• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowe Audi A6 E-Hybrid Quattro hybrydą plug-in z dużą baterią i sporym zasięgiem. Czy to konkurencja dla elektryków?

08.05.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 9 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Spora bateria, spory zasięg
  • Dwa warianty mocy
  • Elektrycznie po autostradzie? Nie ma problemu
  • Ładowanie – lepsze, ale wciąż bez rewelacji
  • Tryb elektryczny z dodatkowymi możliwościami
  • Ceny – premium kosztuje
  • Jakie miejsce zajmuje A6 PHEV na rynku?
  • Co dalej?
  • Waszym zdaniem: hit czy chwilowy trend?

Audi pokazało właśnie nową wersję modelu Audi A6 z napędem hybrydowym typu plug-in. Choć klasyczna wersja spalinowa zadebiutowała ledwie miesiąc temu, niemiecki producent nie zwleka z pokazaniem wariantu zelektryfikowanego, który może przypaść do gustu kierowcom szukającym kompromisu między wygodą jazdy spalinówką a codzienną elektryczną mobilnością.

Spora bateria, spory zasięg

Nowy Audi A6 E-Hybrid Quattro wyposażony jest w baterię o pojemności 25,9 kWh brutto, z czego 20,7 kWh jest faktycznie wykorzystywane przez układ napędowy. Taka pojemność pozwala, według normy WLTP, przejechać nawet 106 kilometrów wyłącznie na prądzie.

To jeden z najlepszych wyników w klasie dużych hybryd plug-in. Lepszy wynik oferuje tylko Mercedes-Benz E300e, który mimo mniejszej baterii deklaruje zasięg 118 km. Warto jednak dodać, że to wszystko wciąż blednie na tle PHEV-ów z Chin, takich jak Denza Z9 z baterią 38,5 kWh i zasięgiem ponad 200 km (wg normy CLTC).

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

audi a6 e-hybrid quattro 2025
audi a6 e-hybrid quattro 2025
audi a6 e-hybrid quattro 2025
audi a6 e-hybrid quattro 2025
audi a6 e-hybrid quattro 2025
audi a6 e-hybrid quattro 2025
audi a6 e-hybrid quattro 2025

Dwa warianty mocy

Audi A6 PHEV będzie dostępne w dwóch wersjach mocy: 295 KM i 362 KM. W obu przypadkach bazą jest ten sam, dobrze znany 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 248 KM. Różnice wynikają z mocy silnika elektrycznego, który może oferować do 141 KM.

REKLAMA

Mocniejsza wersja przyspiesza do setki w 5,3 sekundy, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z sedanem, czy wersją Avant. Słabszy wariant potrzebuje na to 6 sekund. Jak na hybrydę typu plug-in, to wyniki bardzo przyzwoite.

Elektrycznie po autostradzie? Nie ma problemu

Na samej energii z baterii Audi A6 PHEV jest w stanie jechać z prędkością do 140 km/h, co czyni z niego realną opcję do codziennych dojazdów również po drogach ekspresowych. Po uruchomieniu silnika spalinowego oba warianty osiągają prędkość maksymalną 250 km/h.

Ładowanie – lepsze, ale wciąż bez rewelacji

Nowe Audi A6 PHEV można ładować z mocą 11 kW z ładowarki trójfazowej, co oznacza pełne naładowanie w 2,5 godziny. To krok naprzód względem poprzedniego modelu (ładowanie 7,4 kW), ale daleko mu do najlepszych w klasie, oferujących 22 kW AC albo szybkie DC (nawet 50 kW).

Co ciekawe, Audi oferowało już takie szybkie ładowanie w mniejszym A3 Sportback TFSIe, więc brak opcji ładowania DC w większym i droższym A6 może dziwić.

Tryb elektryczny z dodatkowymi możliwościami

W trybie czysto elektrycznym kierowca może regulować poziom rekuperacji za pomocą łopatek przy kierownicy – rozwiązanie rzadko spotykane w hybrydach plug-in. Dzięki temu można bardziej efektywnie zarządzać energią podczas jazdy po mieście czy na trasie.

