Xiaomi Auto przyspiesza ekspansję międzynarodową – współpraca z Hyperion Leasing (Tianjin)

Xiaomi Auto, chiński producent samochodów elektrycznych, niespodziewanie zmienił swoją strategię i rozpoczął współpracę z firmą Hyperion Leasing (Tianjin), aby promować eksport swoich pojazdów na rynki międzynarodowe. Jeszcze niedawno Xiaomi deklarowało, że skupi się wyłącznie na rynku krajowym przez kilka kolejnych lat, a eksport miał nastąpić dopiero w okolicach 2030 roku. Decyzja o wcześniejszym rozpoczęciu sprzedaży zagranicznej może znacząco wpłynąć na rozwój Xiaomi Auto.

Partnerstwo z Hyperion Leasing

Hyperion Leasing (Tianjin) to spółka zależna grupy Sinomach, jednego z największych chińskich przedsiębiorstw państwowych. Sinomach działa w ponad 170 krajach i regionach, zatrudniając około 160 000 pracowników i posiadając sieć 200 zagranicznych agencji. Dzięki współpracy z Hyperion Leasing Xiaomi Auto zyska dostęp do szerokich międzynarodowych kanałów dystrybucji oraz wsparcia technicznego na rynkach zagranicznych.

REKLAMA

10 lutego Sinomach potwierdziło w komunikacie prasowym, że Hyperion Leasing i Xiaomi Auto zawarły porozumienie dotyczące wspólnej promocji samochodów elektrycznych Xiaomi na „kluczowych rynkach globalnych”. Chociaż nie sprecyzowano, które rynki są uznawane za „kluczowe”, we współpracy uwzględniono eksport, sprzedaż oraz serwisowanie pojazdów Xiaomi za granicą.

Xiaomi SU7 – sukces na rynku chińskim

Xiaomi Auto obecnie produkuje jeden model – Xiaomi SU7, elektryczny sedan, który zadebiutował w marcu 2024 roku. Model ten szybko zdobył popularność w Chinach, osiągając sprzedaż na poziomie 139 487 sztuk w 2024 roku. Wysokie zainteresowanie spowodowało długie czasy oczekiwania, sięgające od 22 do 31 tygodni.

Aby sprostać rosnącemu popytowi, Xiaomi buduje nową fabrykę F2, która nie tylko zwiększy zdolności produkcyjne SU7, ale również zajmie się produkcją drugiego modelu marki – elektrycznego crossovera Xiaomi YU7.

Zmiana strategii eksportowej Xiaomi

Początkowo Xiaomi planowało rozpocząć eksport samochodów dopiero w 2030 roku, ale zmiana tej strategii wskazuje na chęć szybszego zwiększenia rentowności. W trzecim kwartale 2024 roku Xiaomi Auto traciło około 38 000 juanów (5 250 USD) na każdym sprzedanym pojeździe. Sprzedaż zagraniczna pozwoli firmie na większe zyski – przykład BYD pokazuje, że sprzedaż samochodów w Europie przynosi czterokrotnie wyższe dochody niż w Chinach, nawet z uwzględnieniem subsydiów rządowych.

Model współpracy z Hyperion Leasing

Choć szczegóły współpracy nie zostały ujawnione, wiele wskazuje na to, że Hyperion Leasing będzie działać jako eksporter pojazdów Xiaomi, kupując je z fabryki i sprzedając za pośrednictwem zagranicznych kanałów dystrybucji. Dodatkowo firma zajmie się serwisowaniem i wsparciem technicznym dla klientów zagranicznych.

Możliwe rynki eksportowe

Sinomach, macierzysta firma Hyperion Leasing, jest aktywna na rynku rosyjskim, gdzie działa jako dystrybutor marek Oting (rebadżowane modele Nissana) oraz Rox Motor (Polestones). Sinomach posiada około 50 salonów sprzedaży w Rosji, co czyni ten rynek potencjalnym celem eksportu pojazdów Xiaomi. Choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone, wiele wskazuje na to, że Xiaomi SU7 może być wprowadzony do sprzedaży w Rosji poprzez sieć Hyperion Leasing.

Xiaomi YU7

Obecnie Xiaomi Auto sprzedaje swoje pojazdy za granicą głównie za pośrednictwem kanałów równoległych. W 2024 roku 50% eksportu trafiło do Rosji, a 30% na Bliski Wschód, ale łączna liczba sprzedanych za granicą egzemplarzy SU7 wyniosła jedynie około 400 sztuk.

Co myślisz?

Współpraca z Hyperion Leasing może być dla Xiaomi Auto przełomowym krokiem w kierunku ekspansji międzynarodowej. Dzięki dostępowi do globalnej sieci Sinomach, Xiaomi ma szansę zwiększyć swoją obecność na rynkach zagranicznych, co pozwoli firmie na szybsze osiągnięcie rentowności.

Czy Xiaomi Auto ma szansę odnieść sukces na międzynarodowych rynkach? Jak oceniasz ich strategię eksportową i możliwości konkurencji z innymi producentami EV? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Exit mobile version