• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mennekes wchodzi na rynek szybkich ładowarek DC. Czego możemy się spodziewać?

08.05.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Z AC do DC – duży krok Mennekesa
  • Co Mennekes przejął?
  • Dlaczego firma nie buduje własnych ładowarek od podstaw?
  • Jakie będą ładowarki DC Mennekes?
  • Co dalej? Możliwy rozwój i nowe kierunki
  • Co to oznacza dla elektromobilności?

Firma Mennekes, znana kierowcom aut elektrycznych głównie z niebieskich kabli AC typu 2 i mobilnych ładowarek 11 kW, wkracza w nowy segment. Od 2026 roku na rynku pojawią się pierwsze szybkie ładowarki DC z logo marki. Niemiecka marka nie zaczyna jednak od zera – kupiła właśnie technologię i prawa do rozwoju systemów DC od monachijskiego startupu Charge-V.

Z AC do DC – duży krok Mennekesa

Mennekes to średniej wielkości firma z Sauerlandu, która od lat z sukcesem działa w obszarze ładowania pojazdów elektrycznych prądem przemiennym. Kable typu 2 tej marki znajdują się na wyposażeniu wielu aut sprzedawanych w Europie. Teraz producent chce zdywersyfikować swoją ofertę i dołączyć do grona dostawców rozwiązań szybkiego ładowania prądem stałym (DC).

Ten ruch to efekt strategicznej decyzji, która – jak mówi sam Christopher Mennekes, dyrektor zarządzający – pozwoli firmie rozwinąć skrzydła i oferować pełną gamę produktów do ładowania: od kabli, przez wallboxy, po szybkie ładowarki i usługi dla przemysłu.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Co Mennekes przejął?

Przedmiotem transakcji były prawa własności do całego portfolio ładowarek DC opracowanych przez Charge-V – startup technologiczny z grupy Vispiron. Charge-V działa na rynku od pięciu lat i wyspecjalizował się w inteligentnych systemach ładowania DC dla przemysłu i flot.

W ofercie znalazły się m.in. modele:

REKLAMA
  • Compact 80 – ładowarka o mocy 80 kW (lub dwa punkty po 40 kW),
  • Compact 160 – 160 kW (lub dwa razy po 80 kW),
  • Smart 500 – stacja w wersji dispenser o większych możliwościach skalowania.

Te właśnie produkty staną się bazą pod nową linię szybkich ładowarek Mennekes, która ujrzy światło dzienne w 2026 roku. Zanim to się jednak stanie, urządzenia muszą przejść procedurę certyfikacji legalizacyjnej, czyli m.in. uzyskać zgodność z niemieckim prawem pomiarowym.

podpisanie kontraktu mennekes
Podpisanie kontraktu, fot. Mennekes

Dlaczego firma nie buduje własnych ładowarek od podstaw?

Wybór akwizycji zamiast wewnętrznego rozwoju to pragmatyczna decyzja. Charge-V przez pięć lat pracy zbudowało solidne zaplecze technologiczne i gotowe produkty, które można szybciej wdrożyć do oferty i rozwinąć pod szyldem większej, bardziej doświadczonej firmy.

Dodatkowo, zespół Charge-V liczący 30 specjalistów stworzył rozwiązania przemyślane pod kątem użytkowników komercyjnych, co idealnie wpisuje się w strategię Mennekesa.

REKLAMA

Amir Roughani, szef Vispiron i główny udziałowiec Charge-V, komentuje: „Znaleźliśmy partnera, który może wynieść naszą technologię na poziom przemysłowy”. Dla Vispiron to również okazja, by skupić się na innych obszarach – firma planuje dalszy rozwój m.in. hybrydowych elektrowni i źródeł odnawialnych.

Jakie będą ładowarki DC Mennekes?

Nowa linia produktów zostanie dostosowana do standardów Mennekesa – zarówno pod względem funkcjonalności, jak i designu. Firma zapowiada, że będą to:

  • Kompletne systemy ładowania dla przemysłu i biznesu,
  • Rozwiązania „pod klucz” – z usługami instalacji, zarządzania energią i integracji z siecią,
  • Wysoka jakość i niezawodność, na jaką firma wypracowała sobie reputację w segmencie AC.

Ciekawostką jest, że firma już wcześniej ogłosiła współpracę z Siemensem – jako pierwszy partner dołączył do ekosystemu Simaris, który ma uprościć planowanie i integrację infrastruktury ładowania z siecią energetyczną. To może oznaczać, że nowe stacje DC będą też gotowe do inteligentnego zarządzania mocą i energią, co ma kluczowe znaczenie w dużych instalacjach.

mennekes dc power2drive
fot. Carla Westerheide (electrive.com)

Co dalej? Możliwy rozwój i nowe kierunki

Rynek ładowarek DC w Europie dynamicznie się rozwija. Rośnie zapotrzebowanie na szybkie ładowanie, zwłaszcza w miastach, przy autostradach i na terenach przemysłowych. Firmy zarządzające flotami, deweloperzy i operatorzy ładowarek szukają nie tylko urządzeń, ale całych systemów i usług.

Mennekes z nową linią produktów może powalczyć z takimi graczami jak ABB, Alpitronic, Siemens czy Wallbox. Kluczem do sukcesu będzie szybkie zakończenie certyfikacji, skalowalność i oferta serwisowa.

Jeśli firmie uda się utrzymać jakość, z jakiej znana jest w produktach AC, i jednocześnie zaproponować konkurencyjne ceny oraz dobre wsparcie – może szybko zdobyć swoją część rynku.

Co to oznacza dla elektromobilności?

Wejście Mennekesa do segmentu DC to dobra wiadomość dla branży e-mobility. To znak, że rynek dojrzewa i zaczyna konsolidować się wokół większych, sprawdzonych graczy. Dla klientów oznacza to lepsze wsparcie techniczne, większe bezpieczeństwo inwestycji i mniejsze ryzyko „znikających” dostawców.

Z punktu widzenia użytkownika końcowego, czyli kierowcy EV – nowa konkurencja może przełożyć się na więcej szybkich ładowarek w korzystnych lokalizacjach. A to przecież nadal jedno z głównych wyzwań w codziennym użytkowaniu aut elektrycznych.

Czy Mennekes zdominuje rynek DC tak, jak zrobił to z kablami i ładowarkami AC? Czas pokaże, ale fundamenty są mocne. Co sądzicie o tej zmianie? Czy Mennekes ma szansę stać się jednym z liderów rynku ładowarek DC? Czekamy na Wasze komentarze!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: ładowanie samochodu elektrycznegoładowarki DCMennekesszybkie ładowanie
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

mercedes-benz cla elektryczny
Aktualności

Nowy Mercedes-Benz CLA EV rozczarowuje. Superszybkie ładowanie? Tylko w teorii

2025-05-09
tesla supercharger
Aktualności

Tesla zmienia działanie ładowarek Supercharger: dynamiczne ceny ładowania zależne od rzeczywistego obciążenia

2025-05-08

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
byd dolphin mini
Aktualności

BYD Dolphin Surf – najtańszy elektryk BYD wkracza do Europy z nową nazwą i ulepszeniami

2025-03-20
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • Must have elektryka
  • Tesla Roadster - co myślicie? Czy to auto powstanie?
  • Must have elektryka
  • Must have elektryka
  • Witam i pozdrawiam z Wałbrzycha
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.