłynęła na całą branżę motoryzacyjną.

Jak oceniacie wpływ Pettera Winberga na rozwój Tesli i bezpieczeństwo w motoryzacji? Czy Tesla poradzi sobie z kolejnymi wyzwaniami? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Exit mobile version