Pierwszy elektryczny pickup z Korei nie będzie produkowany przez Hyundai ani Kia

Podczas gdy Hyundai i Kia intensywnie pracują nad swoimi elektrycznymi pickupami, to mniejszy gracz na koreańskim rynku, KG Mobility (KGM), jako pierwszy wypuści tego typu pojazd. KGM Musso EV, bo o nim mowa, zadebiutuje w Korei Południowej już w pierwszym kwartale 2025 roku, wyprzedzając w tej kategorii swoich większych rywali.

Kim jest KG Mobility?

KG Mobility to marka, która niedawno przeszła rebranding po trudnych latach finansowych, w tym ogłoszeniu upadłości w 2020 roku. Wcześniej firma była znana jako SsangYong, popularny producent SUV-ów i crossoverów, działający na rynku od 1954 roku. Rebranding i nowy właściciel umożliwiły marce powrót na rynek z ambitnymi planami.

Elektryczny pickup Musso EV

Model Musso, jeden z najbardziej znanych pojazdów SsangYonga, teraz staje się podstawą nowej, elektrycznej submarki w KG Mobility. Musso EV to pierwszy produkt tej linii, który bazuje na koncepcyjnym modelu zaprezentowanym w 2023 roku. Wersja produkcyjna zachowuje niemal identyczny design, co prototyp.

Pickup opiera się na tej samej platformie co SUV-y marki, takie jak Actyon czy mniejszy Torres EVXTorres EVX wyposażony jest w pojedynczy silnik o mocy 190 KM, napędzający przednie koła, oraz baterię o pojemności 73,4 kWh, co zapewnia mu zasięg 287 mil (462 km) według WLTP.

W przypadku Musso EV oczekuje się większego pakietu baterii, ze względu na wydłużony rozstaw osi. KGM potwierdziło, że pickup będzie oferował napęd na cztery koła, co oznacza zastosowanie układu z dwoma silnikami, zapewniającego większą moc niż w przypadku jego crossoverowego rodzeństwa.

Rozmiar i przeznaczenie

Musso EV to pojazd o rozmiarach porównywalnych do Forda Rangera, ale jego konstrukcja oparta na nadwoziu samonośnym i platformie crossovera wskazuje, że będzie to bardziej pickup lifestylowy niż ciężarowy. Można go porównać do Hyundai Santa Cruz – idealny dla osób, które potrzebują funkcjonalnego pojazdu na co dzień, a nie ciężkiego sprzętu do pracy.

Plany eksportowe

KG Mobility planuje sprzedaż Musso EV poza Koreą Południową. Potwierdzono już wersje z kierownicą po prawej stronie dla Australii i Wielkiej Brytanii, ale nie wiadomo, czy model trafi na rynki europejskie lub amerykańskie.

Co z Hyundai i Kia?

Hyundai i Kia również pracują nad elektrycznymi pickupami, ale ich premiery nie są planowane na najbliższy czas. Oto, co wiadomo:

Podsumowanie

KGM Musso EV to pierwszy elektryczny pickup z Korei, który pojawi się na rynku przed modelami Hyundaia i Kia. Jego premiera zaplanowana na 2025 rok pokazuje, że mniejsze marki również mogą odgrywać znaczącą rolę w elektromobilności. Pickup ten, zorientowany bardziej na styl życia niż ciężką pracę, ma szansę podbić serca kierowców w Korei i wybranych rynkach zagranicznych.

Czy KGM Musso EV zmieni rynek elektrycznych pickupów? Jak oceniacie jego szanse w starciu z większymi graczami? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Exit mobile version