Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile naprawdę kosztuje i jak długo trwa podróż samochodem elektrycznym na dystansie 1000 km? Prezentujemy wielki test 1000 km wykonany przez Daniela Grzyba – to unikalne zestawienie, w którym brane są na warsztat najnowsze samochody elektryczne (EV), hybrydy oraz auta spalinowe (dla porównania).
Naszym celem jest pokazanie realnego zużycia energii w różnych warunkach pogodowych oraz rzeczywistego czasu przejazdu, wliczając w to kluczowe postoje na ładowanie lub tankowanie. Ta tabela to bezcenna baza wiedzy dla każdego, kto rozważa zakup nowego pojazdu i chce porównać nie tylko dane fabryczne, ale przede wszystkim praktyczne aspekty eksploatacji.
Sprawdź, który model najszybciej i najtaniej pokonał testową trasę Daniela Grzyba i zobacz szczegółowe filmy z każdego przejazdu!
Wyniki testu 1000 km dla samochodów elektrycznych
| Nazwa | Pojemność baterii (kWh) | Czas przejazdu | Data | Temperatura zewn. | Ilość / czas ładowania | Ilość energii zużytej (kWh lub l) | Ilość energii doładowanej (kWh) | Zużycie na 100 km (kWh lub l) | Całkowity koszt przejechania 1000 km (zł) | Link do filmu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mercedes C220d (2024) | – | 08:05 | 04.2024 | 17 st C | 0 / 00:00 | 62l | 0 | 6,2l/100km | 416,64 | FILM |
| BYD Seal U DM-i (2025) Hybryda | 18,3 | 08:14 | 06.2025 | 25-30 st C | 1 / 00:06 | 87,6 l | 0 | 8,7l/100km | 477,21 | FILM |
| Lucid Air Grand Touring (2025) | 117/122 | 08:45 | 08.2025 | 18-22 st C | 1 / 00:27 | 187 | 85 | 19 | 406 | FILM |
| Audi RS e-tron GT Performance 2025 | 97/105 | 08:45 | 03.2025 | 9-17 st C | 3 / 00:48 | 286 | 191 | 26,8 | 588 | FILM |
| Porsche Taycan 4s Sport Turismo 2024 | 97/105 | 08:51 | 10.2024 | 10-18 st C | 3 / 00:53 | 270 | 194 | 27 | 591 | FILM |
| Mercedes EQS SUV 680 Maybach 2025 | 118/125 | 08:56 | 05.2025 | 15-21 st C | 3 / 00:53 | 268 | 164 | 26,8 | 578 | FILM |
| Tesla Model X Plaid 2023 | 95/100 | 09:03 | 05.2024 | 21 st C | 4 / 01:12 | 249 | 189 | 24,9 | 579 | FILM |
| Xpeng G9 Performance 2025 | 93,1/98 | 09:07 | 08.2025 | 17-32 st C | 3 / 00:59 | 264 | 181 | 26,4 | 548,6 | FILM |
| Lotus Eletre S 2024 | 109/111,9 | 09:07 | 10.2024 | 2-15 st C | 3 / 01:05 | 319 | 230 | 31,9 | 693 | FILM |
| Mercedes EQS 450+ 2024 | 108,4/120 | 09:14 | 05.2024 | 24 st C | 2 / 00:52 | 210 | 117 | 21 | 460 | FILM |
| Tesla Model Y Long Range 2025 Juniper | 75/82 | 09:17 | 03.2025 | 11-16 st C | 5 / 01:28 | 237 | 191 | 23,7 | 543 | FILM |
| Audi A6 e-tron Avant | 94,9/100 | 09:20 | 02.2024 | 1-6 st C | 3 / 01:11 | 272 | 205 | 27,2 | 584 | FILM |
| Skoda Elroq 85 2025 | 77/82 | 09:21 | 04.2024 | 17-23 st C | 5 / 01:14 | 235 | 176 | 23,5 | 519 | FILM |
| Porsche Macan 4 2025 | 95/100 | 09:23 | 06.2025 | 16-31 st C | – / 01:04 | 255 | 191 | 25,5 | 557,45 | FILM |
