NIO Firefly oficjalnie: Elektryczny hatchback za 20 tysięcy dolarów!

NIO zaprezentowało swój pierwszy elektryczny hatchback pod nową marką Firefly. Samochód, nazwany tak samo jak marka, został zaprojektowany z myślą o kierowcach, którzy cenią kompaktowe rozmiary i nowoczesne technologie. Cena startowa Firefly w Chinach wynosi 148 800 juanów, czyli około 20 800 dolarów.

Cechy wyróżniające Firefly

Firefly to kompaktowy hatchback zaprojektowany na wąskie, europejskie ulice. Jego promień skrętu wynosi 4,7 metra, co czyni go wyjątkowo zwrotnym. Stylizacja nadwozia obejmuje charakterystyczne potrójne okrągłe światła, czarny grill i szeroki słupek C płynnie przechodzący w dach.

Mimo kompaktowych rozmiarów, Firefly oferuje praktyczne rozwiązania. Bagażnik z przodu (tzw. frunk) ma pojemność 92 litrów, a maksymalna pojemność bagażowa wynosi ponad 1250 litrów.

Bezpieczeństwo i technologia

Firefly EV zdobył pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa według najnowszych standardów C-NCAP 2024. Nadwozie składa się w 83,4% z wysokowytrzymałej stali, a jego sztywność skrętna osiąga imponujące 35 700 Nm/stopień – najlepszy wynik w klasie. Pojazd oferuje do dziewięciu poduszek powietrznych oraz system ADAS, choć szczegóły na temat tego ostatniego nie zostały ujawnione.

Baterie i ładowanie

Jak wszystkie pojazdy NIO, Firefly jest wyposażony w system wymiennych baterii. Na razie nie wiadomo, czy cena w przedsprzedaży obejmuje baterię. Eksperci sugerują, że prawdopodobnie tak, przynajmniej w przypadku podstawowej wersji.

Debiut i plany na przyszłość

Oficjalna premiera Firefly zaplanowana jest na kwiecień 2025 roku, prawdopodobnie podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Firefly początkowo miał trafić na rynek europejski, ale ze względu na dodatkowe cła i słabszą sprzedaż NIO w Europie, firma postanowiła wprowadzić go najpierw w Chinach.

Plany marki są jednak globalne. Wcześniej spekulowano, że Firefly pojawi się w Europie w pierwszym kwartale 2025 roku, a później w Ameryce Łacińskiej i Azji Południowo-Wschodniej.

Konkurencja i pozycjonowanie

Firefly ma konkurować z takimi modelami jak Mini, Smart czy Volkswagen ID.3. NIO porównuje swoją nową markę do relacji między Mini a BMW – jest to bardziej przystępna opcja, ale z zachowaniem charakterystycznego stylu i innowacji.

Firefly, sprzedawany przez sieć dystrybucji NIO, jest dowodem na to, że firma stawia na rozwój w segmencie bardziej przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych, jednocześnie zachowując swoją tożsamość jako producenta premium. Czy Firefly podbije rynek globalny? Dowiemy się już wkrótce!

Exit mobile version