• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

21.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 39 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Atak na amerykańską dzicz
  • „Sztuka Stali” i 33-calowe koła
  • Wnętrze dla cyfrowego nomady
  • Technologia w służbie terenu
  • Co to oznacza dla przyszłości marki?

Na targach LA Auto Show Hyundai właśnie zerwał zasłonę milczenia (i dosłownie płachtę) ze swojego najnowszego dziecka. Hyundai Crater Concept to nie kolejna wizualna wydmuszka, a jasny sygnał, że Koreańczycy mają dość bycia postrzeganym jedynie jako producenci rozsądnych aut do miasta. Ten kompaktowy, elektryczny SUV wygląda tak, jakby wyjechał prosto z postapokaliptycznego filmu i ma jeden cel: udowodnić, że Hyundai potrafi robić prawdziwe terenówki, a nie tylko „uterenowione” crossovery.

Atak na amerykańską dzicz

Ruch Hyundaia nie jest przypadkowy. Sprzedaż marki w USA rośnie, ale żeby wejść do pierwszej ligi i konkurować z Fordem czy Toyotą, trzeba zdobyć ostatni bastion: bezdroża. Amerykanie kochają Forda F-150 Raptor czy Jeepa Wranglera. Do tej pory Hyundai oferował linię XRT, która była raczej „soft-roadowa” – dodawała plastiki i styl, ale niekoniecznie możliwości. Crater Concept ma to zmienić, stając się wizytówką (modelem „halo”) nowej, twardszej ery w historii marki.

„Sztuka Stali” i 33-calowe koła

Design pojazdu, opracowany w Hyundai America Technical Center w Irvine w Kalifornii, czerpie inspirację z ekstremalnych zjawisk natury. Zespół projektowy pod wodzą SangYupa Lee zastosował nowy język stylistyczny nazwany „Art of Steel” (Sztuka Stali), który wcześniej widzieliśmy w koncepcie Initium.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

To nie jest auto, które przeprasza, że zajmuje miejsce na parkingu. Hyundai Crater jest rozmiarami zbliżony do Toyoty RAV4, ale jego charakter to czysta agresja. Zielonkawo-złoty lakier „Dune Gold Matte” ma nawiązywać do kalifornijskich pustkowi, gdzie Hyundai testuje swoje terenówki. Najważniejsze są jednak detale techniczne:

Inne w podobnym temacie

lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
jeep recon

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

20/11/2025
porsche cayenne ev 2026

To jest Porsche Cayenne Electric. Niemcy z całą pewnością wiedzą, jak zrobić show, gdy w grę wchodzą dane techniczne

19/11/2025
koncept hyundai crater

Hyundai Crater rzuci wyzwanie Rivianowi. Nadchodzi ekstremalna terenówka przyszłości

19/11/2025
REKLAMA
  • Potężne, 33-calowe opony terenowe na 18-calowych felgach o heksagonalnym wzorze (inspirowanym kraterem po uderzeniu asteroidy).
  • Szerokie płyty osłonowe podwozia (skid plates), które mają realnie chronić, a nie tylko wyglądać.
  • Linki odciągowe (limb risers) chroniące przed gałęziami.
  • Zewnętrzne kamery zamiast lusterek, które można odczepić i używać jako latarek lub kamer sportowych.

Ciekawostką jest „cyfrowy kamuflaż pikselowy” znany z modelu Ioniq 5 XRT, który jednoznacznie wskazuje na elektryczny rodowód pojazdu.

Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept

Wnętrze dla cyfrowego nomady

W środku Hyundai Crater Concept projektanci poszli na całość. Zamiast tradycyjnego systemu infotainment, mamy tu wyświetlacz HUD rozciągający się na całą szerokość przedniej szyby, który pełni też funkcję cyfrowego lusterka wstecznego.

Wnętrze zaprojektowano w duchu „Curve of Upholstery” – miękkie, obłe tapicerki kontrastują z surowymi, blokowymi elementami funkcjonalnymi. Uwagę zwracają cztery małe, kwadratowe ekrany, z których każdy ma własnego animowanego awatara. Można je odczepić i zabrać ze sobą na kemping.

Nie zabrakło humoru – maskotką konceptu jest „Crater Man”, mały ludzik z zębatym uśmiechem, którego wizerunek znajdziemy m.in. na hakach holowniczych (które przy okazji pełnią funkcję otwieraczy do butelek).

Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze

Technologia w służbie terenu

Choć Hyundai milczy na temat szczegółów napędu (potwierdzono tylko, że to elektryk), wiemy, że auto wyposażono w poważne narzędzia off-roadowe. Na pokładzie znalazł się nowy „Off-Road Controller” obsługujący przednią i tylną blokadę mechanizmu różnicowego. Kierowca ma do dyspozycji selektor trybów jazdy (Piasek, Śnieg, Błoto) oraz kompas i wysokościomierz.

Obecność lamp „HTWO” (oznaczenie wodorowej dywizji Hyundaia) sugeruje, że pod maską może kryć się nie tylko bateria, ale ogniwa paliwowe, co byłoby logicznym nawiązaniem do modelu Nexo.

Hyundai Crater Concept

1 of 36
– +
Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept wnętrze
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept wnętrze
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept wnętrze
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze
Hyundai Crater Concept wnętrze
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept
Koniec z "udawanymi" terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

Co to oznacza dla przyszłości marki?

Czy kupisz ten samochód u dealera? Nie w tej formie. Hyundai Crater Concept to manifest możliwości, a nie wersja produkcyjna (klatka bezpieczeństwa wchodząca na tylną kanapę raczej nie przejdzie homologacji).

Jednak ten projekt to coś więcej niż zabawa stylistów. Powstanie studia projektowego „The Sandbox”, dedykowanego wyłącznie kulturze off-road, pokazuje, że Hyundai na poważnie szykuje się do walki z legendami segmentu. Skoro Subaru odnosi sukcesy z uterenowionymi modelami jak Crosstrek, a elektryki są drogie w produkcji, stworzenie mniejszego, ale „cool” crossovera o potężnych możliwościach może być strzałem w dziesiątkę.

REKLAMA

Hyundai wyraźnie mówi: koniec z grzecznymi autami. Nadchodzi era prawdziwych elektrycznych terenówek, a Hyundai Crater jest jej zwiastunem.

Chcielibyście zobaczyć tak odważnego Hyundaia na polskich drogach, czy uważacie, że w terenie liczy się tylko diesel i mechaniczna wajcha reduktora? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: HyundaiHyundai CraterHyundai Crater specyfikacjaHyundai Crater wnętrzeHyundai Crater wyglądkonceptsamochód terenowySUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

lucid gravity touring
Aktualności

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

2025-11-21
jeep recon
Aktualności

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

2025-11-20
porsche cayenne ev 2026
Aktualności

To jest Porsche Cayenne Electric. Niemcy z całą pewnością wiedzą, jak zrobić show, gdy w grę wchodzą dane techniczne

2025-11-19

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.