• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Luksus idzie w błoto. Genesis przyłapany na testach, a największą zagadką jest napęd

15.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Muł testowy na bazie elektryka
  • Wielka zmiana strategii Genesis
  • Czym jest EREV i dlaczego to kluczowe?
  • EV, EREV czy jedno i drugie?
  • Nowa linia XRT i bój o rynek premium

Marka Genesis, którą znamy z luksusowych limuzyn i komfortowych SUV-ów, najwyraźniej szykuje się do ubrudzenia sobie kół. W Korei Południowej przyłapano zamaskowany pojazd testowy, który nie pozostawia złudzeń. To nie jest kolejny miejski SUV. To pełnoprawna, podniesiona terenówka, która ma rzucić wyzwanie najlepszym.

Najciekawszy jest jednak nie sam fakt testów, ale to, co kryje się pod kamuflażem. Zdjęcia szpiegowskie, które obiegły internet, zdradzają, że Genesis obrał bardzo konkretny kierunek.

Muł testowy na bazie elektryka

Samochód przyłapany podczas testów podwozia to mocno zmodyfikowany Genesis Electrified GV70. To kluczowa informacja – „Electrified” w nazewnictwie Genesisa oznacza wersję w pełni elektryczną (BEV). Nie jest to więc hybryda ani auto spalinowe.

„Muł” testowy, jak branżowo określa się takie pojazdy, służy do sprawdzania nowych komponentów w starym nadwoziu. Ten konkretny egzemplarz ma wyraźnie podniesione zawieszenie, opony o większym profilu i agresywnym bieżniku oraz, co rzuca się w oczy, potężny hak holowniczy lub mocowanie wyciągarki z przodu.

Inne w podobnym temacie

rivian r2 lidar

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
luxeed v9 teaser

Huawei wjeżdża do gry o rodzinne vany. Luxeed V9 to flagowy „okręt” naszpikowany technologią

10/12/2025
mercedes glb eq

Kanciasty Mercedes wraca do gry i celuje prosto w Teslę Model Y. Oto nowy Mercedes GLB EQ

08/12/2025

To wszystko sugeruje, że Genesis poważnie pracuje nad produkcyjną wersją swojego odważnego konceptu X Gran Equator Concept, który pokazano w kwietniu. Koncept ten był zapowiedzią „pierwszego pojazdu przygodowego” marki, łączącego luksus z terenową odpornością. Teraz widzimy, że nie były to tylko puste obietnice.

genesis offroad suv
genesis offroad suv
genesis offroad suv
genesis offroad suv

Wielka zmiana strategii Genesis

Fakt, że do testów zawieszenia użyto platformy czysto elektrycznej, wydaje się prostą wskazówką – nowa terenówka będzie elektrykiem. Problem w tym, że w zeszłym miesiącu, podczas Dnia Inwestora, Hyundai (właściciel marki Genesis) dokonał strategicznego zwrotu.

Genesis oficjalnie rezygnuje z planu „tylko EV”, który pierwotnie zakładał pełną elektryfikację gamy. Marka zrozumiała, że rynek nie jest gotowy na tak radykalne cięcie i, podobnie jak inni producenci, stawia teraz na elastyczność. Oznacza to, że w najbliższych latach zobaczymy pełen przekrój napędów.

Flagowy, w pełni elektryczny SUV GV90 pojawi się w połowie 2026 roku. Ale już w przyszłym roku zadebiutuje pierwsza hybryda marki, GV80. A pod koniec 2026 lub na początku 2027 roku pojawi się coś jeszcze ciekawszego: pierwszy model EREV (Extended-Range Electric Vehicle).

Czym jest EREV i dlaczego to kluczowe?

EREV to nie jest zwykła hybryda plug-in. To tak zwana hybryda szeregowa, czyli pojazd o rozszerzonym zasięgu. W takim układzie samochód jest zawsze napędzany silnikiem elektrycznym (lub silnikami). Silnik spalinowy jest również na pokładzie, ale jego jedynym zadaniem jest działanie jako generator prądu i ładowanie baterii, gdy ta się wyczerpie.

