Marka Avatr Technology, wspierana przez potężne trio: Changan Automobile, CATL i Huawei, oficjalnie rozpoczęła przedsprzedaż swojego najnowszego modelu – sedana Avatr 06. Oficjalna premiera pojazdu zaplanowana jest na przyszły miesiąc.
Przystępna cena i różnorodne wersje napędowe
Avatr oferuje pięć wariantów nowego modelu 06, a ceny w przedsprzedaży rozpoczynają się od 215 900 juanów (około 115 800 zł). To stosunkowo konkurencyjna cena jak na segment, w którym pozycjonowany jest Avatr 06.
Sedan klasy średniej będzie dostępny w trzech wariantach w pełni elektrycznych (BEV) oraz dwóch wariantach z rozszerzonym zasięgiem (EREV). Jest to już trzeci model marki Avatr dostępny zarówno jako BEV, jak i EREV, co pokazuje strategiczne podejście firmy do różnych preferencji klientów.
Imponujące wymiary i osiągi
Avatr 06 ma długość 4855 mm, szerokość 1960 mm i wysokość 1450 mm, z rozstawem osi wynoszącym 2940 mm. Te wymiary plasują go w segmencie średnich sedanów premium.
Wersja BEV bazuje na platformie wysokonapięciowej 800 V i oferuje zasięg do 650 kilometrów według chińskiego cyklu testowego CLTC. Dostępna jest w wariantach z jednym lub dwoma silnikami:
- Wariant z jednym silnikiem to model z napędem na tylne koła o mocy szczytowej 252 kW (338 KM)
- Wariant z dwoma silnikami ma dodatkowy silnik przedni o mocy szczytowej 188 kW, co daje łączną moc 440 kW (590 KM)
Wersja EREV wyposażona jest w silnik spalinowy 1.5T o mocy maksymalnej 115 kW (154 KM). Posiada silnik napędowy o maksymalnej mocy 231 kW (310 KM) i zasięg na baterii do 240 km. Akumulator LFP produkcji CATL dostępny jest w dwóch wariantach pojemności: 31,7 kWh lub 45,06 kWh.

Zaawansowane technologie
Jedną z kluczowych cech Avatr 06 jest system autonomicznej jazdy Huawei Qiankun ADS 3.0. Sprzęt obejmuje 192-kanałowy LiDAR umieszczony na dachu, co zapewnia zaawansowane funkcje wspomagania kierowcy.
Wnętrze samochodu wyróżnia się imponującym 35,4-calowym ekranem, który rozciąga się przez całą konsolę centralną i służy jako zestaw wskaźników. Główny ekran ma średnicę 15,6 cala. Wyświetlacze kamer bocznych znajdują się w konsoli centralnej, dzięki czemu kierowca może monitorować otoczenie bez konieczności odwracania głowy.
Inne elementy wyposażenia wnętrza obejmują 25 głośników Meridian oraz fotele obszyte skórą Nappa. Model wyposażony jest również w zawieszenie pneumatyczne, co powinno zapewnić wysoki komfort jazdy.
Promocyjne warunki przedsprzedaży
Avatr poinformował, że model zostanie oficjalnie wprowadzony na rynek w kwietniu. Klienci, którzy wpłacą teraz zaliczkę w wysokości 2000 juanów, mogą liczyć na korzyści, w tym zniżkę gotówkową i bezpłatny zestaw sportowy.
Strategia Avatr
Podobnie jak większość lokalnych producentów pojazdów elektrycznych, Avatr początkowo oferował wyłącznie modele BEV. Jednak doświadczenia z ostatnich kilku lat pokazują, że hybrydy typu plug-in, w tym EREV, cieszą się większą popularnością ze względu na brak obaw o zasięg.
Pojazdy EREV są napędzane wyłącznie przez akumulator, więc oferują wrażenia z jazdy jak BEV, jednocześnie zapewniając zasięg porównywalny z pojazdem spalinowym.
21 sierpnia 2024 r. Avatr wprowadził na rynek system z rozszerzonym zasięgiem o nazwie „Kunlun”, który po raz pierwszy zastosowano w SUV-ie Avatr 07.
Pozycja na rynku
Avatr 06 to czwarty model w gamie producenta, po modelach Avatr 11, Avatr 12 i Avatr 07. Marka, pozycjonowana jako premium, dotychczas notowała stosunkowo powolną sprzedaż w Chinach. Łączna sprzedaż od grudnia 2022 do lutego 2025 osiągnęła 91 265 sztuk, co jest dość niską liczbą jak na ogromny chiński rynek.
Wprowadzenie modelu 06 z konkurencyjną ceną może być strategicznym ruchem mającym na celu zwiększenie udziału w rynku i dotarcie do szerszej grupy klientów.
Perspektywy na przyszłość
Z ceną startową poniżej 30 000 USD, Avatr 06 może stanowić atrakcyjną propozycję dla klientów poszukujących luksusowego sedana elektrycznego w przystępnej cenie. Połączenie zaawansowanych technologii dostarczonych przez Huawei, akumulatorów od lidera branży CATL oraz doświadczenia motoryzacyjnego Changan Automobile może przyczynić się do sukcesu tego modelu.
Czy myślicie, że Avatr 06 ma szansę stać się poważnym konkurentem dla sedanów premium od bardziej uznanych marek? Czy partnerstwo trzech gigantów technologicznych i motoryzacyjnych może przynieść przełom na rynku elektryków klasy premium? Dajcie znać w komentarzach!