Xiaomi wchodzi na rynek pojazdów elektrycznych ze swoim pierwszym autem – modelem Xiaomi SU7. Chiński gigant technologiczny zaprezentował SU7 podczas specjalnej konferencji w Pekinie.
Xiaomi SU7 bez tajemnicy – ceny i daty dostaw
Xiaomi przygotowało limitowaną pulę 5000 sztuk SU7 w Edycji Founders Edition. Samochody te będą dostępne w tej samej cenie, co standardowa i topowa wersja SU7, a dostawy rozpoczną się już 3 kwietnia. Standardowy SU7 oraz wariant Max trafią do klientów pod koniec kwietnia, natomiast na odmianę Pro trzeba będzie poczekać do końca maja.
Ceny i warianty SU7
- Xiaomi SU7 Max – topowa wersja z dwoma silnikami i napędem na cztery koła. Wyposażono ją w baterię CATL Qilin o pojemności 101 kWh, która zapewnia zasięg do 800 kilometrów według chińskiej normy CLTC. Cena SU7 Max zaczyna się od 299 900 juanów (ok. 165 000 zł), choć pierwotnie Xiaomi planowało wyższą cenę – 350 000 juanów.
- Xiaomi SU7 Pro – odmiana z jednym silnikiem i napędem na tylne koła. Źródłem zasilania jest bateria CATL Shenxing o pojemności 94,3 kWh, a zasięg wynosi 830 km (CLTC). Cena SU7 Pro startuje od 245 900 juanów (ok. 136 000 zł), czyli tyle samo, co bazowa Tesla Model 3 w Chinach.
- Xiaomi SU7 – standardowa wersja, której ceny zaczynają się od 215 900 juanów (ok. 119 000 zł). Wyposażono ją w litowo-żelazowo-fosforanową baterię BYD o pojemności 73,6 kWh, która pozwala na pokonanie 700 km na jednym ładowaniu (CLTC). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,28 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h.
Trochę specyfikacji
Nadwozie SU7 charakteryzuje się wysoką sztywnością, sięgającą 2000 MPa, a sztywność skrętna pojazdu wynosi 51 000 Nm/deg. Samochód posiada funkcję bezprzewodowego połączenia CarPlay, co z pewnością ucieszy użytkowników urządzeń Apple.
Xiaomi Pilot Max, system wspomagania jazdy po mieście, rozpocznie testy w kwietniu w 10 chińskich metropoliach. W sierpniu tego roku funkcja ma być dostępna w całym kraju. System jazdy autonomicznej Xiaomi dzieli się na dwie wersje: Xiaomi Pilot Pro i Xiaomi Pilot Max. Pierwsza opiera się wyłącznie na kamerach, natomiast druga posiada dodatkowy czujnik LiDAR. Xiaomi Pilot Pro wykorzystuje jeden układ Nvidia Drive Orin o mocy obliczeniowej 84 TOPS, a Xiaomi Pilot Max – dwa takie układy, oferując łącznie 508 TOPS.
Wersja SU7 oparta na platformie 400 V osiąga zasięg 350 kilometrów po 15 minutach ładowania. W przypadku wariantu 800 V zasięg ten wzrasta do 510 km. Xiaomi buduje własne stacje ładowania o mocy 600 kW z systemem chłodzenia cieczą. Pierwsze stacje pojawią się w Pekinie, Szanghaju i Hangzhou. Standardowy SU7 korzysta z platformy 400 V o rzeczywistym napięciu 486 V. Topowa wersja natomiast bazuje na platformie 800 V, a jej rzeczywiste napięcie wynosi 871 V.
Jak Wam się podobają takie ceny i technikalia Xiaomi SU7? Chcielibyście, żeby do Polski trafił ten samochód Xiaomi?
Dołącz do dyskusji