• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Rimac tworzy serce Bugatti Tourbillon. Elektryczna technologia na usługach spalinowego potwora

20.06.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Spalinowy silnik V16 i hybrydowe wsparcie od Rimaca
  • Sercem napędu jest elektryczny układ Rimaca
  • Bateria, która jest częścią konstrukcji
  • Niewiarygodna lekkość i moc
  • Zasięg i wydajność
  • Elektronika i chłodzenie na poziomie wyścigowym
  • Co dalej? Technologia dla każdego?
  • Tourbillon – więcej niż samochód
  • Co myślicie o takim połączeniu?

Bugatti Tourbillon to nie tylko nowy hipersamochód – to pokaz siły Rimac Technology jako jednego z najważniejszych dostawców technologii dla przemysłu motoryzacyjnego. Choć Tourbillon zachowuje legendarny, wolnossący silnik spalinowy, cała jego nowoczesna dusza – napęd elektryczny, systemy sterowania i bateria – to dzieło chorwackiej firmy Rimac.

Spalinowy silnik V16 i hybrydowe wsparcie od Rimaca

Nowy Bugatti Tourbillon nie idzie na żadne kompromisy. W środku pracuje potężny, 8,3-litrowy silnik V16 bez doładowania, który sam w sobie jest już rzadkością. Ale to, co dzieje się wokół niego, to prawdziwa rewolucja.

Rimac Technology zaprojektował kompletny układ hybrydowy, który łączy brutalną moc silnika spalinowego z błyskawiczną reakcją trzech silników elektrycznych – dwóch z przodu i jednego z tyłu. Całość opiera się na architekturze 800 V i dostarcza łącznie 800 KM z samych silników elektrycznych. To hybryda, ale zupełnie inna niż te, które znamy z miejskich plug-inów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Sercem napędu jest elektryczny układ Rimaca

Silniki elektryczne Rimaca osiągają nawet 24 000 obr./min, co czyni je jednymi z najbardziej zaawansowanych jednostek tego typu na świecie. Wspierane są przez falowniki z węglika krzemu i autorskie oprogramowanie, które gwarantuje nie tylko ogromną wydajność, ale także bezpieczeństwo i niezawodność.

REKLAMA

Co ciekawe, mimo obecności ogromnego silnika V16, trzech jednostek elektrycznych, baterii i rozbudowanej elektroniki, Tourbillon jest krótszy i lżejszy niż poprzedni model – Chiron, który miał tylko napęd spalinowy (czteroturbowy W16).

rimac bugatti torubillon

Bateria, która jest częścią konstrukcji

Źródłem energii dla całego układu hybrydowego jest nowoczesna bateria o pojemności 25 kWh, umieszczona w kształcie litery „T”. Ale to nie tylko zasobnik energii – bateria stanowi element strukturalny samochodu, co poprawia sztywność nadwozia i pozwala na oszczędność miejsca.

Bateria składa się z ponad 1500 ogniw zanurzonych w oleju i zarządzana jest przez piątą generację systemu BMS Rimaca. System ten spełnia rygorystyczne normy bezpieczeństwa ASIL D i został zaprojektowany zgodnie ze standardami ASPICE Level 2.

To wszystko przekłada się na większe bezpieczeństwo, dłuższą żywotność baterii i stabilne osiągi, nawet przy ekstremalnym obciążeniu.

Niewiarygodna lekkość i moc

Cały zespół napędowy z tyłu – czyli silnik V16, ośmiobiegowa skrzynia DCT, dyferencjał z wektorowaniem momentu i silnik elektryczny o mocy 250 kW – waży tylko 430 kg. To dokładnie tyle, co sam silnik Chirona. Przednia oś z dwoma silnikami i inwerterami dodaje niewiele masy, ale znacząco zwiększa kontrolę trakcji i momentu.

Co więcej, silniki elektryczne pełnią funkcję rozrusznika, generatora i wzmacniacza osiągów, co pozwala zrezygnować z tradycyjnych systemów 12V i akcesoriów napędzanych paskami. To właśnie takie integracje pozwalają Tourbillonowi osiągać bezkonkurencyjny stosunek mocy do masy.

REKLAMA
rimac bugatti torubillon

Zasięg i wydajność

Mimo sportowego charakteru, Tourbillon potrafi przejechać ponad 60 km w trybie w pełni elektrycznym. W codziennym użytkowaniu może więc zachowywać się jak EV, a przy pełnym obciążeniu korzystać z pełnej mocy V16 i trzech silników elektrycznych.

System hybrydowy oferuje też tzw. torque fill – czyli uzupełnianie momentu obrotowego w chwilach, gdy silnik spalinowy potrzebuje czasu na reakcję. Efekt? Płynne i brutalnie szybkie przyspieszanie bez żadnych przerw.

Elektronika i chłodzenie na poziomie wyścigowym

Rimac nie tylko dostarczył silniki i baterię. Chorwacka firma odpowiada również za trzy potężne jednostki sterujące ECU, które nadzorują pracę wszystkich systemów auta – od napędu, przez baterię, po chłodzenie.

To właśnie skuteczny system termiczny – także zaprojektowany przez Rimaca – pozwala utrzymać optymalną temperaturę baterii i silników, nawet przy prędkościach rzędu 445 km/h.

Co dalej? Technologia dla każdego?

Jak podkreśla Mate Rimac, to właśnie w takich projektach jego firma czuje się najlepiej – niskoseryjna, bezkompromisowa inżynieria dla najbardziej ekstremalnych pojazdów świata. Ale nie tylko. Rimac produkuje również setki tysięcy baterii i układów napędowych rocznie, współpracując z gigantami jak BMW, Porsche czy CEER Motors.

Celem Rimaca jest przeniesienie tej samej jakości i innowacyjności także do masowych pojazdów elektrycznych, umożliwiając tradycyjnym producentom płynne przejście do ery elektromobilności.

rimac bugatti torubillon

Tourbillon – więcej niż samochód

Produkcja Bugatti Tourbillon rozpocznie się w 2026 roku. Powstanie tylko 250 egzemplarzy, co oznacza, że model od razu staje się kolekcjonerskim rarytasem. Ale jego wartość to nie tylko prestiż marki – to pokaz możliwości technologicznych, które mogą trafić również do przyszłych samochodów dostępnych dla zwykłych kierowców.

Co myślicie o takim połączeniu?

Czy to właśnie taki kierunek – łączenie ekstremalnych spalinowych silników z zaawansowanymi systemami elektrycznymi – ma sens w czasach elektryfikacji? Czy takie projekty pomagają w popularyzacji EV, czy to tylko pokaz siły dla nielicznych?

Zostawcie swoje opinie w komentarzach – chcemy poznać Wasz punkt widzenia.

Tagi: BugattiBugatti TourbillonhypercarRimacsilnik elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

ebikeos hubmotor silnik
Aktualności

Niewielki, ale potężny. Nowy silnik do e-bike’ów miejskich może zmienić reguły gry

2025-06-29
range extender zf
Aktualności

Nowy napęd ZF może zmienić sposób, w jaki myślimy o zasięgu aut elektrycznych

2025-05-03
horse powertrain koncept renault geely
Aktualności

Renault i Geely łączą siły – opracowali sposób na szybkie przekształcenie EV w hybrydy

2025-04-17

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.