• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Czy samochody elektryczne zużywają dużo prądu? W Chinach całkiem sporo

19.01.2024
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 2 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Właściwie rozwijająca się elektromobilność to nie tylko samochody elektryczne. To przede wszystkim rozległa infrastruktura do ładowania – zarówno szybkie ładowarki, jak i przydomowe instalacje. Powstaje tylko pytanie, jak dużo energii taka elektromobilność może zużywać…

Samochody elektryczne zużywają tyle prądu, co Irlandia

Wszędzie podnosi się ciągle kwestię tego, że infrastruktura energetyczna kraju może nie uciągnąć ładowania samochodów elektrycznych. Coś w tym jest, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w Polsce sieć jest dość leciwa i modernizacja jest jedną z ostatnich rzeczy o której myśli rząd i operatorzy. A powinni, bo jak pokazuje przykład Chin, duża flota samochodów elektrycznych na samo ładowanie może zużyć tyle prądu, co cały kraj.

Oczywiście mowa tutaj o ogromnej liczbie pojazdów – szacuje się, że po chińskich drogach jeździ ponad 20 mln samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in. Taka liczba sprawia, że w 2023 roku na samo ładowanie pojazdów zużyto tyle energii, co w całej Irlandii, czyli ponad 35 terawatogodzin (TWh). Co ciekawe, analitycy prognozują, że w tym roku (2024) zużycie przekroczy 52 TWh, czyli tyle, ile do funkcjonowania potrzebuje Grecja i prawie 1/3 tego, co potrzebowała w zeszłym roku Polska. I to tylko na ładowanie samochodów elektrycznych.

Tym, co jest jednak interesujące jest fakt, że chińska infrastruktura energetyczna bez problemu poradziła sobie z takim przerobem prądu, a wedle niektórych źródeł, dużo większe wartości nie powinny sprawić jej żadnego problemu. Okazuje się bowiem, że samochody elektryczne, nawet jak jest ich naprawdę dużo, nie obciążają sieci tak mocno, jakby się mogło wydawać – nawet, jeśli ich liczbę mierzymy w milionach sztuk.

Inne w podobnym temacie

fastned stacja ladowania

Charakterystyczne żółte dachy znikają z niemieckich autostrad. Fastned zmienia strategię i zaciska pętlę wokół Alp

26/11/2025
donut lab donutos grafika

Finowie chcą skrócić powstawanie auta do kilku tygodni. Donut Lab prezentuje system, który może zrewolucjonizować branżę

26/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
chevy sporty ev 01

Chevrolet pokazał projekt idealnego miejskiego elektryka. Niestety, jest jeden poważny haczyk

25/11/2025
REKLAMA

W Kalifornii, w której samochody elektryczne stanowią największą liczbę tego typu pojazdów ze wszystkich amerykańskich stanów, w piku nie odpowiadają one za więcej niż 1% zużycia. Do 2030 roku przewiduje się, że będzie tam jeździć 5.7 miliona samochodów elektrycznych (osobowych i ciężarowych) i nie powinno to przekroczyć 4% zużycia w piku.

REKLAMA

Większym problemem dla sieci zdecydowanie stanowią klimatyzacje i pompy ciepła, które w przypadku gwałtownych zmian temperatury (upały, mrozy) tworzą niesamowite obciążenie, które może powodować blackouty. W odróżnieniu od tego, samochody elektryczne zużywają prąd podczas ładowania, najcześciej kilka razy w tygodniu przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut (na szybkich ładowarkach) lub przez kilka godzin.

Źródło: insideevs
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

fastned stacja ladowania
Aktualności

Charakterystyczne żółte dachy znikają z niemieckich autostrad. Fastned zmienia strategię i zaciska pętlę wokół Alp

2025-11-26
donut lab donutos grafika
Aktualności

Finowie chcą skrócić powstawanie auta do kilku tygodni. Donut Lab prezentuje system, który może zrewolucjonizować branżę

2025-11-26
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.