| Tesla Model 3 Long Range Highland 2024 | 75/82 | 09:27 | 04.2024 | 2-10 st C | 5 / 01:17 | 211 | 165 | 21,1 | 487,35 | FILM |
| Tesla Model Y Long Range 2023 | 75/82 | 09:27 | 08.2024 | 23-29 st C | 4 / 01:24 | 202 | 162 | 20,2 | 480,85 | FILM |
| Cupra Tavascan VZ 2025 | 77/82 | 09:34 | 09.2025 | 21-30 st C | 4 / 01:18 | 242 | 167 | 23 | 508,2 | FILM |
| Mercedes EQS 53 AMG | 107,8/120 | 09:38 | 06.2024 | 23-33 st C | 3 / 00:56 | 230 | 135 | 23 | 499,5 | FILM |
| Audi Q6 e-tron quattro | 94,9/100 | 09:39 | 10.2024 | 2-8 st C | 4 / 01:19 | 309 | 244 | 30,9 | 678 | FILM |
| Tesla Model 3 Performance 2021 (przebieg 60.000 km) | 75/82 | 09:40 | 03.2025 | 11-22 st C | 5 / 01:32 | 227 | 180 | 22,7 | 522 | FILM |
| Xpeng G6 Long Range RWD (2025) | 84/87,5 | 09:41 | 07.2025 | 18-26 st C | 3 / 00:50 | 229 | 153 | 22,9 | 474 | FILM |
| Mercedes EQE 350+ (2022) z przebiegiem 200.000 km | 90,6/100 | 09:41 | 12.2024 | 0-4 st C | 3 / 01:18 | 254 | 179 | 25,4 | 551 | FILM |
| Volvo EX90 Twin Motor Performance (2025) | 107/111 | 09:46 | 07.2025 | 20-24 st C | 3 / 01:18 | 300 | 205 | 29 | 625,15 | FILM |
| Tesla Model 3 Highland 2024 | 57,5/60 | 09:50 | 04.2024 | 6-12 st C | 6 / 01:38 | 183 | 149 | 18,3 | 414,45 | FILM |
| Mercedes EQE SUV 500 | 90,6/100 | 09:52 | 07.2024 | 19-26 st C | 4 / 01:36 | 272 | 213 | 27,2 | 609,15 | FILM |
| Skoda Enyaq 85x 2024 | 77/82 | 09:53 | 05.2024 | 10-21 st C | 5 / 01:24 | 249 | 195 | 24,9 | 554 | FILM |
| Kia EV9 GT-Line AWD 2024 | 99,8/96 | 09:57 | 11.2024 | 3-9 st C | 4 / 01:28 | 329 | 261 | 32,9 | 715 | FILM |
| Hyundai Ioniq 6 Long Range RWD (2024) | 74/77,4 | 09:58 | 07.2025 | 20-34 st C | 3 / 01:12 | 211 | 174 | 21,1 | 454,65 | FILM |
| Mercedes EQB 250+ | 70,5/73,9 | 10:00 | 07.2024 | 21-30 st C | 4 / 01:44 | 215 | 148 | 21,5 | 467 | FILM |
| Audi SQ8 e-tron quatro | 106/114 | 10:01 | 07.2024 | 18-27 st C | 5 / 01:54 | 311 | 251 | 31,1 | 737,25 | FILM |
| BYD Seal RWD | 82,5/84 | 10:06 | 09.2024 | 16-25 st C | 5 / 01:41 | 254 | 183 | 25,4 | 529 | FILM |
| Hyundai IONIQ 5 N 2025 | 80/84 | 10:22 | 06.2025 | 16-26 st C | 5 / 01:30 | 294 | 239 | 29,4 | 649,41 | FILM |
| Volvo C40 2024 | 79/82 | 10:30 | 03.2024 | 5 st C | 8 / 01:38 | 270 | 211 | 27 | – | FILM |
| Mercedes EQA 300 4-matic 2024 | – | 10:31 | 08.2024 | 20-32 st C | 5 / 02:11 | – | 204 | 24,9 | 425,5 | FILM |
| Renault Scenic e-tech long range 2024 | – | 10:34 | 09.2024 | 20-33 st C | 4 / 01:49 | – | 202 | 26,7 | 422 | FILM |
| Fiat 126p (1988) | – | 10:36 | 06.2024 | 20-25 st C | 7 / 00:56 | 65,9 l paliwa | – | 6,6 l/100 km | – | FILM |
| Kia EV3 Long Range 2024 | 78/81,4 | 10:37 | 11.2024 | 3-8 st C | 4 / 01:53 | 257 | 199 | 26,3 | 552 | FILM |
| MG 4 Luxury Long Range (2023) | 74,4/77 | 10:51 | 06.2025 | 8-17 st C | 5 / 02:05 | 262 | 194 | 24,7 | 546,6 | FILM |
| Kia EV6 Long Range 2WD | – | 10:58 | 04.2024 | 0-6 st C | 6 / 01:49 | – | 232 | 28,2 | – | FILM |
