• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3 – pojedynek na ładowarkach Supercharger

17.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2025 z wbudowanym portem NACS (North American Charging Standard) stawia czoła Tesli Model 3 na jej własnym terenie – sieci Supercharger. Test przeprowadzony przez Out of Spec Reviews pokazuje, że Hyundai potrafi zaskoczyć, osiągając lepsze wyniki w niektórych aspektach ładowania. Czy Tesla powinna zacząć się martwić?

NACS – nowy standard ładowania

Przejście na standard NACS, pierwotnie rozwinięty przez Teslę, jest dużym krokiem w rozwoju infrastruktury ładowania w Ameryce Północnej. Coraz więcej producentów pojazdów elektrycznych, w tym Volkswagen, Honda czy Hyundai, wprowadza kompatybilność z Superchargerami. Hyundai wyprzedził konkurencję, wprowadzając modele z natywnym portem NACS, co pozwala użytkownikom ładować pojazdy bez dodatkowych adapterów.

Jednak czy Ioniq 5, korzystając z technologii Tesli, może rywalizować z samą Teslą? Test przeprowadzony przez Out of Spec Reviews rzuca nowe światło na tę rywalizację.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

tesla supercharger

Test ładowania – kto jest szybszy?

W teście na lokalnej ładowarce Tesla Supercharger porównano Hyundai Ioniq 5 oraz Tesla Model 3. Oba samochody mają podobne rozmiary baterii, co czyni test uczciwym. Wyniki były zaskakujące:

  • Tesla Model 3 naładowała 55,7 kWh energii w czasie 31 minut i 53 sekund.
  • Hyundai Ioniq 5 naładował 59,6 kWh energii w 30 minut i 37 sekund.

Choć różnica w czasie i energii była niewielka, to Ioniq 5 okazał się minimalnie szybszy i bardziej wydajny w dostarczeniu energii.

REKLAMA
Native NACS On 2025 Hyundai IONIQ 5! 10-80% Charging Test On Tesla Supercharger Against Model 3

Tajemnica sukcesu Ioniq 5 – krzywa ładowania

Podstawą sukcesu Ioniq 5 jest jego szeroka krzywa ładowania. Choć Hyundai osiąga szczytową moc ładowania na poziomie „zaledwie” 230 kW (w teście było to 123 kW ze względu na ograniczenia Superchargerów w wersji V3), utrzymuje wysoką prędkość ładowania przez dłuższy czas. Z kolei Tesla Model 3 może osiągać szczytową moc 250 kW, ale szybko spowalnia wraz z napełnianiem baterii.

W praktyce oznacza to, że Hyundai potrafi ładować się szybciej, jeśli proces obejmuje większy zakres naładowania baterii – od 10 do 80%. Hyundai deklaruje, że Ioniq 5 jest w stanie naładować się w tym zakresie w zaledwie 18 minut, co czyni go jednym z najszybszych samochodów elektrycznych na rynku.

hyundai ioniq 5

Problemy, które mogą wpłynąć na wrażenia

W teście napotkano kilka trudności. Ioniq 5 zatrzymał proces ładowania w trakcie sesji, co wymagało ponownego uruchomienia. Problem ten nie wpłynął jednak znacząco na wynik, dzięki szybkiemu wznowieniu procesu ładowania na Superchargerze.

REKLAMA

Kolejną kwestią była prekondycja baterii – proces, w którym akumulator jest podgrzewany do optymalnej temperatury przed ładowaniem. W przypadku Ioniq 5 funkcja ta nie działa automatycznie na stacjach Tesli, ponieważ Superchargery nie są jeszcze uwzględnione w nawigacji pojazdu. Hyundai zapowiada aktualizację, która rozwiąże ten problem.

Efektywność kontra praktyczność

Mimo że Ioniq 5 naładował więcej energii w krótszym czasie, Tesla Model 3 okazała się bardziej praktyczna w kluczowym aspekcie – zasięgu. Model 3 jest znacznie bardziej efektywny energetycznie, osiągając około 363 mil (ok 585 km) na jednym ładowaniu, podczas gdy Ioniq 5 oferuje 303 mile (ok. 487 km). Różnica wynika z lepszej aerodynamiki i optymalizacji energetycznej Tesli.

tesla model 3 highland reflektory
fot. Tesla

W praktyce oznacza to, że choć Hyundai ładuje się szybciej, to Tesla przejedzie dalej na tej samej ilości energii. Dla użytkowników codziennie pokonujących długie dystanse może to być decydujący czynnik.

Czy Hyundai ma szansę na rynku Tesli?

Hyundai Ioniq 5 pokazuje, że konkurencja na rynku pojazdów elektrycznych staje się coraz bardziej zacięta. Platforma E-GMP, na której oparty jest Ioniq 5, zdobyła uznanie za wyjątkowe osiągi ładowania i wszechstronność. Wprowadzenie natywnego portu NACS i zdolność do rywalizacji z Teslą na jej własnym terenie to ważny krok w kierunku zdobycia zaufania klientów.

Jednak sukces Hyundaia będzie zależał od tego, jak szybko firma rozwiąże drobne problemy, takie jak prekondycja baterii, oraz czy uda się zwiększyć efektywność pojazdów w porównaniu do Tesli.

Co to oznacza dla przyszłości elektromobilności?

Test pokazuje, że technologia ładowania i efektywność energetyczna są kluczowymi czynnikami w rywalizacji na rynku pojazdów elektrycznych. Hyundai Ioniq 5 udowadnia, że nawet w świecie zdominowanym przez Teslę istnieje miejsce na innowacje i poprawę doświadczenia użytkownika.

Czy Hyundai zdoła prześcignąć Teslę w dłuższej perspektywie? To zależy od tego, jak szybko firma wprowadzi kolejne ulepszenia i jak klienci ocenią rzeczywistą wydajność pojazdów.

A wy co sądzicie? Czy szybkość ładowania jest ważniejsza od efektywności energetycznej? Zachęcamy do dyskusji.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: czas ładowaniahyundai ioniq 5krzywa ładowaniaszybkie ładowanieTeslatesla model 3tesla supercharger
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

ladowarki 1000 kw byd
Aktualności

BYD przyspiesza rewolucję ładowania: 15 000 ultraszybkich ładowarek megawatowych w całych Chinach

2025-06-01
byd xiaomi rosna tesla spada
Aktualności

BYD i Xiaomi wyprzedzają Teslę – chińska rewolucja na rynku aut elektrycznych

2025-05-28
circle k hub goteborg szwecja
Aktualności

Elektryczna rewolucja Circle K – pierwsza w Europie stacja ładowania bez kropli paliwa

2025-05-26

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.