• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

GM rozwija technologię dwukierunkowego ładowania z wieloma portami – nowy patent ujawnia przyszłość EV

11.02.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

General Motors (GM) pracuje nad nowatorskimi rozwiązaniami w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych (EV), które mogą zrewolucjonizować sposób korzystania z samochodów elektrycznych jako urządzeń magazynujących energię. Zgodnie z nowym patentem opublikowanym przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych USA (USPTO) 26 grudnia 2024 roku, GM bada możliwości wykorzystania dwukierunkowego ładowania w połączeniu z wieloma portami ładowania.

Nowe możliwości dzięki wieloportowemu ładowaniu

Patent GM koncentruje się na strategiach zarządzania przepływem energii oraz kontrolowaniu prądu wchodzącego i wychodzącego z różnych portów ładowania. Oto kilka potencjalnych zastosowań tej technologii:

  1. Ładowanie i zasilanie jednocześnie: Jeden port może być używany do ładowania pojazdu, podczas gdy drugi port zasila zewnętrzny system magazynowania energii lub inne urządzenia.
  2. Łańcuchowe ładowanie pojazdów: Pojazdy mogą być połączone w „łańcuch”, gdzie tylko jeden samochód jest podłączony do stacji ładowania, a energia jest przekazywana do kolejnych pojazdów za pomocą ich dodatkowych portów ładowania,.
dwukierunkowe ładowanie port patent gm

Wyzwania technologiczne

Aby zrealizować te innowacyjne pomysły, GM będzie musiał opracować nową generację kontrolerów ładowania, które umożliwią zarządzanie przepływem energii między portami. Dodatkowo, technologia ta wymaga floty kompatybilnych pojazdów, co oznacza, że jej pełne wdrożenie może zająć kilka lat.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Dwukierunkowe ładowanie – przyszłość EV

Dwukierunkowe ładowanie (bidirectional charging) pozwala na wykorzystanie baterii EV nie tylko do zasilania pojazdu, ale także jako źródła energii dla domów, urządzeń czy sieci energetycznej. GM już wcześniej zapowiedział wprowadzenie technologii Vehicle-to-Home (V2H) w swoich pojazdach opartych na platformie Ultium, które mają trafić na rynek do 2026 roku.

REKLAMA
Elektryczne samochody jako zasilanie awaryjne domu? Eaton pokazuje przyszłość energetyki domowej

Konkurencja na rynku

GM nie jest jedynym producentem, który bada możliwości wieloportowego ładowania i dwukierunkowego przepływu energii. Ford w swoich patentach również rozważał łączenie pojazdów w szereg, podobnie jak Tesla, która rozwija technologię bidirectional charging. Volvo natomiast przeniosło tę funkcjonalność do osobnego segmentu biznesowego związanego z energią.

dwukierunkowe ładowanie port patent gm

Możliwości komercjalizacji

Chociaż technologia wieloportowego ładowania i dwukierunkowego przepływu energii jest obiecująca, jej wdrożenie wymaga pokonania wielu barier technologicznych i regulacyjnych. Mandaty, takie jak te proponowane w Kalifornii, mogą przyspieszyć rozwój tej technologii i pomóc w jej popularyzacji.

REKLAMA

Co myślicie?

Nowy patent GM pokazuje, że firma intensywnie pracuje nad przyszłością ładowania EV, która może przynieść większą elastyczność i nowe możliwości wykorzystania pojazdów elektrycznych jako magazynów energii. Dzięki wieloportowemu ładowaniu i dwukierunkowemu przepływowi energii, GM może zrewolucjonizować sposób, w jaki korzystamy z samochodów elektrycznych.

Czy technologia wieloportowego ładowania zmieni sposób, w jaki używamy pojazdów elektrycznych? Jakie inne zastosowania widzicie dla tej technologii? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: greencarreports
Tagi: badaniadwukierunkowy port ładowaniaGeneral Motorsgmładowanie samochodu elektrycznegoport ładowaniarozwójtechnologiav2gv2hv2l
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

baterie nio solid-state battery
Aktualności

Rewolucja baterii solid-state w pojazdach elektrycznych może się opóźnić o lata

2025-07-18
bmw momenta wspolpraca
Aktualności

BMW stawia na chińską technologię. Niemcy wybierają Momenta do walki z lokalnymi gigantami

2025-07-17
ceny ładowania polska lipiec 2025
Aktualności

Ceny ładowania w Polsce w lipcu 2025: różnice sięgają 200 procent

2025-07-16

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
ionity charger
Aktualności

EnBW obniża ceny ładowania Ionity w Europie. Czy to koniec wysokich kosztów na wakacjach?

2025-07-14
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.