• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Karma Automotive: Od luksusowych hybryd po elektryczne superauta – ambitne plany na przyszłość

09.02.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Karma Automotive, firma z siedzibą w Kalifornii, która powstała ponad dekadę temu na bazie aktywów Fisker Automotive i wsparcia chińskiego dostawcy części Wanxiang Group, wciąż redefiniuje swoją strategię. Choć jej historia była pełna wyzwań, Karma nieustannie rozwija swoje technologie hybrydowe typu plug-in (PHEV) i dąży do wprowadzenia w pełni elektrycznych modeli.

Revero – fundament oferty

Obecnie podstawą oferty Karma jest model Revero, który jest kontynuacją Fisker Karma z 2011 roku. Revero, znany również przez krótki czas jako Karma GS-6, przeszedł znaczące ulepszenia, w tym:

  • Układ napędowy: Hybrydowy system szeregowy EREV (Extended Range Electric Vehicle) z 1,5-litrowym silnikiem BMW turbo-3, który działa jako generator.
  • Moc i osiągi: 536 KM z silnikiem spalinowym lub 476 KM w trybie elektrycznym, co pozwala na przyspieszenie 0-60 mph w 4,5 sekundy.
  • Zasięg: EPA oceniło zasięg elektryczny na 61 mil (ok. 98 km), a dzięki szybkiemu ładowaniu CCS (50 kW) można naładować baterię do 80% w 24 minuty.

Revero pozostaje jednym z niewielu hybryd plug-in na rynku, które oferują szybkie ładowanie, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla wymagających użytkowników.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Karma Revero GTS
Karma Revero GTS

Invictus – sportowa ewolucja Revero

Jeszcze w tym roku Karma wprowadzi model Invictus, specjalną edycję Revero, skoncentrowaną na osiągach.

  • Zmniejszona waga: Dzięki zastosowaniu karbonowych elementów zamiast aluminiowych.
  • Ulepszone zawieszenie: Öhlins dampers, Swift springs i opony Michelin Pilot Sport 4S.
  • Unikalne wnętrze: Ręcznie szyte detale inspirowane stylem Art Deco, nawiązujące do Chrysler Building w Nowym Jorku.

Invictus ma być kolekcjonerskim samochodem, który podkreśla luksus i sportowy charakter marki.

REKLAMA
Karma Revero Invictus
Karma Revero Invictus
Karma Revero Invictus
Karma Revero Invictus
Karma Revero Invictus
Karma Revero Invictus

Gyesera – nowy design i kompozytowe nadwozie

Po Invictusie Karma planuje premierę modelu Gyesera, który będzie znaczącym krokiem naprzód w designie i technologii:

  • Nowe nadwozie: Zamiast aluminium, zastosowane zostaną kompozyty, co zmniejszy wagę i zwiększy wydajność.
  • Nowe wnętrze i wygląd zewnętrzny: Kompleksowe zmiany mają nadać modelowi bardziej egzotyczny charakter.
  • Napęd hybrydowy: Choć początkowo planowano w pełni elektryczny napęd, Karma zdecydowała się na hybrydę plug-in, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom rynku.
Karma Gyesera
Karma Gyesera
Karma Gyesera wnętrze
Karma Gyesera
Karma Gyesera
Karma Gyesera

Kaveya – elektryczny supercar z technologią Intel

W 2026 roku (lub wcześniej) Karma wprowadzi na rynek w pełni elektryczny model Kaveya, który ma być demonstracją możliwości technologicznych firmy:

  • Moc: 1,000 KM, przyspieszenie 0-60 mph w około 2 sekundy.
  • Platforma: Wykorzystanie aluminiowej ramy przestrzennej, wspólnej dla innych modeli, co pozwala na zachowanie 40% wspólnych komponentów.
  • Technologia Intel: Kaveya będzie pierwszym modelem z pełną integracją architektury elektrycznej i oprogramowania opracowanego we współpracy z Intel Automotive.
Koncept Karma Kaveya
Koncept Karma Kaveya

Ambicje technologiczne i design

Karma nie tylko rozwija swoje pojazdy, ale także aspiruje do roli dostawcy technologii dla innych producentów. Przejęcie aktywów firmy Airbiquity w 2024 roku oraz współpraca z Intel Automotive to kluczowe kroki w tym kierunku.

REKLAMA

Firma planuje również rozwój w segmencie pojazdów komercyjnych, takich jak autobusy czy ciężarówki, choć głównym celem pozostają luksusowe samochody osobowe.

Platforma Karma E-Flex
Platforma Karma E-Flex
karma erev e-flex van koncept 01
Koncept Karma EREV E-Flex VAN

Design odgrywa równie ważną rolę w strategii Karma. Pod kierownictwem Michelle Christensen (VP designu) i Nicka Davida (dyrektor designu wnętrz), firma dąży do stworzenia spójnej estetyki, która będzie widoczna we wszystkich punktach kontaktu z marką.

Co sądzicie?

Karma Automotive, choć wciąż zmaga się z ograniczonymi zasobami i niską produkcją (zaledwie 1,000 pojazdów dostarczonych w całej historii firmy), ma ambitne plany na przyszłość. Dzięki nowym modelom, takim jak Invictus, Gyesera i Kaveya, oraz współpracy z Intel Automotive, firma chce umocnić swoją pozycję jako producenta luksusowych samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Czy Karma zdoła osiągnąć swoje cele i stać się liderem w segmencie ultra-luksusowych pojazdów elektrycznych? Jak oceniacie ich podejście do technologii i designu? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Źródło: greencarreports
Tagi: fisker karmakarmakarma gyeserakarma invictuskarma kaveyakarma reverokonceptUSA
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
skoda favorit
Aktualności

Nowy elektryczny Škoda Favorit – legenda powraca w zupełnie nowym wydaniu. Czy klasyk znów stanie się ikoną?

2025-05-30
tesla model s odswiezenie
Aktualności

Tesla odświeża Model S i Model X – rewolucja czy kosmetyka?

2025-05-24

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.