Dla kierowcy oznacza to jazdę jak „elektrykiem” (cisza, natychmiastowy moment obrotowy), ale bez absolutnie żadnego lęku o zasięg. Pierwszym modelem z tą technologią ma być Genesis GV70 EREV.

genesis offroad suv
genesis offroad suv wnętrze
genesis offroad suv

EV, EREV czy jedno i drugie?

Ta nowa strategia stawia przyłapanego „muła” w zupełnie innym świetle. Mamy teraz trzy prawdopodobne scenariusze rozwoju sytuacji dla nowej terenówki Genesisa, która ma pojawić się jako model na 2027 rok.

Scenariusz 1: Czysty EV. Genesis idzie na bezpośrednie starcie. Wprowadza na rynek luksusową terenówkę BEV, zbudowaną prawdopodobnie na nowej, dedykowanej platformie eM (tej samej co GV90). Celem jest odebranie klientów takim graczom jak Rivian R1S oraz nadchodzący elektryczny Range Rover i Mercedes EQG. Elektryczny muł testowy byłby w tym wypadku bezpośrednim testem tego napędu.

Scenariusz 2: Tylko EREV. Marka mogła uznać, że „przygoda” i „off-road” kłócą się z lękiem o zasięg. W głuszy nie znajdziemy ładowarki. Dlatego logicznym ruchem byłoby wyposażenie nowej terenówki wyłącznie w napęd EREV. Daje on wszystkie zalety silnika elektrycznego w terenie (precyzyjna kontrola mocy, wysoki moment obrotowy), jednocześnie pozwalając na tankowanie kanistra z benzyną. Elektryczny muł GV70 służyłby w tym wypadku „jedynie” do testów podwozia i silników elektrycznych, które byłyby takie same w wersji EREV.

Scenariusz 3: Elastyczność (najbardziej prawdopodobny). Po co wybierać, skoro można mieć obie opcje? Nowa strategia Genesisa zakłada elastyczność. Najmądrzejszym ruchem byłoby zaoferowanie nowego modelu w dwóch wariantach. Klienci miejscy, świadomi ekologicznie, wybraliby wersję czysto elektryczną. Natomiast ci, którzy faktycznie planują zjechać z asfaltu, sięgnęliby po wersję EREV.

Nowa linia XRT i bój o rynek premium

Pojawienie się tego „muła” sugeruje coś więcej niż tylko jeden model. Charakterystyczne dodatki terenowe, jak solidny hak, wskazują, że Genesis może tworzyć własną sub-markę lub linię wyposażenia, podobną do Hyundai’s XRT. Byłaby to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na luksusowe, ale „uterenowione” wersje.

Wejście na ten rynek to odważna decyzja. Genesis będzie musiał zmierzyć się z legendami pokroju Range Rovera i rosnącymi w siłę nowicjuszami, jak Rivian. Luksusowy off-road to jednak segment o bardzo wysokiej marży i Genesis wyraźnie chce mieć w nim swój udział.

Jedno jest pewne: najbliższe dwa lata w Genesis będą fascynujące. Marka, która dekadę temu weszła na salony, teraz zakłada gumowce i szykuje się do walki w błocie. A to, jaki napęd wybierze do tej walki, może zdefiniować jej pozycję na rynku na kolejne lata.

A co Wy sądzicie? Czy luksusowy samochód „do przygody” powinien być w 100% elektryczny, jak Rivian? A może to właśnie EREV – elektryk z generatorem – jest złotym środkiem dla pojazdów wyprawowych, eliminującym lęk o zasięg? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Źródło: HSscarstory
Tagi: GenesisGenesis Electrified GV70offroadSUVszpiegowskie zdjęcia
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

rivian r2 lidar
Aktualności

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

2025-12-13
xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

2025-12-12
luxeed v9 teaser
Aktualności

Huawei wjeżdża do gry o rodzinne vany. Luxeed V9 to flagowy „okręt” naszpikowany technologią

2025-12-10

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.