• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Jubileuszowy crossover i rekordowe tempo
  • Walka z kolejkami i logistyką
  • Pierwsze zyski w segmencie EV
  • Giełdowy paradoks i plany na Europę
  • Co teraz?

Tempo, w jakim chiński gigant technologiczny transformuje się w pełnokrwistego gracza rynku motoryzacyjnego, jest bezprecedensowe. Zaledwie 602 dni po uruchomieniu sprzedaży pierwszego modelu Xiaomi, z taśmy produkcyjnej zjechał samochód z numerem 500 000. To wynik, na który wielu tradycyjnych producentów oraz startupów pracuje latami. Xiaomi udowadnia, że mariaż elektroniki użytkowej z motoryzacją to nie tylko marketingowy slogan, ale realna siła produkcyjna, która właśnie zaczyna przynosić zyski.

Jubileuszowy crossover i rekordowe tempo

Dokładnie 20 listopada, oficjalne konto Xiaomi Auto na platformie Weibo poinformowało o osiągnięciu kamienia milowego. Półmilionowym pojazdem okazał się model Xiaomi YU7, elektryczny crossover, który ma bezpośrednio rywalizować z Teslą Model Y. Egzemplarz ten wyjechał z fabryki w specyfikacji Max, wykończony w kolorze Emerald Green. To topowa odmiana wyposażona w opcjonalny pakiet z włókna węglowego, 20-calowe felgi i żółte zaciski czterotłoczkowych hamulców.

Osiągnięcie wolumenu pół miliona sztuk zajęło firmie około 20 miesięcy. Dla kontekstu warto przypomnieć, że pierwszy model, sedan SU7, zadebiutował na rynku pod koniec marca 2024 roku. Obecnie moce przerobowe dywizji samochodowej przekraczają 350 000 pojazdów rocznie. Jest to możliwe dzięki pracy fabryki w systemie dwuzmianowym oraz uruchomieniu drugiej fazy zakładu produkcyjnego, która wzięła na swoje barki masową produkcję modelu YU7.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Xiaomi YU7

Walka z kolejkami i logistyką

Jeszcze niedawno największym problemem Xiaomi nie był popyt, a podaż. Klienci musieli uzbroić się w żelazną cierpliwość. W szczytowym momencie czas oczekiwania na dostawę modelu YU7 wynosił absurdalne 62 tygodnie. Sytuacja uległa jednak znacznej poprawie. Obecnie na ten model czeka się od 32 do 38 tygodni. Choć to wciąż odległe terminy, postęp jest zauważalny.

Inne w podobnym temacie

xpeng x9 erev

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

18/11/2025
geely galaxy v900 mpv

Chińczycy wzięli „londyńską taksówkę” i przerobili ją na luksusowy jacht. Oto Geely Galaxy V900

18/11/2025
xpeng p7

Rząd Chin się tłumaczy. Nie zabiorą nam mocy, ale każą ją włączyć ręcznie. Koniec z aferą o 5 sekund

18/11/2025
Xiaomi YU7

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

16/11/2025
REKLAMA

W przypadku sedana SU7, czas oczekiwania waha się między 6 a 31 tygodni, w zależności od konfiguracji. Co ciekawe, na wyczynową wersję SU7 Ultra, która jest pokazem możliwości inżynieryjnych marki, klienci czekają najkrócej – od 6 do 9 tygodni.

Władze firmy są optymistyczne co do realizacji celów rocznych. Prezydent Grupy Xiaomi, Lu Weibing, potwierdził, że plan dostarczenia 350 000 pojazdów w 2025 roku zostanie zrealizowany jeszcze w tym tygodniu. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia – Lei Jun, CEO firmy, podniósł poprzeczkę, celując w dostarczenie ponad 400 000 aut do końca bieżącego roku.

Pierwsze zyski w segmencie EV

Najważniejszą informacją z perspektywy biznesowej nie jest jednak sama liczba wyprodukowanych aut, ale rentowność przedsięwzięcia. Xiaomi Auto, jako późny debiutant na rynku chińskim, osiągnęło coś, co wielu konkurentom zajmuje dekady. W trzecim kwartale 2025 roku dział innowacyjnych biznesów (obejmujący EV i AI) wypracował zysk netto na poziomie 700 milionów RMB (ok. 357 mln PLN).

