• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mazda 6e już w konfiguratorze. Japoński konkurent dla Tesli i Volkswagena?

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Mazda Polska właśnie uruchomiła oficjalny konfigurator nowej Mazdy 6e. To pierwszy w pełni elektryczny sedan japońskiej marki, który zapowiada poważne podejście do elektromobilności. Ceny? Zaczynają się od 198 200 złotych, a wybór wersji może nieźle namieszać w głowach.

Dwa warianty napędu, różnice nieoczywiste

Mazda 6e występuje w dwóch wersjach: EV oraz EV Long Range. Obie mają napęd na tylną oś i bezstopniową skrzynię biegów, ale różnią się pojemnością baterii i mocą ładowania.

Tańsza wersja (EV) ma baterię 68,8 kWh, silnik o mocy 258 KM (190 kW) i rozpędza się do 100 km/h w 7,6 sekundy. Jej maksymalna moc ładowania to 190 kW, co czyni ją bardzo konkurencyjną w miejskich warunkach. Zużycie energii wynosi 16,6 kWh/100 km, a zasięg WLTP to 479 km.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Z kolei wersja Long Range (EV LR) za 203 600 zł oferuje większą baterię 80 kWh, ale… mniejszą moc – 245 KM (180 kW). Co ciekawe, osiągi są niemal identyczne – przyspieszenie do setki to 7,8 sekundy, ale maksymalna moc ładowania to już tylko 95 kW. WLTP? 552 km.

REKLAMA

Warto dodać, że Mazda w tańszej wersji postawiła na trwałe ogniwa LFP, a w droższej na bardziej efektywne, ale mniej długowieczne ogniwa niklowe.

konfigurator mazda 6e

Wyposażenie: nawet bazowa wersja robi wrażenie

Standardem Mazda 6e w wersji Takumi (dla obu wariantów silnikowych) jest naprawdę bogaty zestaw. Mamy tu m.in.:

  • 19-calowe felgi,
  • skórzaną tapicerkę,
  • panoramiczny dach,
  • pompę ciepła,
  • system audio SonyPro (14 głośników),
  • HUD, czyli wyświetlacz projekcyjny,
  • kamerę 360°,
  • elektryczną klapę bagażnika,
  • a nawet zdalny dostęp przez smartfona.

Cena tej wersji to 203 600 zł (w przypadku EV Long Range) – i trudno nie przyznać, że to dobrze wydane pieniądze.

Bogatsza wersja Mazda 6e – Takumi Plus – kosztuje 212 000 zł. W zamian dostajemy m.in. skórę Nappa, dodatkowe akcenty kolorystyczne we wnętrzu i elektrycznie sterowaną roletę dachową. Czy warto dopłacić te niespełna 9 tysięcy? Dla fanów eleganckiego wykończenia – zdecydowanie tak.

Lakier? Nawet 5 900 zł ekstra

Na etapie konfiguracji pojawia się też wybór lakieru. Tu ceny wahają się od 3 900 zł (za większość kolorów) do 5 900 zł za Soul Red Crystal, czyli flagową czerwień Mazdy.

Widać, że marka celuje w segment premium. Mazda 6e na zdjęciach wygląda świetnie, proporcje są zgrabne, a detale – jak przystało na Mazdę – wyważone i pełne stylu.

mazda 6e

Funkcje dodatkowe i adaptacje

Nie zabrakło też ciekawostek technologicznych. Mazda 6e oferuje:

  • ładowarkę indukcyjną do smartfona,
  • Android Auto i Apple CarPlay bez kabli,
  • funkcję V2L/V2D (czyli możliwość zasilania urządzeń z auta) za dodatkową opłatą,
  • elektryczny hak (za 7 588 zł),
  • opcje zmiany wzoru felg (zawsze 19-calowe).

Wnętrze może nie jest rekordowo przestronne – 337 litrów w bagażniku tylnym, do tego 72 litry z przodu – ale jak na sedana tej klasy to wystarczająco.

Co to oznacza dla rynku?

Mazda 6e może nie przebić się do czołówki sprzedaży jak Tesla Model 3 czy Hyundai Ioniq 6, ale z pewnością staje się interesującą alternatywą. Dobrze wyceniona, świetnie wyposażona, z sensownymi parametrami i atrakcyjnym wyglądem.

Jeśli japoński producent nie przesadzi z ograniczeniami produkcji i dostawy nie będą opóźnione, możemy mówić o realnym zagrożeniu dla pozycji Volkswagena ID.7 czy nawet BMW i4.

Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że Mazda ma lojalną bazę klientów, która teraz może przejść na prąd… nie rezygnując z charakteru marki.

REKLAMA
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e
mazda 6e

Co dalej?

Z dużym prawdopodobieństwem Mazda wypuści wkrótce kolejne wersje – z napędem na cztery koła lub nawet bardziej sportowe warianty. Trudno sobie wyobrazić, by projekt pozostał tylko przy wersji RWD.

Na razie jednak najważniejsze pytanie brzmi: czy klienci uwierzą, że Mazda może być pełnoprawnym graczem w elektrycznym świecie?

Czekamy na pierwsze testy drogowe Mazda 6e, realne zasięgi i oczywiście reakcje rynku. A Ty? Co sądzisz o nowej Mazdzie 6e? Czy taka cena i wyposażenie przekonują Cię do przesiadki na prąd? Daj znać w komentarzach – jesteśmy ciekawi Twojej opinii.

Tagi: baterie LFPmazdamazda 6emazda 6e bateriamazda 6e cenamazda 6e mocmazda 6e specyfikacjamazda 6e wnętrzemazda 6e wyglądmazda 6e zasięgPolskapremiera
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
Volkswagen ID. UNYX 08
Aktualności

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

2025-11-11
toyota hilux bev
Aktualności

Toyota Hilux w nowej, elektrycznej odsłonie. To rewolucja, ale jest jeden potężny haczyk

2025-11-10

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
stelato s9
Aktualności

Tego nie da się zatrzymać. Huawei i BAIC ładują w Stelato S9 cztery lidary i cenę, która zawstydzi Europę

2025-11-09
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.