Toyota bZ4X, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki, wkrótce przejdzie swoją pierwszą pełną modernizację od premiery w 2022 roku. Nowy pakiet ulepszeń technicznych ma poprawić osiągi pojazdu i wzbogacić doświadczenie użytkowników, jednocześnie wzmacniając pozycję modelu na europejskim rynku pojazdów elektrycznych.
Toyota bZ4X – kluczowy element elektrycznej strategii marki
Od premiery w 2022 roku Toyota bZ4X stała się jednym z pięciu najlepiej sprzedających się modeli w swojej kategorii w Europie. Elektryczny SUV został zaprojektowany jako prawdziwy SUV, z opcjonalnym napędem na wszystkie koła, co zapewnia lepsze możliwości jazdy w trudnym terenie.
Toyota, jako lider w technologiach elektryfikacji, wykorzystała swoje doświadczenie w projektowaniu wydajnych napędów oraz trwałych i niezawodnych akumulatorów. W ramach programu Battery Care Program, marka oferuje ochronę akumulatora przez 10 lat lub do miliona kilometrów, pod warunkiem corocznego sprawdzenia stanu baterii.

Dwie opcje akumulatorów
Zmodernizowany bZ4X będzie dostępny z dwoma opcjami akumulatorów, co pozwoli klientom wybrać wersję najlepiej dopasowaną do ich potrzeb:
- 57,7 kWh (pojemność brutto) – dostępna tylko w wersji z napędem na przednie koła,
- 73,1 kWh (pojemność brutto) – dostępna zarówno w wersji z napędem na przednie, jak i wszystkie koła.
Maksymalny zasięg według cyklu WLTP wynosi do 573 km, w zależności od wersji i napędu.
Większa moc dzięki ulepszonym eAxles
Toyota poprawiła swoje kompaktowe i energooszczędne eAxles, które teraz wykorzystują półprzewodniki z węglika krzemu (SIC). Dzięki temu nowy bZ4X oferuje większą moc, stając się jednym z najmocniejszych modeli Toyoty w Europie, poza sportowymi modelami GR.
Dostępne będą trzy układy napędowe:
- 57,7 kWh, 167 KM (123 kW), napęd na przednie koła,
- 73,1 kWh, 224 KM (165 kW), napęd na przednie koła,
- 73,1 kWh, 343 KM (252 kW), napęd na wszystkie koła.
Wersja z napędem na wszystkie koła ma zwiększoną zdolność holowania, wynoszącą teraz 1,500 kg. Dodatkowo, w wersji High grade pojawi się nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 22 kW, podczas gdy maksymalna moc ładowania DC pozostaje na poziomie 150 kW.
Nowy wygląd i większy komfort
Zaktualizowana Toyota bZ4X zyskała odświeżony design zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Przód pojazdu został zaprojektowany na nowo, aby poprawić aerodynamikę i nadać mu bardziej elegancki wygląd. Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane – nowa konsola centralna ułatwia korzystanie z urządzeń cyfrowych, a nowy panel instrumentów zawiera standardowy 14-calowy ekran multimedialny.
Dzięki zmianom w zawieszeniu i konstrukcji nadwozia, nowy bZ4X oferuje niższy poziom hałasu i wibracji oraz lepszą dynamikę jazdy i komfort.
Ulepszone oprogramowanie
Model został wyposażony w funkcję wstępnego kondycjonowania akumulatora, która pozwala na ustawienie optymalnej temperatury ładowania. Dzięki temu proces ładowania może być szybszy i bardziej efektywny. Funkcja ta działa automatycznie podczas nawigowania do szybkiej ładowarki lub może być aktywowana ręcznie.
Nowy bZ4X oferuje także funkcję nawigacji BEV, która automatycznie wybiera trasę z zalecanymi stacjami ładowania, uwzględniając stan naładowania akumulatora i pozostały zasięg. Funkcja ta jest dostępna również dla obecnych modeli bZ4X dzięki aktualizacjom OTA (over-the-air).
Wprowadzenie na rynek
Zmodernizowana Toyota bZ4X ma trafić na europejski rynek po lecie tego roku.
Co myślisz?
Dzięki nowym bateriom, większej mocy, szybszemu ładowaniu i ulepszeniom w zakresie komfortu oraz funkcji cyfrowych, Toyota bZ4X staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla klientów. Marka wyraźnie umacnia swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych, oferując SUV-a, który łączy wydajność z komfortem i nowoczesnym designem.
Czy odświeżony bZ4X umocni swoją pozycję wśród najlepiej sprzedających się elektrycznych SUV-ów w Europie? Jakie funkcje przyciągnęłyby Was do tego modelu? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!