BYD, światowy lider w produkcji pojazdów elektrycznych, uważa, że nowe samochody niskoemisyjne, w tym elektryczne (BEV) i hybrydy plug-in (PHEV), wchodzą w finałową rundę z samochodami benzynowymi. Firma planuje ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż zagraniczną w tym roku, celując na milion pojazdów w 2025 roku.
Samochody elektryczne na bitwie z ICE
Po ogłoszeniu w tym roku „bitwy o wyzwolenie” przeciwko samochodom benzynowym, BYD (Build Your Dreams) wywiera presję na zagranicznych rywali. Podczas spotkania z inwestorami w środę, dyrektor generalny BYD, Wang Chaunfu, powiedział, że firma wprowadzi na rynek swoją hybrydową technologię nowej generacji, oferującą zasięg ponad 2000 km. Wcześniej w tym miesiącu informowaliśmy, że BYD chce zmiażdżyć sprzedaż samochodów benzynowych dzięki swojej najnowszej platformie.
Większość pojazdów BYD bazuje na e-Platform 3.0, czyli zaawansowanym elektrycznym układzie napędowym 8 w 1 zintegrowanym z akumulatorami Blade. Dzięki produkcji prawie wszystkich komponentów pojazdu, w tym akumulatorów, we własnym zakresie, BYD ma znaczną przewagę nad konkurentami. Firma może oferować tanie pojazdy elektryczne, takie jak nowy Seagull, za cenę poniżej 10 000 dolarów (69 800 juanów) i nadal osiągać zyski.
Jej system nowej generacji DM-i umożliwi jeszcze większy zasięg przy niższych kosztach. Według nowego raportu Yicai (w tłumaczeniu), Chaunfu powiedział, że BYD uruchomi swoją platformę DM-i następnej generacji w maju.
BYD wierzy, że samochody elektryczne i hybrydy plug-in wchodzą w finałową rundę
Chaunfu dodał, że jego zdaniem pojazdy elektryczne i hybrydy plug-in weszły w finałową fazę, a najbliższe dwa lata będą kluczowe dla producentów samochodów pod kątem zwiększania produkcji, obniżania kosztów i wprowadzania nowych technologii. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych samochodów elektrycznych w Chinach, BYD przewiduje spadek udziału w rynku marek joint venture (zagranicznych producentów samochodów) z 40% do 10%. Te 30% daje chińskim markom pole do popisu.
BYD stosuje strategię „zagranica + lokalizacja”, aby rozszerzyć zasięg marki. Na przykład BYD buduje fabrykę na Węgrzech, która będzie „być w Europie, dla Europy”. Europejski lider BYD powiedział, że fabryka „będzie bliżej klientów, oferując szybsze dostawy, a ludzie będą nam bardziej ufać”.
Chaunfu powiedział, że BYD planuje sprzedać w tym roku 500 000 pojazdów za granicą, czyli ponad dwukrotnie więcej niż 240 000 sprzedanych w ubiegłym roku. Do 2025 roku BYD przewiduje, że sprzedaż zagraniczna osiągnie 1 milion. Pierwszy statek transportowy BYD, BYD Explorer No. 1, dotarł do Niemiec w zeszłym miesiącu, co świadczy o rozwijającej się ekspansji zagranicznej producenta samochodów.
Tymczasem po wejściu na rynek japoński w zeszłym roku, BYD odpowiadał już za 20% importu pojazdów elektrycznych do Japonii w styczniu, na rynku zdominowanym przez Toyotę. Producent samochodów rozpoczął w tym roku „bitwę o wyzwolenie” od drastycznych obniżek cen i wprowadzenia nowych, tańszych modeli. Najtańszy samochód elektryczny BYD, Seagull, startuje od zaledwie 9700 dolarów.