• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Lexus ES nowej generacji – czy będzie w pełni elektryczny?

19.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Premiera w Szanghaju
  • Co wiemy o konstrukcji?
  • Odważna stylistyka
  • Znaczenie rynku chińskiego
  • Czy to koniec dla modelu LS?
  • Perspektywy elektryfikacji Lexusa
  • Co to oznacza dla rynku?

Japoński producent zdradza, że nowy model (Lexus ES?) „udoskonala zaawansowane technologie elektryfikacji”. Sprawdzamy, co może kryć się za tą enigmatyczną zapowiedzią.

Premiera w Szanghaju

Lexus zapowiedział, że 23 kwietnia podczas salonu samochodowego w Szanghaju zaprezentuje ósmą generację modelu ES, określając go mianem „globalnego modelu flagowego”. Ta zmiana pozycjonowania może sugerować, że ES awansuje w hierarchii marki, potencjalnie przejmując rolę większego sedana LS w gamie Lexusa.

Co szczególnie intrygujące, w zapowiedzi producent podkreśla, że nowy Lexus ES „udoskonala zaawansowane technologie elektryfikacji oraz dąży do dalszej ewolucji charakterystycznej dla marki ciszy i komfortu jazdy”. Chociaż nacisk na komfort jazdy nie jest zaskoczeniem, uwypuklenie aspektu elektryfikacji może wskazywać, że nowy model będzie dostępny nie tylko jako hybryda, ale również jako w pełni elektryczny pojazd.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Co wiemy o konstrukcji?

Lexus nie zdradził jeszcze, jakiej platformy użyje do nowego ES, ale patrząc na opublikowane zdjęcie sylwetki pojazdu, wygląda na to, że zachowa on układ z napędem na przednią oś. Przestrzeń między przednią osią a słupkiem A wydaje się zbyt mała dla silnika umieszczonego podłużnie, co sugeruje utrzymanie tradycyjnej dla modelu konfiguracji z napędem na przód lub wszystkie koła.

Inne w podobnym temacie

dongfeng bateria solid-state

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

15/11/2025
xiaomi su7 ultra

Chiny zaciągają hamulec bezpieczeństwa. Koniec z rakietową mocą elektryków na „dzień dobry”?

15/11/2025
mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

15/11/2025
toyota bz4x lift

Toyota odpala bombę cenową. Nowy bz4x ma 343 konie, 569 km zasięgu i kosztuje 125 900 złotych

15/11/2025
REKLAMA

Najbardziej prawdopodobną bazą dla nowego modelu będzie udoskonalona wersja platformy TNGA-K, stosowanej obecnie w modelach takich jak Camry, Crown czy siódma generacja ES-a. Toyota nie ogłosiła jeszcze planów dostosowania tej platformy do potrzeb samochodów elektrycznych, jednak koncern najpewniej planuje wprowadzić pojazdy tego segmentu, aby zbudować silniejszą ofertę EV przed końcem dekady.

Odważna stylistyka

Opublikowane zdjęcie zapowiada najbardziej dynamicznie wyglądającego ES-a w historii, z jeszcze bardziej wyrazistą sylwetką typu fastback. Choć wciąż można dostrzec zarys pokrywy bagażnika, więc formalnie to sedan, to kształt karoserii znacząco odbiega od klasycznej trójbryłowej konstrukcji. Profil boczny przypomina nieco nowe Audi A6 E-Tron.

Przód nowego ES-a charakteryzuje się lekko ściętą maską oraz ostrymi paskami LED umieszczonymi nad zestawami reflektorów, które znajdują się niżej na fasadzie. Samochód będzie miał pełnowymiarową listwę świetlną oplatającą tylną część nadwozia oraz ostre załamania podkreślające kluczowe elementy stylistyczne.

lexus es teaser

Znaczenie rynku chińskiego

Chociaż Stany Zjednoczone są największym rynkiem dla marki, Lexus wyraźnie liczy na sukces ES-a w Chinach. To prawdopodobnie główny powód, dla którego model zostanie zaprezentowany w Szanghaju, gdyż Chiny pozostają kluczowym rynkiem dla marki.

Lexus potwierdził również, że nowy ES trafi do Europy. Nie wspomniano jeszcze o Stanach Zjednoczonych, ale w 2024 roku ES sprzedał się tam dobrze, osiągając 18 481 rocznych dostaw, czyli około 50% więcej niż w 2023 roku. USA zawsze były ważnym rynkiem dla tego modelu, więc byłoby zaskakujące, gdyby nie pojawił się tam, miejmy nadzieję z w pełni elektrycznym układem napędowym.

REKLAMA

Czy to koniec dla modelu LS?

Określenie ES-a jako „globalnego modelu flagowego” rodzi pytania o przyszłość większego sedana LS. Ten ikoniczny model, będący pierwszym samochodem marki Lexus, jest obecny w gamie od ponad 35 lat, ale jego sprzedaż wyraźnie spada. W pierwszym kwartale 2025 roku Lexus sprzedał w USA zaledwie 420 egzemplarzy LS.

Perspektywy elektryfikacji Lexusa

Obecnie jedynym elektrycznym sedanem Toyoty jest model bZ3, dostępny wyłącznie na rynku chińskim i produkowany lokalnie w ramach joint venture Toyota-FAW. Jest on zbudowany na platformie e-TNGA, co czyni go spokrewnionym z innymi pojazdami elektrycznymi, takimi jak bZ4X, Lexus RZ, Subaru Solterra i Trailseeker.

Możliwe, że Lexus zamierza wykorzystać premierę nowego ES-a jako okazję do rozszerzenia swojej oferty elektrycznej, zwłaszcza że marka planuje wprowadzenie większej liczby pojazdów elektrycznych w najbliższych latach, w tym trzyrzędowego SUV-a mającego konkurować z modelami takimi jak Kia EV9.

Co to oznacza dla rynku?

Transformacja ES-a może być sygnałem szerszych zmian w strategii Lexusa, który – podobnie jak inne marki premium – musi zrównoważyć tradycyjne wartości z wymogami elektryfikacji. Jeśli nowy ES rzeczywiście zaoferuje w pełni elektryczny wariant, będzie to znaczący krok w ewolucji tej popularnej linii modelowej.

Pełne szczegóły poznamy już 23 kwietnia podczas premiery w Szanghaju. Wtedy dowiemy się, czy Lexus ES faktycznie zmierza w kierunku pełnej elektryfikacji i jaką rolę będzie odgrywać w przyszłej gamie japońskiej marki premium.

Tagi: Chinylexuslexus essedanTOYOTAzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xiaomi su7 ultra
Aktualności

Chiny zaciągają hamulec bezpieczeństwa. Koniec z rakietową mocą elektryków na „dzień dobry”?

2025-11-15
mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze
Aktualności

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.