• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Cadillac Optiq-V pokazuje pazur: elektryk, który bije rekordy

09.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Moc, która zaskakuje
  • Zasięg mniejszy, ale wciąż przyzwoity
  • Nie tylko silnik, ale też technologia i styl
  • Pierwszy Cadillac z wtyczką NACS
  • Styl robi robotę
  • Cena? Drogo, ale taniej niż konkurencja
  • Co dalej z GM i ich elektrykami?
  • Czy to odpowiedź na krytykę?

Cadillac właśnie zaprezentował jeden z najszybszych samochodów w swojej historii. I nie chodzi tu o klasycznego potwora z V8 pod maską, ale o w pełni elektryczny model Cadillac Optiq-V. To wersja specjalna znanego już SUV-a Optiq, która nie tylko przyspiesza szybciej niż wiele sportowych spalinówek, ale też wyznacza nowy kierunek dla amerykańskiej marki.

Moc, która zaskakuje

Standardowy Optiq to już solidna maszyna – ma 300 koni mechanicznych i 480 Nm momentu obrotowego, co pozwala mu całkiem żwawo poruszać się po drogach. Ale wersja V to zupełnie inna liga. Producent deklaruje aż 515 KM i 880 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 sekundy (w trybie Velocity Max) stawia ten samochód obok najszybszych modeli General Motors w historii – spalinowych i elektrycznych.

To tylko 0,2 sekundy wolniej niż Lyriq-V, czyli dotychczasowy lider elektrycznego sprintu w gamie GM. Takie osiągi sprawiają, że Cadillac Optiq-V może bez kompleksów rywalizować z europejskimi i koreańskimi superszybkimi SUV-ami.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Cadillac Optiq-V
Cadillac Optiq-V

Zasięg mniejszy, ale wciąż przyzwoity

Oczywiście, więcej mocy to większe zużycie energii. Cadillac Optiq-V ma akumulator o pojemności 85 kWh, co przekłada się na zasięg szacowany na około 442 km według norm GM. To o 43 km mniej niż standardowa wersja, ale w tej klasie i przy tej dynamice to wciąż bardzo dobry wynik.

Nie tylko silnik, ale też technologia i styl

Cadillac Optiq-V to nie tylko moc. Cadillac postawił również na pakiet sportowych usprawnień, w tym:

REKLAMA
  • Tryb V-Mode z możliwością dostosowania ustawień (podobnie jak M Mode w BMW),
  • Tryb Competitive dla jazdy torowej,
  • Launch Control dla maksymalnego przyspieszenia,
  • Układ hamulcowy Brembo z czerwonymi lub niebieskimi zaciskami.

Na pokładzie znajdziemy też Super Cruise, czyli zaawansowany system wspomagania kierowcy od GM. Pozwala on na jazdę bez trzymania rąk na kierownicy na wybranych trasach w USA i Kanadzie.

Cadillac Optiq-V wnętrze
Cadillac Optiq-V wnętrze
Cadillac Optiq-V wnętrze

Pierwszy Cadillac z wtyczką NACS

To również pierwszy samochód GM z gniazdem ładowania zgodnym z nowym standardem NACS, opracowanym przez Teslę. Dzięki temu właściciele Cadillac Optiq-V będą mogli korzystać z wielu dodatkowych stacji ładowania w Ameryce Północnej – w tym z sieci Superchargerów.

Ale nie wszystko działa jeszcze idealnie. Port ładowania w Cadillac Optiq-V znajduje się z przodu po lewej stronie, a Superchargery Tesli mają krótkie kable przystosowane do samochodów z portami z tyłu. W praktyce oznacza to, że dopóki Tesla nie wdroży na szeroką skalę stacji V4 z dłuższymi przewodami, część użytkowników będzie musiała… parkować na dwa miejsca, żeby się podłączyć.

REKLAMA

To drobna, ale realna niedogodność, która pokazuje, że przejście na jeden standard to proces, a nie rewolucja z dnia na dzień.