| Skywell ET5 | – | 10:59 | 06.2024 | 15-25 st C | 4 / 02:40 | – | 195 | 21,2 | 403,15 | FILM |
| BYD Sealion 7 Excellence | 91,3/93 | 11:02 | 01.2025 | -1/-4 st C | 5 / 02:18 | 339 | 253 | 33,9 | 708 | FILM |
| Mercedes G580 EQ | 116/124 | 11:06 | 10.2024 | 9-14 st C | 6 / 02:26 | 465 | 353 | 44,5 | 962 | FILM |
| Volvo EX30 | – | 11:15 | 05.2024 | 10 st C | 8 / 02:34 | – | 226 | 22,6 | – | FILM |
| Maxus eTerron 9 | 102,2 brutto | 11:22 | 08.2025 | 15-20 st C | 5 / 02:50 | 378 | 290 | 37,8 | 801,4 | FILM |
| Mercedes EQV 300 | 90/100 | 11:25 | 10.2024 | 7-10 st C | 6 / 02:58 | 395 | 312 | 38,1 | 820 | FILM |
| Tesla Model S 90D (2016) z przebiegiem 581.000 km | 67,3 (netto) | 11:27 | 09.2025 | 11-16 st C | 7 / 02:37 | 217 | 206 | 21,7 | 257,65 | FILM |
| Tesla Model S 75D (2017) z przebiegiem 200.000 km | – | 11:39 | 06.2024 | 20-25 st C | 7 / 01:50 | – | 188 | 21,3 | – | FILM |
| Hongqi E-HS9 | – | 11:50 | 06.2024 | 13-24 st C | 5 / 03:55 | – | 279 | 32,9 | 585 | FILM |
| Ssang Yong/KGM Torres EVX | 72/73,4 | 12:19 | 12.2024 | -1/-5 st C | 7 / 02:59 | 329 | 265 | 32,9 | 700 | FILM |
| BYD Atto 2 Boost 2025 | 45,1/47 | 13:21 | 05.2025 | 15-22 st C | 7 / 03:52 | 271 | 230 | 27,1 | 567 | FILM |
| Honda e:Ny1 | – | 13:33 | 03.2024 | 6-23 st C | 6 / 03:44 | – | 228 | 25,8 | – | FILM |
| Mercedes eSprinter | 81 | 14:30 | 02.2024 | 2-9 st C | 8 / 04:09 | 440 | 370 | 41 | 919 | FILM |
Oryginalna tabela udostępniona przez Daniela dostępna jest tutaj – LINK.
1000 km CHALLENGE na YouTube
Powyższe zestawienie jasno pokazuje, jak zróżnicowane potrafią być koszty eksploatacji samochodów elektrycznych oraz całkowity czas podróży na długim dystansie. Test 1000 km CHALLENGE obnaża różnice w efektywności energetycznej (kWh/100km) poszczególnych modeli, co ma bezpośredni wpływ na całkowity koszt przejechania 1000 km. Analizując dane, można zauważyć, jak kluczową rolę odgrywa nie tylko pojemność baterii, ale także szybkość ładowania i warunki atmosferyczne. Testy przeprowadzane w niskich temperaturach często wykazują wyższe zużycie energii, co potwierdza wpływ zimy na zasięg EV.
To szczegółowe porównanie samochodów elektrycznych dowodzi, że najnowsze modele EV coraz lepiej radzą sobie na trasach, oferując czasy przejazdu zbliżone do aut spalinowych, często przy znacznie niższych kosztach energii. Testy długodystansowe są projektowane tak, aby dostarczyć jak najbardziej wiarygodnych danych dla potencjalnych nabywców. Daniel zwraca uwagę na każdy detal, od ilości i czasu postojów na ładowanie, po realnie doładowaną energię. Mamy nadzieję, że nasza tabela i towarzyszące jej filmy Daniela stanowią cenne narzędzie pomagające wybrać najbardziej oszczędne EV lub najszybszy samochód elektryczny na trasę. Zachęcamy do regularnego odwiedzania tej strony, gdyż stale aktualizujemy zestawienie o nowe, gorące premiery motoryzacyjne.