Biorąc pod uwagę, że sektor samochodowy odpowiada za blisko 98% przychodów tego działu, można śmiało stwierdzić, że Xiaomi Auto jest już rentowne. Przychody z tego segmentu osiągnęły w minionym kwartale rekordowe 29 miliardów RMB (ok. 14,8 mld PLN). To potężny sygnał dla rynku, że model biznesowy firmy oparty na ekosystemie działa.

Dostawy w poszczególnych kwartałach 2025 roku wyglądały następująco:

REKLAMA
  • I kwartał: 75 869 sztuk
  • II kwartał: 81 302 sztuk
  • III kwartał: 108 796 sztuk
  • Październik: 48 654 sztuk

Wzrost jest wykładniczy. Trzeci kwartał przyniósł skok dostaw o ponad 173% w ujęciu rok do roku.

lei jun xiaomi yu7 fabryka pekin
Lei Jun i Xiaomi SU7 na terenie fabryki w Pekinie

Giełdowy paradoks i plany na Europę

Mimo fantastycznych wyników operacyjnych i finansowych, reakcja giełdy w Hongkongu była chłodna. Akcje Xiaomi zanotowały spadki, osiągając najniższy poziom od kwietnia. Inwestorzy zdają się realizować zyski zgodnie z zasadą „kupuj plotki, sprzedawaj fakty”, a także obawiają się nadchodzącego spowolnienia w sektorze smartfonów oraz trudnego początku 2026 roku dla całej branży EV w Chinach.

Xiaomi jednak patrzy dalej niż na najbliższy kwartał. Lu Weibing zapowiedział już globalną ekspansję, która ma ruszyć pełną parą w 2027 roku, ze szczególnym naciskiem na rynki europejskie. Szefostwo firmy osobiście testuje swoje pojazdy na Starym Kontynencie – niedawno Weibing spędził dwa dni w Niemczech za kierownicą modelu SU7 Ultra.

Co teraz?

Osiągnięcie progu 500 000 wyprodukowanych aut w mniej niż dwa lata to jasny sygnał, że Xiaomi nie jest „kolejnym producentem elektroniki próbującym sił w motoryzacji”. To firma, która skutecznie przeniosła swoje kompetencje w zarządzaniu łańcuchem dostaw i masową produkcją na niezwykle trudny grunt automotive.

Rentowność osiągnięta tak szybko jest ewenementem. Dla porównania, wielu startupom EV (jak Rivian czy Lucid) wciąż daleko do wyjścia na plus. Xiaomi wykorzystuje swoją potężną pozycję gotówkową z rynku smartfonów, aby finansować rozwój, ale jak widać, dział EV zaczyna już sam na siebie zarabiać.

Wyzwaniem pozostaje jednak logistyka i utrzymanie tempa. Skrócenie czasu oczekiwania na model YU7 o połowę to sukces, ale 30 tygodni czekania na samochód w Europie byłoby nie do zaakceptowania. Jeśli Xiaomi poważnie myśli o ekspansji w 2027 roku, musi nie tylko utrzymać obecne tempo, ale drastycznie je zwiększyć lub otworzyć kolejne fabryki, być może również poza Chinami.

Czy bylibyście gotowi czekać pół roku na samochód od producenta smartfonów, wiedząc, że oferuje parametry topowych marek premium w znacznie niższej cenie? Dajcie znać w komentarzach.

Tagi: chińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektryczneWyniki sprzedażyXiaomiXiaomi SU7Xiaomi YU7
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
geely galaxy v900 mpv
Aktualności

Chińczycy wzięli „londyńską taksówkę” i przerobili ją na luksusowy jacht. Oto Geely Galaxy V900

2025-11-18
xpeng p7
Aktualności

Rząd Chin się tłumaczy. Nie zabiorą nam mocy, ale każą ją włączyć ręcznie. Koniec z aferą o 5 sekund

2025-11-18

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.