BYD, lider w produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych, zaprezentował swój najnowszy system wspomagania jazdy – „God’s Eye”. Nowa technologia, dostępna w trzech wariantach, ma na celu demokratyzację zaawansowanych systemów autonomicznej jazdy, oferując je nawet w modelach z niższej półki cenowej, takich jak BYD Seagull za 69 800 juanów (~39 000 zł).
Trzy poziomy inteligentnego systemu wspomagania jazdy
Nowy system „God’s Eye” został podzielony na trzy główne warianty, dostosowane do różnych segmentów samochodów:
- „God’s Eye C” – system podstawowy, przeznaczony dla modeli pod marką BYD.
- „God’s Eye B” – średni poziom, z dodatkowym czujnikiem LiDAR, stosowany w samochodach marek Denza i Fang Cheng Bao, a także w wybranych flagowych modelach BYD.
- „God’s Eye A” – zaawansowany system z trzema czujnikami LiDAR, dedykowany luksusowym pojazdom marki Yangwang.
„God’s Eye C” – system dla każdego
Podstawowy system, „God’s Eye C”, wyposażony jest w trzy kamery zgrupowane za przednią szybą. System ten, napędzany przez DiPilot 100 o mocy obliczeniowej 100 TOPS, oferuje:
- 12 kamer – w tym 3 kamery przednie, 5 panoramicznych i 4 kamery otoczenia.
- 5 radarów fal milimetrowych – zapewniających widoczność 360 stopni, z radarem przednim o zasięgu 300 metrów.
- 12 radarów ultradźwiękowych – o dokładności 1 cm, co pozwala na precyzyjne parkowanie z dokładnością do 2 cm.
Choć system „God’s Eye C” obsługuje obecnie funkcję NOA (nawigacja z mapą) na autostradach, BYD zapowiada, że dzięki aktualizacjom OTA funkcjonalność ta zostanie rozszerzona na jazdę w miastach.
„God’s Eye B” i „God’s Eye A” – wyższa półka technologii
Wariant „God’s Eye B” wprowadza czujnik LiDAR, zwiększając zdolność percepcji pojazdu. Napędzany przez DiPilot 300 o mocy obliczeniowej 300 TOPS, ten system będzie dostępny w bardziej zaawansowanych modelach, takich jak samochody Denza czy flagowe modele BYD.
Najwyższy poziom, „God’s Eye A”, posiada aż trzy czujniki LiDAR i moc obliczeniową 600 TOPS dzięki DiPilot 600. System ten, przeznaczony dla luksusowych aut marki Yangwang, wspiera zaawansowaną funkcję NOA w miastach i na autostradach. Podczas premiery zaprezentowano Yangwang U9, który z systemem „God’s Eye A” autonomicznie pokonywał tor wyścigowy bez udziału kierowcy.
Architektura Xuanji – fundament nowego systemu
Każdy samochód wyposażony w system „God’s Eye” opiera się na nowej architekturze BYD o nazwie Xuanji, która integruje:
- „Jedno centrum” – centralny procesor.
- „Dwa końce” – AI w chmurze i AI w pojeździe.
- „Trzy sieci” – Internet Pojazdów, sieć 5G oraz sieć satelitarną.
- „Cztery łańcuchy” – sensoryczny, kontrolny, danych i mechaniczny.
Dzięki architekturze Xuanji, system „God’s Eye” jest połączony z modelem Deepseek R1, co pozwala na zaawansowane możliwości AI zarówno w samochodzie, jak i w chmurze.
Technologiczny przełom BYD
BYD jest jednym z największych graczy na rynku inteligentnych systemów jazdy w Chinach, posiadającym największą bazę danych chmurowych dla samochodów w kraju. Codzienny trening systemów ADAS BYD osiąga 72 miliony kilometrów dziennie, a 5 000 z 110 000 inżynierów firmy specjalizuje się w badaniach nad autonomiczną jazdą.

Przewodniczący BYD, Wang Chuanfu, podkreślił, że w ciągu najbliższych 2-3 lat inteligentne systemy jazdy staną się nieodłącznym elementem samochodów, nawet w przystępnych cenowo modelach.
Przyszłość autonomicznej jazdy
Nowy system „God’s Eye” to kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy, dostępnej dla szerokiego grona użytkowników. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, BYD planuje umocnić swoją pozycję lidera na rynku inteligentnych systemów wspomagania jazdy.
Jak oceniacie wprowadzenie systemu „God’s Eye” do przystępnych modeli? Czy BYD wyznacza nowy standard w branży? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!