• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

ChargePoint rewolucjonizuje rynek ładowarek EV z dwukierunkową technologią AC Type 2

11.04.2025
w Aktualności
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Technologiczny skok, nie ewolucja
  • Dwukierunkowe ładowanie zmienia zasady gry
  • Ultra-szybkie ładowanie AC
  • Inteligentne zarządzanie energią
  • Łączenie ładowarek w serie
  • ChargePoint Omni Port – koniec problemów z wtyczkami
  • Kiedy możemy spodziewać się nowych ładowarek?
  • Co to oznacza dla przyszłości elektromobilności?

ChargePoint, wiodący dostawca rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, zaprezentował przełomową technologię, która może odmienić sposób, w jaki korzystamy z ładowarek AC. Nowa architektura produktu wprowadza dwukierunkowe ładowanie i prędkości do dwukrotnie wyższe niż w typowych ładowarkach AC Type 2.

Technologiczny skok, nie ewolucja

„Nowa generacja ładowarek ChargePoint będzie rewolucyjna, a nie ewolucyjna” – powiedział Hossein Kazemi, dyrektor techniczny ds. sprzętu w ChargePoint. Jego słowa wskazują, że firma nie zadowala się drobnymi ulepszeniami, lecz stawia na kompletne przeprojektowanie swoich rozwiązań.

Mówimy tu o firmie z blisko dwudziestoletnim doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu innowacyjnych stacji ładowania, która według Alternative Fuels Data Center posiada około 61% udziału w publicznym rynku ładowarek AC Type 2 w USA. To imponująca pozycja, która daje ChargePoint solidne podstawy do wprowadzania kolejnych przełomowych rozwiązań.

Dwukierunkowe ładowanie zmienia zasady gry

Najważniejszą innowacją w nowej architekturze jest funkcja Vehicle-to-Everything (V2X), która umożliwia wykorzystanie samochodu elektrycznego jako bezemisyjnego generatora energii. Oznacza to, że energia zgromadzona w samochodzie może być przekazywana do domu, budynku komercyjnego lub nawet z powrotem do sieci energetycznej.

REKLAMA

Ta technologia może całkowicie zmienić sposób, w jaki myślimy o samochodach elektrycznych. Z odbiorców energii staną się one elementem ekosystemu energetycznego, pomagając stabilizować sieć i optymalizować zużycie energii w domach i przedsiębiorstwach.

chargepoint nacs

Ultra-szybkie ładowanie AC

Nowa architektura ChargePoint umożliwia ładowanie z maksymalną możliwą szybkością dla prądu przemiennego – 80 amperów/19,2 kW. To pozwala naładować typowy akumulator EV od 0 do 100% w około cztery godziny, co stanowi znaczącą poprawę w porównaniu do standardowych czasów ładowania.

Dla użytkowników samochodów elektrycznych oznacza to krótsze czasy oczekiwania i większą wygodę korzystania z pojazdu na co dzień. Choć nadal nie dorównuje to prędkościom ładowania DC, jest to znaczący postęp w technologii AC, która jest znacznie tańsza w instalacji i eksploatacji.

Inteligentne zarządzanie energią

Ładowarki będą wyposażone w funkcję dynamicznego równoważenia obciążenia, która automatycznie przyspiesza ładowanie, gdy energia nie jest potrzebna gdzie indziej w budynku. To rozsądne rozwiązanie, szczególnie dla firm i obiektów komercyjnych, gdzie duże obciążenia energetyczne mogą generować dodatkowe koszty.

Dodatkowo, kompatybilność z inteligentnymi systemami domowymi pozwoli na integrację z ładowaniem solarnym, domowymi bateriami i systemami zarządzania energią. W praktyce oznacza to, że samochód elektryczny stanie się integralną częścią systemu energetycznego domu, a nie tylko dodatkowym odbiornikiem prądu.

Łączenie ładowarek w serie

Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość łączenia ładowarek w serie. Dzięki temu flota pojazdów, garaż w budynku wielorodzinnym, a nawet dom jednorodzinny z dwoma samochodami elektrycznymi może maksymalnie wykorzystać możliwości ładowania bez kosztownych modernizacji przyłącza.

To rozwiązanie może znacznie obniżyć koszty instalacji infrastruktury ładowania, co jest jedną z głównych barier w adopcji pojazdów elektrycznych, szczególnie w miejscach, gdzie dostęp do sieci elektrycznej o wysokiej mocy jest ograniczony.

REKLAMA

ChargePoint Omni Port – koniec problemów z wtyczkami

Nowa architektura oferuje również rozwiązanie o nazwie ChargePoint Omni Port, które umożliwia ładowanie północnoamerykańskich pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem wszystkich najpopularniejszych typów złączy z pojedynczej stacji ładowania. To ważny krok w kierunku standaryzacji, który może znacząco poprawić doświadczenie użytkowników samochodów elektrycznych.

rozne ladowarki chargepoint

Kiedy możemy spodziewać się nowych ładowarek?

Pierwsze modele zbudowane na nowej platformie pojawią się w Europie już tego lata, a w Ameryce Północnej pod koniec 2025 roku. Wszystkie będą zgodne z obowiązującymi przepisami i programami, w tym MID i Eichrecht w Europie oraz ENERGY STAR w USA.

Co to oznacza dla przyszłości elektromobilności?

Innowacje ChargePoint mogą znacząco przyspieszyć adopcję pojazdów elektrycznych, szczególnie w segmencie domowym i komercyjnym. Dwukierunkowe ładowanie może stać się punktem zwrotnym, który zmieni sposób, w jaki postrzegamy samochody elektryczne – nie tylko jako środek transportu, ale jako mobilne magazyny energii.

Możemy spodziewać się, że konkurenci również zaczną wprowadzać podobne rozwiązania, co doprowadzi do obniżenia cen i dalszego rozwoju technologii. W najbliższych latach prawdopodobnie zobaczymy boom na inteligentne ładowarki dwukierunkowe, które staną się standardowym wyposażeniem domów z samochodami elektrycznymi.

A Wy, co myślicie o tej technologii? Czy wykorzystanie samochodu jako magazynu energii to przyszłość elektromobilności? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

volvo ex90
Aktualności

Volvo EX60 zadebiutuje już na początku 2026 roku – szwedzki producent odkrywa karty

2025-06-30
punkt poboru oplat autostrada
Aktualności

Komisja Europejska chce przedłużyć zwolnienie z opłat drogowych dla elektrycznych ciężarówek do 2031 roku

2025-06-30
xiaomi su7 ultra nurburgring edition rekord
Aktualności

Xiaomi pokazuje muskuły na Nurburgringu – Xiaomi SU7 Ultra bije rekordy elektrycznego Porsche

2025-06-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.