• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3 – pojedynek na ładowarkach Supercharger

17.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2025 z wbudowanym portem NACS (North American Charging Standard) stawia czoła Tesli Model 3 na jej własnym terenie – sieci Supercharger. Test przeprowadzony przez Out of Spec Reviews pokazuje, że Hyundai potrafi zaskoczyć, osiągając lepsze wyniki w niektórych aspektach ładowania. Czy Tesla powinna zacząć się martwić?

NACS – nowy standard ładowania

Przejście na standard NACS, pierwotnie rozwinięty przez Teslę, jest dużym krokiem w rozwoju infrastruktury ładowania w Ameryce Północnej. Coraz więcej producentów pojazdów elektrycznych, w tym Volkswagen, Honda czy Hyundai, wprowadza kompatybilność z Superchargerami. Hyundai wyprzedził konkurencję, wprowadzając modele z natywnym portem NACS, co pozwala użytkownikom ładować pojazdy bez dodatkowych adapterów.

Jednak czy Ioniq 5, korzystając z technologii Tesli, może rywalizować z samą Teslą? Test przeprowadzony przez Out of Spec Reviews rzuca nowe światło na tę rywalizację.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

tesla supercharger

Test ładowania – kto jest szybszy?

W teście na lokalnej ładowarce Tesla Supercharger porównano Hyundai Ioniq 5 oraz Tesla Model 3. Oba samochody mają podobne rozmiary baterii, co czyni test uczciwym. Wyniki były zaskakujące:

REKLAMA
  • Tesla Model 3 naładowała 55,7 kWh energii w czasie 31 minut i 53 sekund.
  • Hyundai Ioniq 5 naładował 59,6 kWh energii w 30 minut i 37 sekund.

Choć różnica w czasie i energii była niewielka, to Ioniq 5 okazał się minimalnie szybszy i bardziej wydajny w dostarczeniu energii.

Native NACS On 2025 Hyundai IONIQ 5! 10-80% Charging Test On Tesla Supercharger Against Model 3

Tajemnica sukcesu Ioniq 5 – krzywa ładowania

Podstawą sukcesu Ioniq 5 jest jego szeroka krzywa ładowania. Choć Hyundai osiąga szczytową moc ładowania na poziomie „zaledwie” 230 kW (w teście było to 123 kW ze względu na ograniczenia Superchargerów w wersji V3), utrzymuje wysoką prędkość ładowania przez dłuższy czas. Z kolei Tesla Model 3 może osiągać szczytową moc 250 kW, ale szybko spowalnia wraz z napełnianiem baterii.

W praktyce oznacza to, że Hyundai potrafi ładować się szybciej, jeśli proces obejmuje większy zakres naładowania baterii – od 10 do 80%. Hyundai deklaruje, że Ioniq 5 jest w stanie naładować się w tym zakresie w zaledwie 18 minut, co czyni go jednym z najszybszych samochodów elektrycznych na rynku.

hyundai ioniq 5

Problemy, które mogą wpłynąć na wrażenia

W teście napotkano kilka trudności. Ioniq 5 zatrzymał proces ładowania w trakcie sesji, co wymagało ponownego uruchomienia. Problem ten nie wpłynął jednak znacząco na wynik, dzięki szybkiemu wznowieniu procesu ładowania na Superchargerze.

Kolejną kwestią była prekondycja baterii – proces, w którym akumulator jest podgrzewany do optymalnej temperatury przed ładowaniem. W przypadku Ioniq 5 funkcja ta nie działa automatycznie na stacjach Tesli, ponieważ Superchargery nie są jeszcze uwzględnione w nawigacji pojazdu. Hyundai zapowiada aktualizację, która rozwiąże ten problem.

Efektywność kontra praktyczność

Mimo że Ioniq 5 naładował więcej energii w krótszym czasie, Tesla Model 3 okazała się bardziej praktyczna w kluczowym aspekcie – zasięgu. Model 3 jest znacznie bardziej efektywny energetycznie, osiągając około 363 mil (ok 585 km) na jednym ładowaniu, podczas gdy Ioniq 5 oferuje 303 mile (ok. 487 km). Różnica wynika z lepszej aerodynamiki i optymalizacji energetycznej Tesli.

tesla model 3 highland reflektory
fot. Tesla

W praktyce oznacza to, że choć Hyundai ładuje się szybciej, to Tesla przejedzie dalej na tej samej ilości energii. Dla użytkowników codziennie pokonujących długie dystanse może to być decydujący czynnik.

Czy Hyundai ma szansę na rynku Tesli?

Hyundai Ioniq 5 pokazuje, że konkurencja na rynku pojazdów elektrycznych staje się coraz bardziej zacięta. Platforma E-GMP, na której oparty jest Ioniq 5, zdobyła uznanie za wyjątkowe osiągi ładowania i wszechstronność. Wprowadzenie natywnego portu NACS i zdolność do rywalizacji z Teslą na jej własnym terenie to ważny krok w kierunku zdobycia zaufania klientów.

Jednak sukces Hyundaia będzie zależał od tego, jak szybko firma rozwiąże drobne problemy, takie jak prekondycja baterii, oraz czy uda się zwiększyć efektywność pojazdów w porównaniu do Tesli.

REKLAMA

Co to oznacza dla przyszłości elektromobilności?

Test pokazuje, że technologia ładowania i efektywność energetyczna są kluczowymi czynnikami w rywalizacji na rynku pojazdów elektrycznych. Hyundai Ioniq 5 udowadnia, że nawet w świecie zdominowanym przez Teslę istnieje miejsce na innowacje i poprawę doświadczenia użytkownika.

Czy Hyundai zdoła prześcignąć Teslę w dłuższej perspektywie? To zależy od tego, jak szybko firma wprowadzi kolejne ulepszenia i jak klienci ocenią rzeczywistą wydajność pojazdów.

A wy co sądzicie? Czy szybkość ładowania jest ważniejsza od efektywności energetycznej? Zachęcamy do dyskusji.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: czas ładowaniahyundai ioniq 5krzywa ładowaniaszybkie ładowanieTeslaTesla Model 3Tesla Supercharger
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

buick electra l7 test adas noa
Aktualności

Tesla, Xiaomi, Yangwang i Huawei na deskach. Tani Buick nieoczekiwanym królem autonomicznej jazdy w Chinach

2025-10-27
tesla hw3
Aktualności

Masz Teslę z komputerem HW3? Firma w końcu przyznaje: pełnego FSD nie będzie. Ale jest plan „pocieszenia”

2025-10-25
tesla model x 2026
Aktualności

9 razy mniej wypadków. Tesla publikuje twarde dane o autopilocie i deklasuje ludzkich kierowców

2025-10-24

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.