• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Elektryk, który nie boi się braku ładowarek. Karma Amaris to 700 KM mocy i generator na pokładzie

15.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Elektryczne serce, spalinowy anioł stróż
  • Luksus bez kompromisów
  • Trudna historia i niepewna przyszłość

Kalifornijska firma Karma Automotive, znana ze swojej burzliwej historii i niszowych projektów, właśnie pokazała światu swoje najnowsze dzieło. To Karma Amaris, zapierające dech w piersiach coupe, które próbuje na nowo zdefiniować pojęcie samochodu elektrycznego. Zamiast iść na wojnę o jak największą baterię, Amaris proponuje inne, niezwykle ciekawe rozwiązanie. Ma potężny napęd elektryczny, ale na pokładzie ukrywa też spalinowego asa w rękawie.

Elektryczne serce, spalinowy anioł stróż

Sercem Karmy Amaris są dwa silniki elektryczne umieszczone na tylnej osi. Generują one imponującą moc 708 koni mechanicznych i moment obrotowy sięgający 916 Nm. Taki zestaw katapultuje to luksusowe coupe od zera do 100 km/h w czasie poniżej 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 265 km/h. To osiągi godne rasowego supersamochodu.

Energię do silników dostarcza akumulator o pojemności 41,5 kWh. Według producenta, pozwala on na przejechanie w trybie czysto elektrycznym ponad 160 kilometrów. I tu dochodzimy do sedna innowacyjności tego projektu. Gdy prąd w baterii się skończy, do akcji wkracza trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Jego rola jest jednak zupełnie inna niż w klasycznej hybrydzie. Silnik spalinowy nie ma żadnego mechanicznego połączenia z kołami. Działa on wyłącznie jako pokładowy generator prądu, który na bieżąco doładowuje akumulatory. Dzięki temu, mając pełny bak i naładowaną baterię, Karma Amaris jest w stanie pokonać łączny dystans ponad 640 kilometrów, uwalniając kierowcę od „lęku o zasięg” i konieczności planowania podróży od ładowarki do ładowarki.

REKLAMA
karma amaris gt coupe
karma amaris gt coupe wnętrze

Luksus bez kompromisów

Wyjątkowy napęd to nie wszystko. Karma Amaris to pokaz możliwości stylistycznych i technologicznych marki. Nadwozie wykonano z lekkiej mieszanki aluminium i włókna węglowego, a całość osadzono na potężnych, 22-calowych kutych felgach. Sylwetka jest niska, długa i agresywna – dokładnie taka, jakiej oczekujemy od dwudrzwiowego coupe z najwyższej półki.

Wnętrze przeznaczone jest tylko dla dwóch osób, a przestrzeń za fotelami wygospodarowano na bagaż. Kokpit to królestwo nowoczesnych technologii. Znajdziemy tu aż trzy ekrany: jeden dla kierowcy, pełniący rolę cyfrowych zegarów, centralny do obsługi inforozrywki oraz dodatkowy wyświetlacz przeznaczony dla pasażera. Co ciekawe, ten ostatni aktywuje się tylko wtedy, gdy ktoś faktycznie zajmuje miejsce obok kierowcy.

Do wykończenia kabiny Karma Amaris użyto skóry, zamszu, włókna węglowego i fortepianowej czerni. Ciekawym gadżetem jest elektrochromatyczny szklany dach, który za naciśnięciem jednego przycisku potrafi zmienić się z przezroczystego w całkowicie matowy, ograniczając dostęp światła do wnętrza.

karma amaris gt coupe
karma amaris gt coupe

Trudna historia i niepewna przyszłość

Karma Amaris to bez wątpienia fascynujący projekt, ale jego rynkowy sukces stoi pod dużym znakiem zapytania. Marka Karma Automotive wyrosła na zgliszczach firmy Fisker, a jej historia pełna jest finansowych problemów i walki o przetrwanie. Dziś, należąc do chińskiego giganta Wanxiang, próbuje po raz kolejny znaleźć swoje miejsce w motoryzacyjnym świecie.

Amaris jest rzuceniem rękawicy w segmencie ultraluksusowych samochodów. Cena startująca od około 200 000 dolarów (730 000 zł) stawia go w bezpośredniej konkurencji z modelami Porsche, Ferrari czy Audi. Jego unikalny napęd to z jednej strony wielki atut, a z drugiej potencjalna wada. Dla jednych będzie to idealny kompromis łączący zalety napędu elektrycznego z wygodą silnika spalinowego. Dla purystów elektromobilności obecność generatora na benzynę może być jednak nie do zaakceptowania.

REKLAMA

Produkcja modelu ma ruszyć pod koniec przyszłego roku. To ambitny, ale i ryzykowny krok. Karma Amaris to „samochód-halo”, który ma przyciągnąć uwagę do marki i pokazać jej technologiczny potencjał. Jego powodzenie będzie zależało od tego, czy znajdzie się wystarczająco wielu zamożnych klientów, którzy docenią tę nietypową koncepcję i zaufają małej, kalifornijskiej firmie z trudną przeszłością.

Czy taki pomysł na napęd ma sens w dobie coraz szybszych ładowarek i większych baterii? A może to idealny kompromis, który rozwiązuje największe bolączki dzisiejszych aut elektrycznych? Dajcie znać, co myślicie w komentarzach!

Tagi: coupeerevkarmakarma amariskarma amaris bateriakarma amaris cenakarma amaris mockarma amaris specyfikacjakarma amaris wnętrzekarma amaris wyglądkarma amaris zasięgsupercar
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

leapmotor d
Aktualności

Leapmotor celuje w premium: seria D ma kosztować równowartość 154 tys. złotych

2025-08-02
shangjie h5 huawei
Aktualności

Huawei wchodzi na masowy rynek SUV-ów elektrycznych – nowy Shangjie H5 za mniej niż 100 tysiące złotych

2025-08-15
tesla roadster
Aktualności

Tesla Roadster wreszcie doczeka się premiery – kierownictwo potwierdza epicką demonstrację

2025-08-02

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

Volvo pilnie wycofuje 73 000 hybryd plug-in. Jest ryzyko pożaru
Aktualności

Volvo pilnie wycofuje 73 000 hybryd plug-in. Jest ryzyko pożaru

2025-03-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd song plus piorun
Aktualności

Piorun uderzył w elektryka trzy razy z rzędu. Kierowca wyszedł bez szwanku, a auto? Zaskakujące wyniki oględzin

2025-08-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.