Styl robi robotę

Cadillac postarał się też o sportowy i bardziej agresywny wygląd. Czarne felgi o średnicy 21 cali, przyciemnione detale z przodu i z tyłu, a także pakiet karbonowych dodatków (splitter, dyfuzor, spoiler) nadają Optiq-V charakteru. Do tego dochodzą dwa ekskluzywne lakiery: Magnus Metal Frost (szary) i Deep Ocean Tintcoat (niebieski) – tylko dla tej wersji.

Cena? Drogo, ale taniej niż konkurencja

Cadillac Optiq-V startuje z ceną 68 795 dolarów (ok. 258 000 zł). To o ponad 14 tysięcy więcej niż wersja AWD bazowego Optiq, ale jednocześnie aż 11 tysięcy taniej niż Lyriq-V, który kosztuje ponad 80 tys. dolarów (ok. 300 000 zł).

Patrząc na osiągi, wyposażenie i technologię, Optiq-V może być atrakcyjną alternatywą dla osób, które szukają elektrycznego SUV-a o sportowym charakterze, ale nie chcą wydawać fortuny na topowy model.

Cadillac Optiq-V
Cadillac Optiq-V

Co dalej z GM i ich elektrykami?

W ostatnich miesiącach pojawiło się sporo głosów, że General Motors może nieco cofać się w kierunku silników spalinowych, szczególnie po zapowiedzi inwestycji miliarda dolarów w nowe jednostki V8. Niektórzy komentatorzy uznali to za „odwrót od elektromobilności”.

Ale Cadillac Optiq-V pokazuje, że GM nie zamierza rezygnować z elektryków, a wręcz przeciwnie – chce je rozwijać również w kierunku wysokich osiągów i emocji z jazdy. Podobnie jak robi to Tesla, Hyundai (seria N) czy BMW (elektryczne M-ki).

Można się spodziewać, że linia V z czasem trafi także do innych modeli elektrycznych Cadillaca, a może i Chevroleta. To naturalny kierunek, jeśli GM chce utrzymać fanów mocnych wrażeń przy swojej marce, ale jednocześnie przechodzić na napęd zeroemisyjny.

Czy to odpowiedź na krytykę?

Wprowadzenie Cadillac Optiq-V można też czytać jako kontrę do medialnej narracji, że elektryki są nudne i „bez duszy”. Cadillac udowadnia, że można połączyć osiągi, emocje i nowoczesną technologię bez spalania benzyny.

Pozostaje pytanie, jak na ten ruch zareaguje konkurencja – zwłaszcza w segmencie elektrycznych SUV-ów premium, gdzie robi się coraz ciaśniej. Czekamy na odpowiedź m.in. ze strony Mercedesa, BMW i Lucida.

A co Wy sądzicie o kierunku obranym przez Cadillaca? Czy takie sportowe wersje elektryków mają sens? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: cadillaccadillac optiqCadillac Optiq-VCadillac Optiq-V bateriaCadillac Optiq-V cenaCadillac Optiq-V mocCadillac Optiq-V specyfikacjaCadillac Optiq-V wnętrzeCadillac Optiq-V wyglądCadillac Optiq-V zasięgGeneral MotorsgmSUVUSA
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

toyota bz5
Aktualności

Toyota stawia na BYD i tanie SUV-y elektryczne. Nowy bZ5 może namieszać w Chinach

2025-06-10
mercedes-benz glc ev
Aktualności

Mercedes szykuje elektrycznego rywala dla Tesli Model Y – nowy GLC EV może zmienić rynek

2025-06-10
xpeng g7 ai zapowiedz
Aktualności

Xpeng G7 już za rogiem. Pierwszy „AI SUV” z mocą obliczeniową L3 i technologią Huawei może zatrząść rynkiem

2025-06-09

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
REKLAMA

Popularne wpisy

lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Rewolucja w polskiej elektromobilności: Xpeng daje trzy lata darmowego ładowania za symboliczną złotówkę

2025-06-10
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.