• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Baterie litowo-sodowe – nowy gracz na rynku? Komatsu testuje je w swoich maszynach

18.03.2024
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 1 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Komatsu, japoński gigant branży maszynowej, rozpoczął pilotażowy program testów baterii litowo-sodowych w swoich koparkach. To ważny krok dla tej technologii, która może okazać się tańszą i bardziej zrównoważoną alternatywą dla tradycyjnych baterii litowo-jonowych.

Baterie litowo-sodowe w maszynach Komatsu

Baterie litowo-sodowe wykorzystują sód zamiast kobaltu, który jest droższy i rzadszy. To sprawia, że ​​baterie litowo-sodowe są potencjalnie tańsze w produkcji. Dodatkowo sód jest bardziej rozpowszechniony na Ziemi, co czyni baterie litowo-sodowe bardziej ekologicznymi.

Komatsu testuje baterie litowo-sodowe w swoich koparkach elektrycznych PC200E-10. Baterie te mają pojemność 200 kWh i są w stanie zasilać koparkę przez 8 godzin na jednym ładowaniu.Pierwsze wyniki testów są obiecujące. Baterie litowo-sodowe dobrze radzą sobie w trudnych warunkach pracy koparki. Komatsu planuje kontynuować testy przez rok, aby ocenić długoterminową wydajność baterii.

Jeśli baterie litowo-sodowe sprawdzą się w testach Komatsu, mogą stać się ważną alternatywą dla baterii litowo-jonowych w wielu innych zastosowaniach, w tym w elektromobilach. To może przyspieszyć rozwój elektromobilności i uczynić ją bardziej dostępną dla szerokiego grona odbiorców.

Inne w podobnym temacie

stare baterie recykling magazyn

Czy stare baterie elektryków naprawdę trafią na wysypiska? Sprawdzamy, jak wygląda przyszłość akumulatorów EV

03/06/2025
catl baterie

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

02/06/2025
Źródło: elektrek
Tagi: baterie litowo-sodowekomatsu
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

stare baterie recykling magazyn
Aktualności

Czy stare baterie elektryków naprawdę trafią na wysypiska? Sprawdzamy, jak wygląda przyszłość akumulatorów EV

2025-06-03
catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.