• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai wprowadza przełomowe baterie all-solid-state – linia pilotażowa rusza w marcu

11.02.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Hyundai Motor Group przygotowuje się do rewolucji na rynku pojazdów elektrycznych (EV) dzięki nowej generacji baterii all-solid-state, nazywanych „Dream”. W marcu firma po raz pierwszy zaprezentuje swoją pilotażową linię produkcyjną tych zaawansowanych akumulatorów w nowym centrum badawczym w Uiwang, Korea Południowa.

Co wyróżnia baterie all-solid-state?

Baterie all-solid-state, często określane mianem „baterii marzeń”, mają potencjał, by zrewolucjonizować technologię EV. W porównaniu do tradycyjnych baterii litowo-jonowych oferują:

  • Większy zasięg: Dzięki wyższej gęstości energii pojazdy mogą przejechać więcej kilometrów na jednym ładowaniu.
  • Szybsze ładowanie: Czas ładowania od 10% do 80% ma być znacznie krótszy.
  • Wyższe bezpieczeństwo: Zastosowanie stałego elektrolitu eliminuje ryzyko wycieków i zapłonów, co jest problemem w tradycyjnych bateriach.

Linia pilotażowa w Uiwang

Nowa linia pilotażowa w Uiwang to kluczowy krok w realizacji planów Hyundaia dotyczących rozwoju technologii baterii. Podczas ceremonii otwarcia, która odbędzie się w marcu, Hyundai zaprezentuje swoje osiągnięcia w tej dziedzinie. W wydarzeniu wezmą udział liderzy branży oraz przedstawiciele firm partnerskich, w tym General Motors, które niedawno rozszerzyło współpracę z Hyundaiem w zakresie EV.

Linia pilotażowa posłuży do testowania nowej technologii, a pierwsze prototypy pojazdów zasilanych bateriami all-solid-state mają zostać zaprezentowane do końca 2025 roku.

Inne w podobnym temacie

gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
Hyundai Crater Concept

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

21/11/2025
stelato s9 odswiezony

Huawei i BAIC nie zwalniają tempa. Odświeżony Stelato S9 rzuca rękawicę niemieckiej trójce

21/11/2025
REKLAMA
hyundai ioniq 5 2025
hyundai ioniq 5 2025
hyundai ioniq 5 2025
Hyundai IONIQ 5 2025

Ambitne plany na przyszłość

Hyundai planuje rozpocząć masową produkcję baterii all-solid-state około 2030 roku, a pierwsze pojazdy zasilane tą technologią mają trafić na rynek niedługo później. Firma zainwestowała ponad 9 miliardów dolarów (KRW 9,5 biliona) w rozwój różnych typów baterii, w tym litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), niklowo-kobaltowo-manganowych (NCM) oraz all-solid-state, aby sprostać potrzebom różnych segmentów rynku.

Wyzwania technologiczne

Mimo ogromnego potencjału, baterie all-solid-state wciąż nie są dostępne komercyjnie. Główne przeszkody to:

REKLAMA
  • Problemy ze stabilnością: Stały elektrolit jest trudny do utrzymania w stabilnym stanie podczas cykli ładowania i rozładowania.
  • Wysokie koszty produkcji: Procesy produkcyjne są skomplikowane i wymagają dalszych badań.

Hyundai dołącza do wyścigu technologicznego, w którym uczestniczą również inni giganci, tacy jak Honda, która w listopadzie 2024 roku uruchomiła swoją linię pilotażową baterii all-solid-state.

Znaczenie dla rynku EV

Wprowadzenie baterii all-solid-state może znacząco wpłynąć na rynek EV, eliminując obawy związane z zasięgiem i czasem ładowania. Hyundai, dzięki swojej inwestycji i zaawansowanej technologii, ma szansę stać się liderem w tej dziedzinie, co może przyspieszyć globalną adopcję pojazdów elektrycznych.

Czy baterie all-solid-state to przyszłość elektromobilności? Jak oceniacie szanse Hyundaia na sukces w tej technologii? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: electrec
Tagi: baterie LFPbaterie ncmHyundaiOgniwa solid-staterozwój
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
Hyundai Crater Concept
Aktualności

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

2025-11-21

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.