• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Samsung SDI rusza z produkcją nowych baterii 46 mm. Czy to zmieni rynek elektromobilności?

05.05.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Co wyróżnia baterie 46-serii?
  • Dla kogo te baterie?
  • Rynek rośnie jak na drożdżach
  • Co dalej?
  • A co z Europą?
  • Czy to koniec dla ogniw 21700?
  • Zachęta do dyskusji

Samsung SDI, południowokoreański gigant w branży baterii i materiałów elektronicznych, rozpoczął produkcję nowej generacji cylindrycznych ogniw 46-serii. To znaczący krok dla rynku akumulatorów – i potencjalnie duży impuls dla rozwoju elektromobilności, w tym mikromobilności oraz samochodów elektrycznych.

Pierwsze ogniwa, model 4695, trafiły już do klienta w Stanach Zjednoczonych. Mają one średnicę 46 mm i wysokość 95 mm. Ich produkcja odbywa się w zakładzie firmy w południowokoreańskim Cheonan, natomiast finalny montaż modułów ma miejsce w Wietnamie. Co istotne, wysyłka nastąpiła ponad rok wcześniej niż planowano, co pokazuje rosnącą presję rynkową na nowe rozwiązania akumulatorowe.

Co wyróżnia baterie 46-serii?

Nowe cylindryczne ogniwa Samsunga są oparte na katodzie z wysokoniklowego NCA (nikiel-kobalt-aluminium) oraz anodzie z nanokompozytu krzemowo-węglowego (SCN). Taka chemia pozwala na:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • zwiększoną gęstość energii,
  • dłuższą żywotność,
  • lepsze bezpieczeństwo dzięki ograniczeniu puchnięcia ogniw.

Z technicznego punktu widzenia, kluczową nowością jest także tzw. konstrukcja bezzakładkowa (tabless), w której elektrody są bezpośrednio połączone z kolektorami prądu. To oznacza lepszy przepływ prądu i redukcję oporu wewnętrznego aż o 90%.

W praktyce oznacza to nawet sześciokrotnie większą pojemność energetyczną względem popularnych dziś ogniw 21700, co przekłada się na możliwość wykorzystania mniejszej liczby ogniw do osiągnięcia tej samej mocy. To z kolei obniża wagę i koszty systemów bateryjnych.

REKLAMA
samsung sdi 46 mm

Dla kogo te baterie?

Pierwsze moduły z ogniwami 4695 zostały przeznaczone do zastosowań w mikromobilności – mowa tu o hulajnogach, rowerach elektrycznych czy lekkich pojazdach miejskich. Ale to dopiero początek. Samsung SDI już prowadzi rozmowy z producentami samochodów elektrycznych, co sugeruje, że technologia może wkrótce trafić także do większych pojazdów.

Co ciekawe, firma zaprezentowała całą gamę nowych rozmiarów baterii 46-serii: 4680, 4695, 46100 i 46120. To oznacza szeroką skalowalność – od lekkich zastosowań po duże pojazdy i magazyny energii.

Rynek rośnie jak na drożdżach

Według danych SNE Research, globalny rynek ogniw 46 mm osiągnie 650 GWh do 2030 roku, rosnąc średnio o 33% rocznie. Dla porównania, w 2025 roku ma on wynieść 155 GWh. To ogromna przestrzeń do wzrostu i walki o udziały.

REKLAMA

Samsung SDI jest pierwszym południowokoreańskim producentem, który rozpoczął komercyjne dostawy baterii 46 mm za granicę. Dzięki temu firma rozszerza swoje portfolio i zyskuje strategiczną przewagę nad konkurencją z Chin i USA.

Co dalej?

Wszystko wskazuje na to, że ogniwa 46 mm staną się nowym standardem w branży. Tesla już od lat rozwija własne wersje 4680, a teraz do gry wchodzi Samsung. Inni producenci, jak LG Energy Solution czy Panasonic, również nie chcą zostać w tyle.

Jeśli Samsungowi uda się zbudować zaufanie producentów samochodów i utrzymać jakość, to może stać się jednym z liderów nowej generacji baterii. W szczególności, jeśli uda się przenieść produkcję ogniw 46 mm na masową skalę i zaoferować konkurencyjne ceny.

A co z Europą?

Na razie nie wiadomo, czy Samsung SDI planuje eksportować nowe baterie na rynek europejski, ale biorąc pod uwagę rozwój elektromobilności w UE, trudno wyobrazić sobie, by firma zrezygnowała z takiego rynku. Europa potrzebuje nowoczesnych, wydajnych i bezpiecznych baterii – a to dokładnie oferuje 46-seria.

Czy to koniec dla ogniw 21700?

Nie od razu. Ogniwa 21700 wciąż mają swoje zastosowania i ugruntowaną pozycję, zwłaszcza w tańszych konstrukcjach. Jednak ich ograniczenia w zakresie pojemności i efektywności energetycznej są coraz bardziej widoczne. Jeśli nowe ogniwa okażą się stabilne i niezawodne, to naturalna ewolucja rynku może je wypchnąć na margines.

Zachęta do dyskusji

Co sądzicie o nowej generacji baterii 46 mm? Czy Waszym zdaniem mają szansę zdominować rynek pojazdów elektrycznych – zarówno tych małych, jak i dużych? A może to tylko chwilowy trend, który nie wyprze sprawdzonych technologii? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: fabryka bateriiogniwa 46 mmogniwa cylindrycznesamsungsamsung sdi
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

ascend elements polska 2025
Aktualności

Amerykański gigant baterii zainwestuje w Polsce. Rząd oferuje rekordową dotację

2025-05-09
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Hyundai wchodzi do gry o własne baterie do elektryków. Reakcja na chiński przełom

2025-04-15
catl stellantis lfp baterie
Aktualności

Chiński potentat, CATL, szykuje kolejne uderzenie w Europie? Fabryka baterii, która odmieni rynek

2025-01-21

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd dolphin mini
Aktualności

BYD Dolphin Surf – najtańszy elektryk BYD wkracza do Europy z nową nazwą i ulepszeniami

2025-03-20
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
  • Tesla Roadster - co myślicie? Czy to auto powstanie?
  • Must have elektryka
  • Must have elektryka
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.