• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński gigant Dongfeng wjeżdża do Polski. Co naprawdę oferuje?

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński koncern Dongfeng wszedł oficjalnie na polski rynek, a jego debiut może sporo namieszać. Targi motoryzacyjne w Poznaniu stały się miejscem prezentacji całej gamy modeli, które już za moment trafią do sprzedaży. Polscy kierowcy zyskali kolejną – i to bardzo konkretną – alternatywę w świecie samochodów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych.

Za dystrybucję aut odpowiada AFG Motors, spółka należąca do Auto Fus Group. W ofercie znajdziemy aż trzy marki, które mają pokryć pełne spektrum potrzeb – od miejskich elektryków, przez SUV-y klasy premium, po topowe pojazdy elektryczne z terenowym zacięciem.

Jeden koncern, trzy marki, pełna oferta

Na polski rynek wjeżdżają trzy marki:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • Dongfeng – podstawowa linia, w której znajdziemy zarówno auta spalinowe, jak i elektryczne,
  • Voyah – segment premium (dostępne już od pewnego czasu),
  • MHero – flagowa marka, wyłącznie elektryczna i skierowana do najbardziej wymagających.

Ceny zaczynają się od 99 900 zł za miejski model Box, a kończą na niemal 800 tys. zł za luksusowego SUV-a M-Hero. Producent od początku podkreśla: pełne wyposażenie w standardzie, żadnych skomplikowanych konfiguracji. Klient wybiera tylko kolor. To uproszczenie znane z innych chińskich marek, ale Dongfeng idzie o krok dalej – chce przekonać jakością.

REKLAMA

Modele, które zobaczymy na ulicach

W gamie marki Dongfeng znajdą się cztery modele:

  • Box – mały, w pełni elektryczny samochód miejski,
  • Shine – klasyczny model spalinowy,
  • Mage – crossover w wersji spalinowej lub hybrydowej,
  • Huge – duży SUV.

Wszystkie modele Dongfenga będą oferowane w jednej wersji wyposażenia – bogatej, nowoczesnej, bez kompromisów. To nie są już „taniochy z Chin”, jak często się mówiło o wschodnich markach jeszcze kilka lat temu.

W segmencie premium pojawia się Voyah Courage – SUV z wyższej półki, którego ceny startują od ok. 225 tys. zł. Dla najbardziej wymagających przygotowano MHero – potężnego SUV-a na każdą nawierzchnię, wycenionego na 799 tys. zł.

mhero
MHero

Dongfeng stawia na jakość i technologię

Jak twierdzi Robert Żarkowski z AFG Motors, Dongfeng nie zamierza konkurować tylko ceną. Chiński koncern chce budować swoją markę na solidnym wykonaniu, nowoczesnych technologiach i zautomatyzowanej produkcji.

W modelu Box zastosowano baterie CATL – takie same jak w wersjach chińskich. Materiały wykończeniowe i trwałość kabiny również mają nie odbiegać od europejskich standardów. Po 20 tys. km zużycie wnętrza jest „praktycznie niezauważalne”.

Sprzedaż rusza tuż po targach. Sieć dealerska w budowie

Choć oficjalna sprzedaż dopiero się zaczyna, pierwsze auta już jeżdżą po polskich drogach. Wiele z nich trafiło do klientów po bezpośrednim kontakcie na targach – część została sprzedana jeszcze zanim trafiła do regularnej oferty.

AFG Motors zapowiada stopniowy rozwój sieci dealerskiej. Na początek kilka do kilkunastu punktów w całej Polsce, z perspektywą rozbudowy w zależności od zainteresowania. Na liście jest już m.in. salon w Warszawie.

Dealerzy będą zobowiązani do posiadania zaplecza serwisowego. Firma zapowiada także szybkie i przewidywalne dostawy części zamiennych, co ma zwiększyć komfort i pewność przyszłych właścicieli.

Czy Polska jest gotowa na chińską ofensywę?

Dongfeng wchodzi na rynek w bardzo ciekawym momencie. Polacy coraz częściej rozważają zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jednocześnie spada zaufanie do niektórych europejskich producentów, zwłaszcza w kontekście cen i dostępności modeli. Chińskie marki widzą w tym szansę.

Ale droga do sukcesu nie będzie prosta. Konsument musi uwierzyć, że chiński samochód to dziś coś więcej niż tylko tania alternatywa. AFG Motors to rozumie – dlatego zaczyna spokojnie, stawiając na budowanie zaufania i jakości obsługi.

REKLAMA

Co dalej?

Jeśli debiut Dongfenga zakończy się sukcesem, możemy spodziewać się rozszerzenia gamy modeli, większej obecności w mniejszych miastach i – co równie istotne – dalszego spadku cen u konkurencji.

Warto obserwować, jak zareaguje rynek i jakie będą pierwsze opinie klientów. Czy Polacy otworzą się na chińską motoryzację w pełnej skali?

Czekamy na wasze opinie – czy kupilibyście chińskie auto? Co was przekonuje, a co odstrasza? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: ibrm samar
Tagi: crossoverdongfengdongfeng boxdongfeng box bateriadongfeng box cenadongfeng box mocdongfeng box specyfikacjadongfeng box wnętrzedongfeng box wygląddongfeng box zasięgmheromiejski samochód elektrycznyPolskaSUVvoyah
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

byd sealion 06
Samochody elektryczne

Chińska rewolucja na czterech kołach: czy chińskie samochody elektryczne zaleją polskie drogi?

2025-10-16
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
polish ev outlook 10 2025
Aktualności

Polska goni Europę w elektromobilności. Kiedy dogonimy Niemcy i czy grozi nam rynkowa zapaść?

2025-10-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
spolmlek elocity stacja szybkiego ładowania
Aktualności

Ładowanie auta za 80 groszy i za 3,50 zł. Polska to istny Dziki Zachód elektromobilności

2025-10-10
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.