• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Czy samochody elektryczne zużywają dużo prądu? W Chinach całkiem sporo

19.01.2024
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 2 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Właściwie rozwijająca się elektromobilność to nie tylko samochody elektryczne. To przede wszystkim rozległa infrastruktura do ładowania – zarówno szybkie ładowarki, jak i przydomowe instalacje. Powstaje tylko pytanie, jak dużo energii taka elektromobilność może zużywać…

Samochody elektryczne zużywają tyle prądu, co Irlandia

Wszędzie podnosi się ciągle kwestię tego, że infrastruktura energetyczna kraju może nie uciągnąć ładowania samochodów elektrycznych. Coś w tym jest, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w Polsce sieć jest dość leciwa i modernizacja jest jedną z ostatnich rzeczy o której myśli rząd i operatorzy. A powinni, bo jak pokazuje przykład Chin, duża flota samochodów elektrycznych na samo ładowanie może zużyć tyle prądu, co cały kraj.

Oczywiście mowa tutaj o ogromnej liczbie pojazdów – szacuje się, że po chińskich drogach jeździ ponad 20 mln samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in. Taka liczba sprawia, że w 2023 roku na samo ładowanie pojazdów zużyto tyle energii, co w całej Irlandii, czyli ponad 35 terawatogodzin (TWh). Co ciekawe, analitycy prognozują, że w tym roku (2024) zużycie przekroczy 52 TWh, czyli tyle, ile do funkcjonowania potrzebuje Grecja i prawie 1/3 tego, co potrzebowała w zeszłym roku Polska. I to tylko na ładowanie samochodów elektrycznych.

Tym, co jest jednak interesujące jest fakt, że chińska infrastruktura energetyczna bez problemu poradziła sobie z takim przerobem prądu, a wedle niektórych źródeł, dużo większe wartości nie powinny sprawić jej żadnego problemu. Okazuje się bowiem, że samochody elektryczne, nawet jak jest ich naprawdę dużo, nie obciążają sieci tak mocno, jakby się mogło wydawać – nawet, jeśli ich liczbę mierzymy w milionach sztuk.

Inne w podobnym temacie

ładowarka dla ciężarówek eon niemcy

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

30/11/2025
londyn

Wielka Brytania daje miliardy na elektryki, ale szykuje bat na kierowców. Nadchodzi podatek od kilometra

30/11/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
aktualizacja audi 11.2025

Audi słucha kierowców i przywraca fizyczne przyciski. Wielka aktualizacja modeli A6 i Q6 e-tron

29/11/2025
REKLAMA

W Kalifornii, w której samochody elektryczne stanowią największą liczbę tego typu pojazdów ze wszystkich amerykańskich stanów, w piku nie odpowiadają one za więcej niż 1% zużycia. Do 2030 roku przewiduje się, że będzie tam jeździć 5.7 miliona samochodów elektrycznych (osobowych i ciężarowych) i nie powinno to przekroczyć 4% zużycia w piku.

REKLAMA

Większym problemem dla sieci zdecydowanie stanowią klimatyzacje i pompy ciepła, które w przypadku gwałtownych zmian temperatury (upały, mrozy) tworzą niesamowite obciążenie, które może powodować blackouty. W odróżnieniu od tego, samochody elektryczne zużywają prąd podczas ładowania, najcześciej kilka razy w tygodniu przez kilkanaście/kilkadziesiąt minut (na szybkich ładowarkach) lub przez kilka godzin.

Źródło: insideevs
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

ładowarka dla ciężarówek eon niemcy
Aktualności

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

2025-11-30
londyn
Aktualności

Wielka Brytania daje miliardy na elektryki, ale szykuje bat na kierowców. Nadchodzi podatek od kilometra

2025-11-30
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
geely galaxy v900
Aktualności

Geely Galaxy V900 oficjalnie. Ten gigantyczny van ma skrzydła i chce zmienić zasady gry

2025-11-23
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.