• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Elektryczny Mercedes-Benz eArocs 400 wkracza na plac budowy

07.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Mercedes-Benz Trucks dokonuje przełomu w branży budowlanej, wprowadzając na rynek pierwszą w pełni elektryczną wersję swojego sprawdzonego modelu Arocs. Nowy Mercedes-Benz eArocs 400 zadebiutuje na światowych targach bauma w Monachium, które odbędą się w dniach 7-13 kwietnia. To kolejny krok niemieckiego producenta w kierunku transformacji transportu ciężarowego na bezemisyjny.

Spis treści

  • Zeroemisyjny mocarz dla budownictwa
  • Technologia prosto z flagowego eActrosa
  • Potężny napęd i sprawdzona konstrukcja
  • Nowoczesne wnętrze i zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • Współpraca z liderami branży zabudów

Zeroemisyjny mocarz dla budownictwa

Nowy model to odpowiedź Mercedesa na rosnące potrzeby ekologicznego transportu w sektorze budowlanym. Mercedes-Benz eArocs 400 będzie dostępny początkowo jako pojazd 32- i 41-tonowy w konfiguracji osi 8×4, z możliwością zabudowy jako betonomieszarka lub wywrotka budowlana. W pierwszej fazie planowana jest niewielka seria 150 pojazdów rocznie na wybrane rynki europejskie.

Kluczową zaletą elektrycznej ciężarówki jest możliwość wjazdu do stref niskiej i zerowej emisji w centrach miast. Pojazd sprawdzi się również w miejscach wrażliwych na hałas, takich jak osiedla mieszkaniowe, okolice szpitali, szkół i przedszkoli, a także na nocnych placach budowy. Sprzedaż ma ruszyć w pierwszym kwartale 2026 roku, a pierwsze dostawy planowane są na trzeci kwartał tego samego roku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Technologia prosto z flagowego eActrosa

Mercedes-Benz zdecydował się wykorzystać w eArocsie 400 kluczowe komponenty z modelu eActros 600. Ciężarówka wyposażona jest w baterie oparte na technologii ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), które charakteryzują się wysoką trwałością i dużą pojemnością użytkową.

REKLAMA

Elektryczny Mercedes-Benz eArocs 400 jest o co najmniej 50% bardziej energooszczędny niż porównywalny pojazd z silnikiem Diesla. Instalacja elektryczna o napięciu 800 woltów oraz dwa pakiety akumulatorów o łącznej pojemności 414 kWh zapewniają zasięg do 200 kilometrów dla betonomieszarki i do 240 kilometrów dla wywrotki budowlanej bez konieczności doładowywania.

Pojazd może być ładowany z mocą do 400 kW przez standardowe gniazda ładowania CCS2 zamontowane po obu stronach. Naładowanie akumulatorów z poziomu 20% do 80% zajmuje około 45 minut – wystarczająco krótko, by nie zakłócać typowego harmonogramu pracy.

Mercedes-Benz eArocs 400

Potężny napęd i sprawdzona konstrukcja

Sercem Mercedes-Benz eArocs 400 jest mocny silnik centralny o mocy ciągłej 380 kW i mocy szczytowej 450 kW, współpracujący z 3-biegową przekładnią. Konstrukcja wykorzystuje sprawdzone osie planetarne z konwencjonalnego Arocsa, zachowując niezbędny prześwit i zdolności terenowe wymagane na placach budowy.

Integracja elektrycznego układu napędowego odbywa się w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth przez firmę Paul Group z Vilshofen nad Dunajem, co zapewnia najwyższą jakość wykonania.

Nowoczesne wnętrze i zaawansowane systemy bezpieczeństwa

W kabinie eArocs 400 znajdziemy Multimedia Cockpit Interactive 2 z 12-calowym wyświetlaczem wskaźników i ulepszonym ekranem dotykowym, zapewniającym intuicyjną obsługę nawet w trudnym terenie. Wiele funkcji można aktywować za pomocą sterowania głosowego, a nowe menu Ulubione umożliwia szybki dostęp do specyficznych dla budownictwa funkcji.

REKLAMA

Bezpieczeństwo jest priorytetem dla Mercedes-Benz Trucks, szczególnie w transporcie budowlanym. eArocs 400 wyposażony jest w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2 i Front Guard Assist. Pomagają one kierowcy we wczesnym wykrywaniu zagrożeń, odpowiednio wczesnym hamowaniu i utrzymywaniu przeglądu sytuacji drogowej. Systemy te nie tylko spełniają standardy unijnego rozporządzenia GSR, ale w niektórych przypadkach je przekraczają.

Mercedes-Benz eArocs 400
Mercedes-Benz eArocs 400
Mercedes-Benz eArocs 400

Współpraca z liderami branży zabudów

Na targach bauma Mercedes-Benz Trucks zaprezentuje eArocs 400 z zabudową mieszalnika betonu HTM 905 w wersji „lekkiej” od firmy Liebherr z hydraulicznym napędem bębna. Pompa hydrauliczna mieszalnika betonu czerpie energię z akumulatorów wysokonapięciowych elektrycznej ciężarówki.

Oprócz tego wariantu, na targach zostanie zaprezentowany także Mercedes-Benz eArocs 400 z w pełni elektrycznym bębnem mieszającym. Firma Zoomlion zaprezentuje Mercedesa eArocs 400 z mieszalnikiem E10 z serii ENERGYA o pojemności nominalnej 10 metrów sześciennych i dopuszczalnej masie całkowitej do 44 ton.

Elektryczny Arocs może być również wyposażony w wywrotkę Meiller, co zwiększa jego wszechstronność w zastosowaniach budowlanych.

Czy elektryfikacja ciężkiego transportu budowlanego to przyszłość branży? Czy elektryczne betonomieszarki i wywrotki staną się wkrótce powszechnym widokiem na polskich placach budowy? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Tagi: ciężarówki elektryczneMercedesMercedes-BenzMercedes-Benz eArocs 400Mercedes-Benz eArocs 400 bateriaMercedes-Benz eArocs 400 mocMercedes-Benz eArocs 400 specyfikacjaMercedes-Benz eArocs 400 wyglądMercedes-Benz eArocs 400 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

ciezarowka laduje sie w trakcie jazdy
Aktualności

Ładowanie EV bez zatrzymywania. To, co brzmiało jak fikcja, właśnie ruszyło na francuskiej autostradzie

2025-10-28
mercedes sprinter eq w skale
Aktualności

Mercedes zmienia strategię. Nadchodzi nowy Sprinter z technologią 800V, ale koncern nie rezygnuje ze spalin

2025-10-28
silnik yasa
Aktualności

Oto rewolucja. Silnik elektryczny YASA waży 13 kg i generuje ponad 1000 koni mechanicznych

2025-10-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
toyota corolla ev koncept
Aktualności

To już nie jest samochód dla dziadka. Toyota pokazała Corollę EV i fani nie wierzą własnym oczom

2025-10-30
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.