• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi testuje swój elektryczny supersamochód na niemieckich drogach. Xiaomi SU7 Ultra zarejestrowany w Niemczech

07.07.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Elektryczny potwór z rekordowymi osiągami
  • Nürburgring jako pole testowe
  • Europejska ekspansja dopiero za dwa lata
  • Problemy produkcyjne hamują rozwój
  • Konkurencja z Teslą na horyzoncie
  • Przyszłość elektrycznej motoryzacji

Chińska firma Xiaomi oficjalnie rozpoczęła drogowe testy swojego elektrycznego supersedana Xiaomi SU7 Ultra na europejskich szosach. Pojazd został zarejestrowany w Niemczech z tablicą rejestracyjną M SU7088E, co oznacza pierwszy krok w kierunku ekspansji na rynki zagraniczne.

William Lu, prezes Xiaomi, opublikował na chińskim portalu Weibo zdjęcie z testów prowadzonych w Monachium. To pierwszy pojazd testowy marki, który otrzymał oficjalną rejestrację w Europie. Samo oznaczenie tablicy rejestracyjnej wydaje się ciekawe – bardzo możliwe, że SU7 w numerach to model pojazdu.

Elektryczny potwór z rekordowymi osiągami

Xiaomi SU7 Ultra to najwydajniejsza wersja elektrycznego sedana w gamie Xiaomi. Pojazd dysponuje imponującą mocą 1548 KM i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 1,98 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h, co plasuje go w gronie najszybszych elektrycznych samochodów na świecie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Pojazd mierzy 4997 mm długości, 1963 mm szerokości i 1455 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3000 mm. Masa własna wynosi około 2205 kg, a współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0,195. Za napęd odpowiada akumulator CATL Qilin II o pojemności 93,7 kWh, działający przy napięciu 897 V, który zapewnia zasięg do 630 km w cyklu CLTC.

REKLAMA

Chińska firma nie szczędziła na rozwiązaniach sportowych. Xiaomi SU7 Ultra wykorzystuje hamulce karbon-ceramiczne i zawieszenie kalibrowane podczas testów na torze Nürburgring. To właśnie na niemieckiej pętli północnej prototyp osiągnął trzeci najlepszy czas w historii – 6 minut i 22,091 sekundy.

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra

Nürburgring jako pole testowe

Xiaomi poważnie podchodzi do sportowych aspiracji swojego elektrycznego flagowca. Seryjny model Xiaomi SU7 Ultra z pakietem „Track Professional Package” przejechał Nürburgring w czasie 7:04,957, co według producenta jest najlepszym wynikiem dla seryjnego elektrycznego sedana w tamtym okresie.

Na bazie prototypu firma opracowała limitowaną edycję Xiaomi SU7 Ultra Nürburgring Limited Track Edition. Wyprodukowanych zostanie tylko 100 egzemplarzy na całym świecie, wycenionych na 814 900 juanów (około 412 000 zł). Wersja limitowana zawiera fabryczne części z włókna węglowego, stały tylny spoiler, fotele wyścigowe i częściową klatkę bezpieczeństwa.

Europejska ekspansja dopiero za dwa lata

Obecne testy Xiaomi SU7 Ultra w Niemczech to element przygotowań do planowanej ekspansji na rynki zagraniczne w 2027 roku. Lei Jun, założyciel i CEO Xiaomi, potwierdził ten harmonogram podczas niedawnego transmisji na żywo. Firma chce najpierw zaspokoić rosnący popyt na rynku krajowym, zanim ruszy z podbojem międzynarodowym.

William Lu już wcześniej, podczas targów MWC 2025 w Barcelonie, zapowiadał plany wejścia na rynki europejskie. Po zakończeniu targów odwiedził kilka europejskich krajów, aby ocenić tamtejsze rynki motoryzacyjne i przeanalizować wyniki sprzedaży chińskich producentów.

REKLAMA
Xiaomi SU7 Ultra

Problemy produkcyjne hamują rozwój

Xiaomi boryka się obecnie z poważnymi problemami z wydajnością produkcji. Czas oczekiwania na dostawę modelu Xiaomi SU7 sięga 41 tygodni (prawie rok), a na nowszy Xiaomi YU7 – aż 62 tygodni (ponad 1 rok). Jedyną działającą fabryką jest pierwsza faza zakładu w Pekinie z roczną zdolnością produkcyjną 150 000 pojazdów.

Druga faza fabryki wciąż nie rozpoczęła oficjalnie działalności, co dodatkowo ogranicza możliwości produkcyjne. Ta sytuacja może opóźnić plany ekspansji, jeśli firma nie zwiększy szybko swoich mocy wytwórczych.

Konkurencja z Teslą na horyzoncie

Xiaomi pozycjonuje swoje elektryczne samochody jako bezpośrednią konkurencję dla modeli Tesli. SU7 ma rywalizować z Model 3, a wprowadzony niedawno YU7 z Model Y. Najnowszy model YU7 rozpoczął dostawy zaledwie kilka dni temu.

Firma systematycznie rozbudowuje swoją gamę elektrycznych pojazdów, wykorzystując doświadczenie z branży technologicznej. Xiaomi stawia na integrację zaawansowanych systemów elektronicznych z wysokimi osiągami, co może być atutem w konkurencji z ustalonymi producentami.

xiaomi su7
Xiaomi YU7

Przyszłość elektrycznej motoryzacji

Obecne testy Xiaomi SU7 Ultra w Europie to sygnał, że chińscy producenci coraz poważniej myślą o globalnej ekspansji. Xiaomi, znane głównie z smartfonów, pokazuje, że potrafi przenieść swoją filozofię innowacji na rynek motoryzacyjny.

Czy elektryczne supersedany zdobędą serca europejskich kierowców? Xiaomi będzie musiało udowodnić, że potrafi połączyć ekstremalne osiągi z niezawodnością i odpowiednią siecią serwisową. Najbliższe dwa lata pokażą, czy firma jest gotowa na tak ambitny krok.

Tagi: Europakiedy xiaomi su7 w polsceNiemcyXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 czas oczekiwaniaxiaomi su7 maxxiaomi su7 mocxiaomi su7 polskaxiaomi su7 proXiaomi SU7 specyfikacjaXiaomi SU7 Ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięgxiaomi su7 wnętrzexiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięgXiaomi YU7xiaomi yu7 bateriaxiaomi yu7 cenaxiaomi yu7 kiedy w polscexiaomi yu7 mocxiaomi yu7 specyfikacjaxiaomi yu7 wnętrzexiaomi yu7 wyglądxiaomi yu7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

Xiaomi YU7 pierwsze dostawy
Aktualności

Xiaomi YU7 w rękach pierwszych właścicieli, ale czekanie na SUV-a sięga już 14 miesięcy

2025-07-07
byd dolphin surf
Aktualności

Komisja Europejska podtrzymuje ambitne cele klimatyczne na 2040 rok, ale kontrowersyjne offsety budzą niepokój

2025-07-06
polestar ładowanie
Aktualności

Polestar otwiera dostęp do miliona ładowarek w Europie – koniec z lękiem przed rozładowaniem

2025-07-05

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.