Ford rozwija technologię szybszego ładowania EV dzięki podwójnym portom ładowania

Ford Mustang Mach-E, fot. Ford

Ford pracuje nad nowatorskim rozwiązaniem, które może znacząco skrócić czas ładowania pojazdów elektrycznych (EV). Zgodnie z patentem opublikowanym przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych USA (USPTO) 12 listopada 2024 roku, firma opracowuje system umożliwiający jednoczesne ładowanie akumulatorów EV z dwóch portów ładowania. Patent został pierwotnie złożony 8 grudnia 2021 roku.

Jak działa system podwójnych portów ładowania?

Ford proponuje zastosowanie systemu „partycjonowania” baterii, który pozwala na podzielenie akumulatora na sekcje. Każda z tych sekcji mogłaby być ładowana indywidualnie przez osobny port ładowania lub połączona w całość do tradycyjnego ładowania. Kluczowym elementem systemu jest adapter, który rozdziela moc z jednego źródła na dwa porty ładowania w pojeździe.

ford dual port

W przeciwieństwie do podejścia General Motors (GM), które w swoich pojazdach, takich jak GMC Hummer EV czy Chevrolet Silverado EV, stosuje dwuwarstwowe akumulatory połączone równolegle, Ford koncentruje się na bardziej elastycznym systemie, który nie wymaga takiej konstrukcji baterii.

Zalety i potencjalne zastosowania

Podwójne porty ładowania mogą przynieść kilka korzyści:

  1. Skrócenie czasu ładowania: Dzięki jednoczesnemu ładowaniu dwóch sekcji baterii, czas potrzebny na pełne naładowanie pojazdu może zostać znacząco skrócony.
  2. Elastyczność ładowania: System umożliwia ładowanie z jednego portu w tradycyjny sposób lub z dwóch portów jednocześnie, w zależności od dostępnych stacji ładowania.
  3. Zwiększenie wygody: Porty mogą być umieszczone po obu stronach pojazdu, co ułatwia dostęp do ładowania w różnych sytuacjach.

Porównanie z innymi producentami

Ford nie jest jedynym producentem, który bada możliwości podwójnych portów ładowania.

Wyzwania i przyszłość technologii

Choć technologia podwójnych portów ładowania ma ogromny potencjał, jej wdrożenie wiąże się z pewnymi wyzwaniami:

Co myślisz?

Ford rozwija technologię, która może zrewolucjonizować sposób ładowania pojazdów elektrycznych, oferując szybsze i bardziej elastyczne rozwiązania. Jeśli system podwójnych portów ładowania trafi do produkcji, może stać się istotnym krokiem w kierunku zwiększenia wygody i efektywności ładowania EV.

Czy podwójne porty ładowania to przyszłość elektromobilności? Jakie wyzwania widzicie w ich wdrożeniu? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Exit mobile version