• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Ładowarki dla samochodów elektrycznych w Lidl Plus. Cena nie jest idealna i nie można wziąć faktury VAT

14.05.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Ładowarki przy Lidlu już dostępne
  • Cennik? Na tle konkurencji bardzo konkurencyjny
  • Tylko dla klientów indywidualnych
  • Płatność tylko Lidl Pay i 100 zł preautoryzacji
  • Lidl wykorzystuje swoje położenie
  • Co dalej? Możliwa ekspansja i presja na konkurencję
  • Czy to ma sens dla kierowcy?
  • Zachęcamy do dyskusji

Lidl wchodzi w elektromobilność z przytupem. W aplikacji Lidl Plus pojawiła się nowa zakładka, która umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych przy sklepach tej sieci. To kolejny gracz w segmencie, który szybko się rozwija. Ceny są atrakcyjne, ale usługa ma też swoje ograniczenia. Sprawdziliśmy, jak to działa i dla kogo będzie to faktycznie opłacalne rozwiązanie.

Ładowarki przy Lidlu już dostępne

Wielu kierowców samochodów elektrycznych zauważyło, że przy niektórych sklepach Lidla pojawiły się ładowarki AC i DC. Teraz Lidl oficjalnie uruchomił możliwość korzystania z nich poprzez aplikację Lidl Plus. Pojawiła się w niej nowa zakładka poświęcona e-mobilności, w której można zarządzać ładowaniem, sprawdzić dostępność stacji oraz opłacić usługę.

lidl plus emobilnosc aplikacja
lidl plus emobilnosc aplikacja mapa

Cennik? Na tle konkurencji bardzo konkurencyjny

Niemiecki gigant postawił na bardzo prostą strukturę cenową. Obowiązują dwie stawki:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • 1,85 zł za kWh na ładowarce AC (11 kW),
  • 2,40 zł za kWh na ładowarce DC (60 i 120 kW).

To znacznie taniej niż w większości komercyjnych sieci, gdzie ceny DC często sięgają 3–3,50 zł za kWh. Dodatkowo firma nie stosuje opłat postojowych (jeszcze), co także wyróżnia go na rynku, choć ich parkingi najczęściej są płatne (muszę dopytać co w takiej sytuacji).

REKLAMA

Ciekawe, czy pojawią się też kupony na ładowanie samochodów elektrycznych (nie obraziłbym się)…

Tylko dla klientów indywidualnych

Jest jednak jeden istotny haczyk. Usługa przeznaczona jest wyłącznie dla konsumentów – czyli osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Jeśli ktoś chciałby naładować służbowy samochód i potrzebuje faktury z NIP-em, niestety – nie skorzysta. Lidl w chwili pisania tego wpisu nie wystawia faktur VAT za usługę ładowania, a jedynie paragon imienny, dostępny w historii zakupów w aplikacji.

To ograniczenie może zniechęcić flotowych użytkowników aut elektrycznych, którzy często podróżują po kraju i korzystają z sieci publicznych.

Płatność tylko Lidl Pay i 100 zł preautoryzacji

Ładowanie odbywa się poprzez aplikację Lidl Plus, a płatność możliwa jest wyłącznie przez Lidl Pay – autorską metodę płatności tej sieci. To oznacza, że użytkownik musi podpiąć swoją kartę płatniczą do aplikacji, zanim uruchomi ładowanie.

REKLAMA

Przed rozpoczęciem sesji aplikacja blokuje 100 zł na koncie użytkownika. To typowa preautoryzacja – po zakończeniu ładowania blokada jest zdejmowana, a pobierana jest tylko właściwa kwota za zużytą energię. W praktyce jednak może to być niewygodne dla osób z niskimi limitami na kartach lub korzystających z kont przedpłaconych.

lidl plus emobilnosc aplikacja ceny
lidl plus emobilnosc aplikacja ceny
lidl plus emobilnosc aplikacja ceny

Lidl wykorzystuje swoje położenie

Sieć sklepów Lidl ma gęsto rozmieszczone lokalizacje w całym kraju – często blisko osiedli, przy trasach przelotowych i w centrach mniejszych miast. To czyni ich stacje ładowania potencjalnie bardzo wygodnymi. Klient może przyjechać na zakupy i w międzyczasie naładować samochód.

Takie podejście przypomina strategię, którą wcześniej zastosował m.in. Kaufland (zresztą należący do tej samej grupy kapitałowej). Jednak firma idzie o krok dalej, integrując cały proces w aplikacji Lidl Plus i wymagając rejestracji w systemie Lidl Pay.

Co dalej? Możliwa ekspansja i presja na konkurencję

W tej chwili liczba dostępnych lokalizacji z ładowarkami jest ograniczona, ale wiele wskazuje na to, że sieć będzie je sukcesywnie rozbudowywać. Biorąc pod uwagę tempo inwestycji w OZE i infrastrukturę elektromobilną w Polsce, Lidl może szybko stać się poważnym graczem na rynku ładowarek.

To może też wywrzeć presję cenową na innych operatorów, szczególnie w segmencie DC, gdzie stawki są nadal bardzo wysokie. Możliwe, że za kilka miesięcy zobaczymy ruchy konkurencji w stronę uproszczenia cenników i obniżania opłat.

Czy to ma sens dla kierowcy?

Jeśli jesteś użytkownikiem prywatnego samochodu elektrycznego, ta oferta może być jedną z tańszych (o ile w okolicy nie masz ładowarek objętych promocjami) i wygodniejszych miejsc do ładowania – zwłaszcza jeśli robisz tam zakupy i możesz połączyć przyjemne z pożytecznym.

Jeśli jednak prowadzisz działalność gospodarczą, korzystasz z auta firmowego lub chcesz wrzucić koszt ładowania w koszty – te ładowarki nie będą dla Ciebie dobrym wyborem. Brak faktury VAT i konieczność użycia Lidl Pay to poważne ograniczenia.

Zachęcamy do dyskusji

Czy Lidl ma szansę realnie zmienić krajobraz ładowarek w Polsce? Czy uważacie, że inne sieci handlowe powinny pójść tą samą drogą? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach – zarówno jako kierowców, jak i konsumentów.

Tagi: aplikacjeceny ładowaniaładowanie samochodu elektrycznegolidllidl paylidl plusPolska
Udostępnij2Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
polish ev outlook 10 2025
Aktualności

Polska goni Europę w elektromobilności. Kiedy dogonimy Niemcy i czy grozi nam rynkowa zapaść?

2025-10-15
naszeauto zmiany 10 2025
Aktualności

Rewolucja w dopłatach do elektryków z programu naszEauto. Dostawczaki i busy włączone do dopłat, ale czy dla wszystkich starczy pieniędzy?

2025-10-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

spolmlek elocity stacja szybkiego ładowania
Aktualności

Ładowanie auta za 80 groszy i za 3,50 zł. Polska to istny Dziki Zachód elektromobilności

2025-10-10
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.