• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Właściciele VW ID.4 znaleźli sposób na irytujące przyciski dotykowe w kierownicy

23.07.2025
w Aktualności, Poradniki, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Rozwiązanie przyszło z niespodziewanej strony
  • Jak wygląda proces wymiany
  • Niewielkie ograniczenia funkcjonalne
  • Volkswagen przyznaje się do błędu
  • Czy modyfikacja sprawdzi się w innych modelach
  • Trend powrotu do fizycznych przełączników

Kierowcy elektrycznego Volkswagena ID.4 od dawna narzekają na problematyczne przyciski dotykowe umieszczone na kierownicy. Zamiast tradycyjnych, klikających przełączników, producent zastosował rozwiązanie capacytywne, które reaguje na dotyk. Problem w tym, że podczas naciskania porusza się cały plastikowy panel, co często prowadzi do przypadkowego uruchomienia niewłaściwej funkcji.

Sytuacja była na tyle frustrująca, że właściciele zaczęli szukać alternatywnych rozwiązań. Teraz jeden z użytkowników forum VW ID Talk o pseudonimie „Waldo22” odkrył genialny sposób na pozbycie się tego problemu.

Rozwiązanie przyszło z niespodziewanej strony

Okazuje się, że tradycyjne przyciski z benzynowego Volkswagena Atlas idealnie pasują do kierownicy ID.4. To odkrycie może brzmieć dziwnie, ale praktyka pokazuje, że elementy te są w pełni kompatybilne mechanicznie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Modyfikacja nie wymaga żadnego programowania czy skomplikowanych zabiegów elektronicznych. Cała operacja może zostać wykonana w domowym garażu w ciągu kilku godzin. To czyni ją dostępną dla każdego, kto ma podstawowe umiejętności majsterkowania przy samochodach.

REKLAMA

Jak wygląda proces wymiany

Procedura wymiany przycisków w ID.4 jest stosunkowo prosta, choć wymaga ostrożności. Pierwszym krokiem jest odłączenie akumulatora – to kluczowy element bezpieczeństwa przy pracy z poduszką powietrzną. Następnie trzeba zdemontować airbag oraz elementy wykończeniowe kierownicy.

Montaż nowych przycisków wymaga użycia sześciu małych śrub. Ważnym szczegółem jest usunięcie pinów CAN z mechanicznych przycisków – jeśli tego nie zrobimy, klakson będzie stale włączony, co zdecydowanie nie jest pożądane.

REKLAMA

Koszt całej operacji wynosi około 150 dolarów (ok. 550 zł). Części można zakupić bezpośrednio u Volkswagena lub u renomowanych dostawców części zamiennych.

VW ID.4's Big Problem SOLVED - Real Steering Wheel Buttons!

Niewielkie ograniczenia funkcjonalne

Choć modyfikacja ID.4 działa bardzo dobrze, nie jest idealnie bezbłędna. Podświetlenie przycisków nie funkcjonuje, podobnie jak przycisk „View” oraz przyciski do przewijania utworów. Jednak te ostatnie można obsługiwać za pomocą strzałek znajdujących się po prawej stronie kierownicy.

Te drobne niedogodności to niewielka cena za pozbycie się frustrujących przycisków dotykowych. Większość użytkowników prawdopodobnie szybko przyzwyczai się do tych ograniczeń.

Volkswagen przyznaje się do błędu

Producent najwyraźniej zdaje sobie sprawę z problemu. Andreas Mint, szef działu designu Volkswagena, otwarcie przyznał: „Nigdy więcej nie popełnimy tego błędu. Na kierownicy będziemy mieć fizyczne przyciski. To jest samochód, a nie telefon”.

Odświeżona wersja ID.4 będzie pierwszym modelem, który otrzyma poprawione rozwiązanie. Wszystkie przyszłe samochody marki będą wyposażone w tradycyjne przyciski.

Czy modyfikacja sprawdzi się w innych modelach

Choć nie ma na to oficjalnych dowodów, podobna modyfikacja może działać także w ID. Buzz – elektrycznym busie Volkswagena. Oba pojazdy bazują na tej samej platformie MEB, co zwiększa prawdopodobieństwo kompatybilności.

Problem przycisków dotykowych nie dotyczy tylko Volkswagena. Wielu producentów zastosowało podobne rozwiązania, często ku niezadowoleniu kierowców. Przypadkowe uruchamianie funkcji podczas mocniejszego chwytu kierownicy to powszechny problem w nowoczesnych samochodach.

Trend powrotu do fizycznych przełączników

Reakcja właścicieli ID.4 i deklaracje Volkswagena mogą sygnalizować szerszy trend w branży motoryzacyjnej. Po latach fascynacji dotykowym interfejsami, producenci zaczynają dostrzegać wartość tradycyjnych, fizycznych przycisków, które można obsługiwać bez odrywania wzroku od drogi.

Ta modyfikacja pokazuje także, jak aktywna jest społeczność właścicieli elektrycznych Volkswagenów. Fakt, że ktoś poświęcił czas na znalezienie i przetestowanie tego rozwiązania, świadczy o zaangażowaniu użytkowników w doskonalenie swoich pojazdów.

Co sądzicie o tej modyfikacji? Czy sami zdecydowalibyście się na taką wymianę, gdyby wasze auto miało podobne problemy z przyciskami dotykowymi? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Tagi: modyfikacjaUSAVolkswagenvolkswagen id. buzzVolkswagen ID.4volkswagen id.4 bateriavolkswagen id.4 cenavolkswagen id.4 specyfikacjavolkswagen id.4 wnętrzevolkswagen id.4 wyglądvolkswagen id.4 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

mercedes eqs baterie solid-state
Aktualności

Mercedes-Benz obiecuje rewolucję w zasięgu elektrycznych aut. Nowa technologia baterii już za kilka lat

2025-07-28
tesla cybertruck
Aktualności

Tesla znów rozczarowuje Wall Street – zyski spadły, ale firma obiecuje tańsze modele już w tym roku

2025-07-24
lucid gravity
Aktualności

Szef Lucid Motors po wizycie w Chinach: Nasze auta wciąż są lepsze od chińskich elektryków

2025-07-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd sealion 06
Aktualności

BYD wypuszcza nowego SUV-a z zasięgiem do 1670 km – poznajcie Sealion 06

2025-07-24
nowy xpeng g6
Aktualności

Xpeng w tarapatach cenowych – Xpeng G6 musi potanieć po premierze G7

2025-07-27
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.