Układ napędowy oparty jest na siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej, w której zintegrowany jest silnik elektryczny. Standardem jest także skrętna tylna oś, poprawiająca zwrotność i stabilność przy wyższych prędkościach.

audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria
audi a6 e-hybrid quattro 2025 napęd i bateria

Ceny – premium kosztuje

Audi nie kryje, że A6 PHEV to propozycja z wyższej półki. Ceny w Niemczech zaczynają się od 65 800 euro (280 000 zł) za sedana i 68 300 euro (290 780 zł) za wersję Avant. Mocniejszy wariant kosztuje już odpowiednio 75 050 i 77 550 euro (319 500 zł i 330 000 zł). To stawki wyraźnie wyższe niż za przeciętne elektryki czy inne hybrydy plug-in, ale odpowiadające klasie premium, do której aspiruje A6.

Na razie nie wiadomo, czy model trafi do USA, a dostępność w Polsce również nie została potwierdzona. Patrząc jednak na ofertę Audi w naszym kraju, można się spodziewać, że A6 E-Hybrid pojawi się w salonach – być może już pod koniec 2025 roku.

Jakie miejsce zajmuje A6 PHEV na rynku?

W Europie sprzedaż hybryd plug-in systematycznie rośnie, szczególnie wśród osób, które nie są jeszcze gotowe na pełne przejście na elektryki, ale chcą ograniczyć zużycie paliwa i emisje. Audi A6 PHEV celuje właśnie w ten segment – komfort jazdy klasy premium z możliwością codziennego poruszania się bez użycia paliwa.

REKLAMA

Czy taka hybryda to alternatywa dla elektryka? Dla wielu – zdecydowanie tak. Szczególnie jeśli mają ograniczony dostęp do ładowarki w domu, ale mimo to chcą korzystać z zalet napędu elektrycznego.

Co dalej?

Jeśli popyt na PHEV-y z dużymi bateriami się utrzyma, możemy się spodziewać, że kolejne modele – nie tylko z grupy Volkswagena – pójdą śladem Audi. Klienci wyraźnie oczekują większego zasięgu elektrycznego, a ograniczenia unijne dotyczące emisji CO₂ dodatkowo pchają producentów w stronę rozbudowanych układów hybrydowych.

Audi A6 E-Hybrid to znak, że hybrydy plug-in nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. I choć w dłuższej perspektywie to auta elektryczne będą dominować, jeszcze przez kilka lat PHEV-y mogą być idealnym rozwiązaniem przejściowym.

Waszym zdaniem: hit czy chwilowy trend?

Czy nowy Audi A6 PHEV to realna alternatywa dla elektryków? A może to tylko sposób na obejście norm emisji? Dajcie znać w komentarzach, jak oceniacie tę nową propozycję z Ingolstadt. Czy duża bateria to coś, co może Was przekonać do hybrydy plug-in?

Tagi: Audiaudi a6Audi A6 E-Hybrid QuattroAudi A6 E-Hybrid Quattro bateriaAudi A6 E-Hybrid Quattro cenaAudi A6 E-Hybrid Quattro mocAudi A6 E-Hybrid Quattro specyfikacjaAudi A6 E-Hybrid Quattro wnętrzAudi A6 E-Hybrid Quattro wyglądAudi A6 E-Hybrid Quattro zasięghybrydy plug-inkombiPHEVpremierasedan
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

byd racco
Aktualności

Chiński smok w japońskim ogródku. BYD rzuca wyzwanie w najświętszym segmencie rynku i pokazuje model Racco

2025-10-30
porsche macan gts
Aktualności

Mocniejszy od 4S, zwinniejszy od Turbo? Takie jest nowe Porsche Macan GTS

2025-10-25
zeekr 7x
Aktualności

Zeekr 7X po liftingu to potwór. Ten elektryczny SUV ma 784 KM mocy i ładowanie w 10 minut

2025-10-21

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26
uciety kabel ładowarki
Aktualności

Kolejny cios w plagę cięcia kabli. Złodzieje z Gdańska złapani na gorącym uczynku

2025-10-26
nio es9 i nio es8
Aktualności

Nio ES9 nadchodzi. Gigantyczny SUV większy od największych zadebiutuje niedługo

2025-10-26
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.