• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai idzie na całość. Nowy Ioniq 2 dostanie spoiler jak z porsche

29.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Tylny spoiler, który kradnie show
  • Agresywny koncept, spokojniejsza produkcja
  • Technologia i pozycjonowanie na rynku
  • Europa w centrum uwagi

Hyundai nie zwalnia tempa w segmencie aut elektrycznych. Po ciepło przyjętych modelach z rodziny Ioniq, firma przygotowuje się do wprowadzenia najmniejszego członka tej serii, który najprawdopodobniej otrzyma nazwę Ioniq 2. Produkcja ma ruszyć w przyszłym roku, ale już za niecałe dwa tygodnie, 9 września na targach IAA 2025 w Monachium, zobaczymy jego koncepcyjną zapowiedź. Producent podgrzewa atmosferę, publikując pierwsze zajawki, a jeden detal sprawił, że w naszej redakcji zawrzało.

Tylny spoiler, który kradnie show

Koreańczycy pokazali dwa fragmenty tajemniczego konceptu – jeden prezentujący przód, a drugi tył pojazdu. O ile przód nie jest wielkim zaskoczeniem i wpisuje się w stylistykę odświeżonego niedawno Ioniqa 6, o tyle tył to zupełnie inna historia. To element, który całkowicie zrywa z dotychczasowym wizerunkiem marki w tej klasie.

Uwagę kradnie potężny tylny spoiler. Użycie słowa „potężny” nie jest tu na wyrost. Swoim kształtem i rozmiarem przypomina legendarne konstrukcje typu „whale tail” (ogon wieloryba), znane chociażby z klasycznych modeli Porsche 911 Turbo. To niezwykle odważny i rzadko spotykany zabieg w segmencie małych, miejskich samochodów. Można się spodziewać, że w spoiler zostaną wkomponowane także światła, co dodatkowo podkreśli jego unikalny charakter. Ten jeden element stylistyczny może sprawić, że Ioniq 2 będzie autem, za którym wszyscy będą się oglądać na ulicy.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

zapowiedź hyundai ioniq 2 koncept
zapowiedź hyundai ioniq 2 koncept
zapowiedź hyundai ioniq 2 koncept

Agresywny koncept, spokojniejsza produkcja

Oczywiście, mamy do czynienia z wersją koncepcyjną, która z definicji jest przerysowana. Agresywnie wyglądający przedni zderzak z ogromnym wlotem powietrza z pewnością zostanie znacząco złagodzony w wersji seryjnej. Pamiętajmy, że samochody elektryczne nie potrzebują tak rozbudowanego chłodzenia, jak ich spalinowe odpowiedniki. Podobnie będzie z tylnym dyfuzorem, który w modelu studyjnym ma równie przesadzone rozmiary.

REKLAMA

Możemy jednak zakładać, że ogólna, dynamiczna bryła i kluczowe elementy, jak właśnie charakterystyczny spoiler, zostaną przeniesione do modelu produkcyjnego. Hyundai już nie raz udowodnił, że potrafi przekuwać odważne koncepty w równie interesujące auta seryjne.

Technologia i pozycjonowanie na rynku

Jeśli chodzi o technikę, Ioniq 2 zostanie zbudowany na platformie E-GMP, ale w jej bardziej oszczędnej wersji. Oznacza to architekturę 400-woltową i napęd na przednią oś. Takie rozwiązanie ma kluczowe znaczenie dla utrzymania ceny na konkurencyjnym poziomie. Raczej nie ma co liczyć na sportową wersję N z napędem na cztery koła, choć z pewnością w ofercie pojawi się pakiet N Line, oferujący sportowy wygląd bez zmian w osiągach.

W gamie modelowej Hyundaia, Ioniq 2 uplasuje się tuż nad niedawno zaprezentowanym modelem Inster. Będzie od niego nieco większy, zaoferuje więcej przestrzeni, lepsze osiągi i większy zasięg. Spekuluje się, że na szczycie oferty znajdzie się bateria o pojemności około 60 kWh. Taka pojemność powinna przełożyć się na ponad 320 kilometrów realnego zasięgu w cyklu mieszanym. Dla porównania, mniejszy Inster z baterią 49 kWh ma deklarowany zasięg 360 km (WLTP), co w normalnych warunkach drogowych oznacza około 300 km.

Europa w centrum uwagi

Co ciekawe, wszystko wskazuje na to, że Ioniq 2 nie trafi na rynek amerykański. Jest po prostu za mały jak na gusta tamtejszych klientów. Hyundai projektuje ten model głównie z myślą o Europie, gdzie segment małych, zwinnych aut elektrycznych rośnie w siłę. Niewykluczone, że będzie on dostępny także w rodzimej Korei Południowej.

REKLAMA

Decyzja o skupieniu się na rynku europejskim pokazuje, jak poważnie koreański koncern traktuje Stary Kontynent i jego specyficzne wymagania. Ioniq 2 będzie konkurował z takimi graczami jak Peugeot e-208, Opel Corsa Electric, nadchodzące Renault 5 czy Volkswagen ID.2. Jego największą bronią w tej walce ma być właśnie odważny, wyróżniający się design.

Pozostaje czekać na oficjalną premierę konceptu podczas IAA 2025. Wtedy poznamy więcej szczegółów i zobaczymy, czy reszta nadwozia jest równie ekscytująca co jego tył. Już teraz można jednak powiedzieć, że Hyundai szykuje małego elektryka, który może nieźle namieszać na rynku.

A co Wy sądzicie o tak odważnej stylistyce w małym aucie miejskim? Czy gigantyczny spoiler to strzał w dziesiątkę, czy może krok za daleko? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Tagi: E-GMPHyundaiHyundai IONIQ 2Hyundai IONIQ 2 bateriaHyundai IONIQ 2 cenaHyundai IONIQ 2 mocHyundai IONIQ 2 specyfikacjaHyundai IONIQ 2 wnętrzeHyundai IONIQ 2 wyglądHyundai IONIQ 2 zasięgzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

ferrari elettrica specyfikacje
Aktualności

Ferrari pokazało wszystko, ale ukryło najważniejsze. Czy to wystarczy, by rzucić wyzwanie Chinom?

2025-10-09
dreame suv
Aktualności

Chiński producent odkurzaczy chce konkurować z najdroższymi. Elektryczny SUV Dreame to klon Rolls-Royce’a

2025-09-26
hyundai concept three iaa mobility
Aktualności

Hyundai odsłania karty. Ten koncept może namieszać na rynku małych elektryków

2025-09-10

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

spolmlek elocity stacja szybkiego ładowania
Aktualności

Ładowanie auta za 80 groszy i za 3,50 zł. Polska to istny Dziki Zachód elektromobilności

2025-10-10
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
kia ev5
Aktualności

Kia rzuca rękawicę Tesli Model Y. Znamy polskie ceny i specyfikację rewolucyjnego modelu Kia EV5

2025-10-09
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.